Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier in de uitverkoop van de fun zo 2 blauwe schelpen gekocht. Het ene kan dienen als deksel voor het andere. En als het mooi weer is kan het 'deksel' ook al zwembadje gebruikt worden. Ik had die ook als kind, en herinner me toch dat dat lang meegegaan heeft. (Of de kwaliteit daarvan nog hetzelfde is als 35j geleden valt ook wel te betwijfelen, maar het concept is nog hetzelfde :p)

Dood aan de idioot die de deur van de klas dichtgooide tegen de duim van onze dochter. De nagel was er meteen uit getrokken door het trauma en nu duurt alles nog eens een uur langer om te doen omdat we niet aan haar duim mogen komen. Ook de plakker vervangen duurt een uur. Het ziet er ook nog eens niet fraai uit omdat er een snee in is. Gelukkig zijn de botten nog zacht waardoor het ten minste niet gebroken is.

Van die blauw schelpen? Als ge een zandbakk in hout wilt is het ofwel goedkoop maar rommel ofwel degelijk maar duur, dat was toch mijn ervaring)

Buiten/modderkeuken hebben we gekocht bij iemand die dit na zijn uren deed.
Can agree.
Hier een "middenmodel" qua prijs maar dat is belachelijk zacht hout dat op niks trekt.
Blauwe schelpen hadden we (zijn kapot gegaan bij verhuis) en zou nu liever iets degelijker willen dat toch wel enkele jaren mee kan gaan. Maar prijs/kwaliteit reviews vinden is precies niet gemakkelijk ..

Iemand tips voor de groentepap vlotter te laten gaan? Hier spuugt hij elke keer de helft terug uit. Zijn melk krijgt hij altijd uit de koelkast, misschien wilt hij geen warme groentepap? Hoe lang duurde het bij jullie voor die groentepap goed ging?
Zelf wat laten kloten ermee? Met zijn handen gewoon. Misschien went hij er dan nog meer aan.
Wij hebben er ook al relatief vroeg een lepeltje bijgelegd en dat is hij ook snel beginnen gebruiken, allicht door ons na te doen met bestek te eten.

Hier zijn we vorige week ook zeer rustig aan begonnen met groentepap/fruitpap.

Vorige weekend had ze al meteen een halve banaan op (de krampjes achteraf iets minder gezellig :)) en deze voormiddag al +-90gr groentepap 💪

Het gaat toch allemaal weer zeer snel hoor. Ik zei nog tegen mezelf om alles goed op te nemen maar toch het gevoel dat het alweer zoveel sneller gaat dan ik wil

Hier zitten we met de windpokken, bijna 5 jaar aan ontsnapt. Gelukkig mogen ze nu wel gewoon naar school als ze zich goed voelen en geen koorts hebben. In de crèche deden ze daar moelijk over, maar gelukkig zijn we daar de dans ontsnapt.

Ik ben aan het twijfelen om het vaccin te laten zetten...
Ik was ook aan het twijfelen en uiteindelijk te laat haha. Maar de mensen die het laten zetten hebben, zeggen dat hun kinderen de pokken niet krijgen en als ze het krijgen zéér lichte vorm. Nuja, ze moeten er langs de andere kant gewoon één keer door. Tis gewoon ellendig. Als mijn zoontje ervan af is, is wellicht de dochter aan de beurt.

Iemand tips voor de groentepap vlotter te laten gaan? Hier spuugt hij elke keer de helft terug uit. Zijn melk krijgt hij altijd uit de koelkast, misschien wilt hij geen warme groentepap? Hoe lang duurde het bij jullie voor die groentepap goed ging?
We zijn er nu een maand mee bezig, en het vlot wat minder goed dan bij onze vorige. Gewoon veel tijd geven. Ik merk dat hij sommige zaken veel liever lust dan andere. Patatjes en pastinaak (gestoomd en gemix) zijn bijvoorbeeld een absolute voltreffer. Groene groentjes als erwtjes of spinazie gaan een pak minder. Gewoon veel afwisselen, zien wat werkt, en vooral veel geduld hebben.

De nachten worden hier wel terug wat pittiger :crazy:

Ze begint terug lichter te slapen en toch een 2 (soms 3) keer te "vragen" achter een flesje. Ze valt ook niet meer zo snel in slaap na de fles.

Grotere fles geven helpt niet, ze laat meestal een 40 over bij haar huidige flessen (180ml).

Het is al even geleden maar, tis een fase zeker :unsure:

Ze heeft ook wel een vreselijke hoest, vanavond eens naar de dokter om te luisteren

Wij hebben dat vaccin ook laten geven, het is een licht vaccin waar ze geen last van hebben (itt die bexero). De kinderarts zei dat het in oa Duitsland, Australië en US gewoon in het standaardvaccinatie schema zit. Hier doen ze het niet omdat ze schrik hebben dat het 'te veel' wordt en dat mensen net minder gaan vaccineren.

Wij hebben dat vaccin ook laten geven, het is een licht vaccin waar ze geen last van hebben (itt die bexero). De kinderarts zei dat het in oa Duitsland, Australië en US gewoon in het standaardvaccinatie schema zit. Hier doen ze het niet omdat ze schrik hebben dat het 'te veel' wordt en dat mensen net minder gaan vaccineren.
En als de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is, komt er minder voor maar is er geen groepsimmuniteit. Dan krijgen mensen het op latere leeftijd dan nu en dan is het net erger vaak

En als de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is, komt er minder voor maar is er geen groepsimmuniteit. Dan krijgen mensen het op latere leeftijd dan nu en dan is het net erger vaak

Tjah dan moeten die zich ook maar laten vaccineren.

Ik snap dat je het om die reden niet helemaal wilt terug betalen, maar om het dan te gaan afraden vind ik bizar (onze huis dokter raadde het ons af, maar de kinderarts zette het dan met plezier).

Ik krijg graag medisch advies over wat goed is voor mij/mijn kind, niet over wat beter zou zijn voor de bredere maatschappij.

Tjah dan moeten die zich ook maar laten vaccineren.

Ik snap dat je het om die reden niet helemaal wilt terug betalen, maar om het dan te gaan afraden vind ik bizar (onze huis dokter raadde het ons af, maar de kinderarts zette het dan met plezier).

Ik krijg graag medisch advies over wat goed is voor mij/mijn kind, niet over wat beter zou zijn voor de bredere maatschappij.
Iets wat slecht is voor de bredere maatschappij kan ook slecht uitpakken voor uw kind he 😉

Ik heb ook het gevoel dat mensen opeens een bepaalde schrik voor vaccins hebben gekregen sinds de covid-periode. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Ik heb ook het gevoel dat mensen opeens een bepaalde schrik voor vaccins hebben gekregen sinds de covid-periode. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Wat mij persoonlijk tegenhoudt bij dat specifieke vaccin is dat ze er nog niet uit zijn hoelang het beschermt tegen de waterpokken.
Collega van me heeft het laten zetten omdat hij in de risicogroep zit en hij moet na 10 jaar een nieuwe laten zetten.
Als mijn kind op volwassen leeftijd die herhaling niet meer laat zetten en het dan als volwassene oploopt of als oudere... Dat lijkt me erger dan het nu mee te maken als kind.

Wat mij persoonlijk tegenhoudt bij dat specifieke vaccin is dat ze er nog niet uit zijn hoelang het beschermt tegen de waterpokken.
Collega van me heeft het laten zetten omdat hij in de risicogroep zit en hij moet na 10 jaar een nieuwe laten zetten.
Als mijn kind op volwassen leeftijd die herhaling niet meer laat zetten en het dan als volwassene oploopt of als oudere... Dat lijkt me erger dan het nu mee te maken als kind.
Maar hij/zij kan het toch gewoon laten zetten op latere leeftijd? Allè, als je zelf de meerwaarde erin ziet, is dat toch geen reden om het niet te doen imo.

Edit: ik wil trouwens niet zeggen wat je moet doen, ieder zijn eigen keuze he. Ik merk alleen (bedoel zeker niet u persoonlijk) dat veel mensen opeens wantrouwig zijn tov vaccins sinds die periode.

Terug
Bovenaan