Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

en onze jongste staat vol rode vlekken op zijn romp, en hoge koorts..

zesde ziekte incoming!
straks maar es naar de huisarts.

Jah de tandarts is voorbij voor het vullen van de gaatjes.

Maar amai wat zijn we geschrokken zeg, holy shit.
De tandarts zei wel dat ze misschien gingen moeten kroontjes opzetten om de tand te beschermen.

Maar wat ze er niet bij zeiden was dat die kronen zilver zijn...

Onze kleine man heeft nu dus 8 zilveren tanden (al zijn kiezen). Ik moet zeggen ik was even in shock...

Dat zijn echte tanden maar snel doorkomen, ik ben bang voor pesterijen nu op school. Bij het lachen enzo komen die wel piepen die zilveren tanden.

Dit voelt echt alsof wij ons kind verwaarloosd hebben amai, echt insane.
Sinds we het weten van de gaatjes is het gedaan met hem zelf zijn tanden te laten poetsen en nog chocomelk te drinken in bed.
Nu is het beneden chocomelk en boven poetsen wij zijn tanden dan :p

Jah de tandarts is voorbij voor het vullen van de gaatjes.

Maar amai wat zijn we geschrokken zeg, holy shit.
De tandarts zei wel dat ze misschien gingen moeten kroontjes opzetten om de tand te beschermen.

Maar wat ze er niet bij zeiden was dat die kronen zilver zijn...

Onze kleine man heeft nu dus 8 zilveren tanden (al zijn kiezen). Ik moet zeggen ik was even in shock...

Dat zijn echte tanden maar snel doorkomen, ik ben bang voor pesterijen nu op school. Bij het lachen enzo komen die wel piepen die zilveren tanden.

Dit voelt echt alsof wij ons kind verwaarloosd hebben amai, echt insane.
Sinds we het weten van de gaatjes is het gedaan met hem zelf zijn tanden te laten poetsen en nog chocomelk te drinken in bed.
Nu is het beneden chocomelk en boven poetsen wij zijn tanden dan :p
Het zal wel meevallen. Dat is cool tegenwoordig.

1709922594615.png

Vandaag voor de eerste keer deftig naar de bibliotheek geweest met de oudste en echt de tijd ervoor gepakt. 'T kind had er de tijd van haar leven :love:
In Kortrijk? Volgende week op Memento is er ook heel veel te beleven voor de jonge kindjes! (ik werk in de bib in Kortrijk)

In Kortrijk? Volgende week op Memento is er ook heel veel te beleven voor de jonge kindjes! (ik werk in de bib in Kortrijk)
Yes idd, sowieso ook aanwezig op Memento :) ziet er zeer leuk uit. Ze is nog net te jong om mee te doen met de "workshops" achteraf maar ik ga ze wel laten aanschuiven bij de voorlees momentjes. Toevallig dat weekend de eerste keer een weekend alleen met de twee kindjes dus als je een over prikkelde papa ziet, kom gerust eens hallo zeggen :laugh:

Yes idd, sowieso ook aanwezig op Memento :) ziet er zeer leuk uit. Ze is nog net te jong om mee te doen met de "workshops" achteraf maar ik ga ze wel laten aanschuiven bij de voorlees momentjes. Toevallig dat weekend de eerste keer een weekend alleen met de twee kindjes dus als je een over prikkelde papa ziet, kom gerust eens hallo zeggen :laugh:
"Hallo"
"WAT IS UW PROBLEEM, ZIEDE NIET DAT IK BEZIG BEN!"

Langs de oogarts geweest na een doorverwijsbrief van het CLB omdat mijn dochter de oogtest niet zo goed deed, maar daar deed ze het dan wel weer goed. We moeten nog een keertje teruggaan na eerst druppels in haar ogen te hebben gedaan, een uur voor afspraak. Maar toch ergens opgelucht dat het vals alarm is en dat ze geen bril moet dragen. Ik moest een bril dragen vanaf het vierde leerjaar en dat heb ik toch met enige tegenzin gedragen tot ik oud genoeg was om lenzen te dragen.

Voor de rest is het nu al een tijdlang de fase van "IK HOU VAN JOU" met bijhoren kusjes en knuffels en ik voel me dagelijks gezegend na het krijgen van zoveel liefde.

Nooit gedacht dat we het gingen halen maar intussen krijgt onze zoon al een half jaar moedermelk. Ik ben het kolven al lang meer dan beu maar ik zou toch graag tot 8-9 maanden doorgaan. Tegen dan heb ik voldoende voorraad in de diepvries om ervoor te zorgen dat hij toch een jaar moedermelk heeft gekregen. Daarna zullen we overstappen op gewone melk.
Hoe meer ik lees over groeimelk, hoe meer ik het gevoel heb dat dat gewoon pure marketing is.

De oudste begint interesse in sport te krijgen. Finally!!

Het zal hem deugd doen. Gaat karate volgen. 1 avond per week. Die opoffering wil ik wel nog doen.

Ik ben een eeuwige piekeraar. Toen onze dochter nog een baby en peuter was, maakte ik me geregeld de bedenking dat ik niet kon wachten tot ze iets was ouder was. Dan voelde ik me direct schuldig, en dacht ik dat ik vooral moest 'genieten van het moment', want dat gaat zo snel voorbij.

Maar eerlijk? Nu, als driejarige kleuter is ons kind gewoon zó veel leuker. Spelen, lachen, onnozel doen, vragen stellen, op ontdekking gaan,... Ik heb echt het gevoel dat dit is waar we zo hard voor gewroegd en geploegd hebben.

Ik kan dus ook al weer niet wachten tot ons zoontje ook drie jaar is, en deze keer ga ik me daar niet schuldig over voelen. :p

Ik ben een eeuwige piekeraar. Toen onze dochter nog een baby en peuter was, maakte ik me geregeld de bedenking dat ik niet kon wachten tot ze iets was ouder was. Dan voelde ik me direct schuldig, en dacht ik dat ik vooral moest 'genieten van het moment', want dat gaat zo snel voorbij.

Maar eerlijk? Nu, als driejarige kleuter is ons kind gewoon zó veel leuker. Spelen, lachen, onnozel doen, vragen stellen, op ontdekking gaan,... Ik heb echt het gevoel dat dit is waar we zo hard voor gewroegd en geploegd hebben.

Ik kan dus ook al weer niet wachten tot ons zoontje ook drie jaar is, en deze keer ga ik me daar niet schuldig over voelen. :p
Ik heb hetzelfde. Mijn vrouw begint soms over het feit dat het jammer is dat de babyperiode achter ons ligt. Ikzelf ben er enorm blij om, ondanks ik ook kon genieten van de babyperiode. Het is gewoon veel leuker nu er meer interactie is en ze zich "verstaanbaar" maakt. Ook als is ze pas de 1.5 jaar voorbij.

Ook wel één van de redenen dat ik voorlopig nog twijfel over een tweede, om weer heel die babyperiode te moeten doorstaan. Maar dat zullen we nog zien vroeg of laat.

Terug
Bovenaan