Voor niet-kantoorjobs is dat volgens mij vaak een probleem.Mjah. Ik neem aan dat de mama's met een standaard kantoorjob en thuiswerk mogelijkheden nog wat langer kunnen kolven als ze willen.
In mijn specifieke geval vroeg dat enorm veel aanpassingen. En na 6 maanden door het ganse land te hebben gereisd met mijn kolfapparaat en frigobox om onderweg in de trein of in oude poetslokalen te gaan kolven had ik het ook wel gehad.
Mijn vrouw werkt in de keuken van een WZC. Ze kreeg dan wel wat extra borstvoedingsverlof, maar daarna was dat praktisch ook moeilijk uitvoerbaar: op een bepaald moment moet er eten geserveerd worden. Zeker in die periode liep er wel eens iets mis door mismanagement (en personeel dat het uithing), waardoor ze gewoon geen ruimte had voor een (lunch)pauze.
Daarvoor werkte ze in de horeca in een plaatselijk restaurant, beetje op het randje van uitbuiting bij momenten vond ik. Sowieso dat daar niemand enige extra voorzorgen had genomen om te kunnen kolven, en daar had ze evengoed geen optie tot pauze als het druk was.

Verder voel ik mij niet aangesproken, integendeel, ik vind LLL ook vaak nét iets te extreem. Ik ben pro borstvoeding maar mijn kleuter van 3 met een quasi volledig gebit hoeft nu niet bepaald meer aan m’n borst te komen hangen. En ik heb bij LLL wel vaak het gevoel dat dat zaken zijn waarmee ze heel hard dwepen; langvoeden, tandemvoeden.