Dat gebrek aan een netwerk was voor ons de eerste reden om het bij één te houden. Ik heb geen ouders meer, die van mijn vrouw wonen over de plas. Eigenlijk is de enige persoon hier die geen betalende babysit is mijn tante. Die is er wel zot van, en gaat binnenkort op pensioen
Tweede reden was dat de zwangerschap, geboorte, en post-partum voor mijn vrouw gewoon een vrij negatieve ervaring was: slecht slapen, moe, continue honger, zangerschapsdiabetes, niet zo'n leuke ervaring in het ziekenhuis, groot ijzertekort maar niet genoeg voor transfusie, etc.
Ook: we ain't no spring chickens, nu 36 en 37, dus dat begint te tellen. Allezja mijn vrouw is me al even aan het vragen wanneer ik een afspraak maak voor een vasectomie. Toevallig zei ik daarstraks dus tegen haar dat ik dat eens ging doen, en werd ze nogal emotioneel dat ze echt bang is voor een 2de kind maar het ook zo spijtig vind voor de dochter moest ze enig kind blijven. Dit omdat volgens mijn vrouw (het 5de van 6 kinderen) er niemand zo hard voor haar klaar staat als haar zussen. Dus euh, geen idee hoe serieus ze dat nu meent