Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Iemand tips voor een deftige digitale (oor)thermometer? Gebruiken nu een klassieke medisana die ze nochtans ook in het zh gebruiken. Maar metingen kloppen niet meer. Telkens verschil bij metingen

Ik heb er meerdere. Eentje van de apotheek met een buigzame punt (rectaal gebruik, 10 euro) en 3 van de action (is medisana) van 2 euro/stuk. Er zit er nl. altijd eenjte in mn mini EHBO-kit in mn handtas, vroeger eentje in de luierzak (nu in mn nachtkastje), en eentje in de medicijnenkast. Die doen het allemaal prima, wel geen oorversies.
Mss de batterijen es vervangen?

Iemand tips voor een deftige digitale (oor)thermometer? Gebruiken nu een klassieke medisana die ze nochtans ook in het zh gebruiken. Maar metingen kloppen niet meer. Telkens verschil bij metingen
Die ze zelf in het ziekenhuis gebruiken of die dat je gratis (gesponsord) meekrijgt bij de geboorte? Want die gratis thermometers zijn niet altijd van deftige kwaliteit. Degene die wij bij ons tweede kind meekregen was van redelijk slechte kwaliteit, de verpleegsters zeiden ook al dat ze niet echt blij zijn met dat type/merk.

Dochter haar ontbijt is wel heel schaars. Twee happen yoghurt en klaar. Ofwel haar forceren om meer te eten of het daar gewoon bij laten en hopen dat ze haar fruit, middageten en koeken gewoon opeet op school - zoals gewoonlijk. 's Avonds is het ook soms een heel gedoe om doe een hoofdmaaltijd te laten eten, tenzij het haar goesting is. Maar we kunnen niet elke dag pasta of pizza eten.

Dochter haar ontbijt is wel heel schaars. Twee happen yoghurt en klaar. Ofwel haar forceren om meer te eten of het daar gewoon bij laten en hopen dat ze haar fruit, middageten en koeken gewoon opeet op school - zoals gewoonlijk. 's Avonds is het ook soms een heel gedoe om doe een hoofdmaaltijd te laten eten, tenzij het haar goesting is. Maar we kunnen niet elke dag pasta of pizza eten.
Hier ook dagelijkse kost

"Ik heb genoeg, ik wil niet meer" na één hap van haar boterham sochtends. Doorheen de dag eet ze wel veel druifjes en stukjes appel die we op tafel zetten. Maar als we het zelf pushen werkt het juist omgekeerd.

Maar bon, in de crèche heeft ze niet 24/7 toegang tot eten dus hopelijk eet ze daar wel flink. Ze zeggen van wel maarja... Zien eten doet eten zeker?

Trouwens, deze ochtend moest ik aan je denken :unsure: het was enkele weken stil maar deze ochtend uit het niks SINTERKLAASJE BONNE BONNE BONNE. Kind, tis halfverwege februari :crazy: :laugh: MAKE IT STOP

Dat ligt bij ons ook in periodes. Soms eten ze bijna niets 's morgens. Hetzelfde met het avondeten. Maar er zijn dan weer momenten waarop ze veel eten ook.

De dokter zei ons: niet teveel zorgen in maken. Zo lang ze niet sterk beginnen af te vallen is er geen probleem. Ze zullen zelf wel aangeven wanneer ze honger hebben.

Same here, is al een probleem vanaf ze 2 geworden is. Ik moet nu wel zeggen dat het de laatste weken echt verbeterd is, uiteindelijk kiezen ze het inderdaad zelf, forceren helpt niks de nada

Oh ja, dat kan hier ook een drama zijn bij onze 3-jarige ‘s ochtends. Hij mag doordeweeks kiezen of hij een yoghurt, platte kaas of een boterham eet. En dan vraag je hem of hij dit of dat wil en krijg je op alles een luidkeelse NÉÉ. Of dan wil hij toch een yoghurt of wil hij er meteen 2. Geef je hem dan een lepel, is het niet de juiste lepel en is het wéér roepen & tieren. Of hij wil niks eten, tot 5 minuten voor je moet vertrekken. Dat driftige is zó vermoeiend, hij kan hem voor het minste dat hem niet aanstaat écht op de grond gooien en liggen wenen, van ‘s morgens vroeg 😖

Ik kan me toch niet herinneren dat ik ooit een moeilijke eter ben geweest. In mijn verbeelding ben ik nog altijd de veelvraat die alles eet wat er op zijn pad komt.

Als ze wat ouder worden is het bij veel kinderen toch een stuk gemakkelijker lijkt mij. Met 2-jarigen is dat niet allemaal veel minder evident. Bij ons hielp consistentie toch hard. Hier is het standaard een boterham (of meer) en een yoghurt in de ochtend. 's Avonds eet je wat er op je bord komt, tenzij met uitzondering. Eigenlijk is dat hier een non-discussie en gaat dat heel vlot. Alleen onze jongste heeft 's avonds aan tafel soms moeilijk, zeker als hij moe is. Of als hij bij de grootouders is, de vuile profiteur.

De jongste begint te rollen :crazy: gedaan met de rust :biglaugh:

Sinds ze volledig op flesvoeding zit komt ze ook weer om de 3uur voor een fles snachts, toch pittig. Al geprobeerd met de fles te verhogen maar flesjes van 150 is toch haar max. momenteel.

Laatst bewerkt:
Ik kan me toch niet herinneren dat ik ooit een moeilijke eter ben geweest. In mijn verbeelding ben ik nog altijd de veelvraat die alles eet wat er op zijn pad komt.
Hoh, ik wel. M'n moeder wou dat we altijd van alles eens proefden. Dus als er iets werd geserveerd dat ik niet graag at, kreeg ik toch een 1 lepel ervan in m'n bord en dat moest op. Ik at dat dan altijd als eerste op zodat ik van de rest kon genieten op 't gemak. Op den duur begon ik die smaken wel gewend te raken. Op vandaag eet ik alles*.

Ik pas dat ook toe bij mijn kinderen en zo leren ze wel goed eten.

*vanaf er iets in m'n bord ligt dat niet eetbaar is zoals graten, kleine botjes,... heb ik al snel genoeg. Raakt er perongeluk iets in m'n mond daarvan begin ik sterk te kokhalzen en is 't meteen gedaan met eten.

Tweede rondje kriebelhoest :woohoo: ‘s Nachts is het een wedstrijdje om ter langst hoesten.

Gisteren voor het eerst thuis groentepap geprobeerd en dat was geen succes. Amper twee lepeltjes met veel moeite binnen gehouden. In de creche eet hij nochtans wel al flink 100gr aubergine.

Hier weer een nieuw dieptepunt. Iedereen is hier al ziek geweest de afgelopen weken. Max flexibiliteit aan de dag moeten leggen en slaaptekort nog verder op de spits gedreven. Daarbovenop opnieuw personeelsproblemen bij de crèche. Een kloteweek gehad op het werk waardoor ik niet op tijd thuis was om mijn eigen dochter haar verjaardag te vieren. Mijn vrouw kwaad. Ikzelf kwaad. Elkaar weer liggen uitschelden voor het vuil van de straat.

En op dit moment de buren die weer uitgebreid hun tactiek aan het uittesten zijn om hun kinderen straal te negeren wanneer ze hysterisch krijsen. Fantastisch.

Is er licht aan het eind van de tunnel? Wellicht wel. Maar het is verdomme een enorm lange donkere tunnel.

Afgelopen weekend allemaal scholen bezocht in de buurt.
Blijft toch een moeilijke keuze, en echt kiezen is het ook niet.
Je kiest uit welke reeks scholen iemand anders voor u mag kiezen eigelijk.
Freinet is ook echt beperkt bij ons.
1 school voor heel de omgeving en ze hebben maar 5 plaatsen.
De andere scholen hebben wel meer plaats.

Ook een school waar als het kindte laat is dat het pas binnen mag na de volgende speeltijd.
Dat is dan om 10u20...

Voor de rest lukt het slapen in haar eigen bed kei goed.
Bed staat wel nog bij ons in de kamer, naast het onze.
Het gaan slapen is nog met 1 van ons erbij.
Wel zalig als ze nu wakker wordt, dan kruipt ze bij ons in bed om te knuffelen

Terug
Bovenaan