Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Facebook geeft mij elke keer ik aan het scrollen ben suggesties over gepersonaliseerde leesboekjes. Ik heb snel gekeken en vond dat precies best duur? Iemand ervaring mee? Goeie kwaliteit?
Wij hebben er zo eentje waar onze 2 kinderen samen op dino avontuur gaan, absoluut een leuk boek en goeie kwaliteit.

Facebook geeft mij elke keer ik aan het scrollen ben suggesties over gepersonaliseerde leesboekjes. Ik heb snel gekeken en vond dat precies best duur? Iemand ervaring mee? Goeie kwaliteit?
Wij hebben er ooit eentje cadeau gekregen. Wel leuk, maar zoveel meerwaarde heeft dat nu ook niet vind ik.

Omdat het Bumba is waarschijnlijk :p
Bij ons doen de boeken van Anna het goed.

Het is zot om te zien hoe snel de dochter vooruitgang maakt.
23 maand en ze zit hier vlot 4 woord zinnen uit te kramen
En ze zijn dan nog verstaanbaar.

Volgende maand al 2 jaar. zot eigelijk.

Omdat het Bumba is waarschijnlijk :p
Bij ons doen de boeken van Anna het goed.

Het is zot om te zien hoe snel de dochter vooruitgang maakt.
23 maand en ze zit hier vlot 4 woord zinnen uit te kramen
En ze zijn dan nog verstaanbaar.

Volgende maand al 2 jaar. zot eigelijk.
Al een school gekozen? Wij krijgen nu al constant brochures in de bus terwijl de baby 4 maanden is. Er zijn zoveel scholen in het Mechelse.

Al een school gekozen? Wij krijgen nu al constant brochures in de bus terwijl de baby 4 maanden is. Er zijn zoveel scholen in het Mechelse.
wij hebben nog niets gekregen :ROFLMAO:
Wel al enkele scholenbezoeken ingepland.
Ook erg van hoe weinig scholen je antwoord krijgt.
We hebben in oktober naar alles scholen die onze interesse hebben gemaild.
Van 2 hebben we antwoord gehad...

Onze favorieten zijn de freitnetschool Het Zonnehuis, DE Baan, DonBosco, De Ark, Maurits Sabbe

wij hebben nog niets gekregen :ROFLMAO:
Wel al enkele scholenbezoeken ingepland.
Ook erg van hoe weinig scholen je antwoord krijgt.
We hebben in oktober naar alles scholen die onze interesse hebben gemaild.
Van 2 hebben we antwoord gehad...

Onze favorieten zijn de freitnetschool Het Zonnehuis, DE Baan, DonBosco, De Ark, Maurits Sabbe
Maar wat zegt het beleid van jullie stad of dorp?
Bij ons was dat een bezoekdag in februari in het jaar dat ze 2 worden en digitaal aanmelden om een top 3 door te geven.
Wij hebben dus scholen aangedaan toen ze 1j en 1 maand was. :unsure:
Om van de enige school waar ik ze wou hebben, terug te krijgen dat ze 7de op de wachtlijst was.

In die gevallen krijg je dus geen brochures, mag je geen scholen gaan bezoeken buiten die bezoekdag om,...

Bij ons is het systeem zoals bij Mulan. Dus geen brochures. En onze twee voorkeursscholen hebben een open dag op dezelfde dag, de ene van 9 tot 12, de andere van 10 tot 13...

Maar wat zegt het beleid van jullie stad of dorp?
Bij ons was dat een bezoekdag in februari in het jaar dat ze 2 worden en digitaal aanmelden om een top 3 door te geven.
Wij hebben dus scholen aangedaan toen ze 1j en 1 maand was. :unsure:
Om van de enige school waar ik ze wou hebben, terug te krijgen dat ze 7de op de wachtlijst was.

In die gevallen krijg je dus geen brochures, mag je geen scholen gaan bezoeken buiten die bezoekdag om,...
Top 3 doorgeven en 1 van die zal het worden.
Maar er wordt wel een brochure opgestuurd met alle info.
Deze komt eind januari, war ik te laat vind.
Onwetende ouders missen zo al een deel van de infodagen

Hier in Genk is het ook met voorkeurscholen. Maar we hebben het geluk dat haar oudere broer op onze voorkeurschool zit (van voor de tijd dat het op die manier moest). Dan mag je je ander kind daar gewoon inschrijven en het inschrijvingsjaar is het jaar dat de broer net in het 6de zit (inderdaad, 10 jaar verschil. Het is eigenlijk mijn stiefzoontje).

Wat ben ik blij dat wij gewoon vorige week een afspraak konden maken in onze school naar keuze en dat ze daar na de paasvakantie mag beginnen. Leve 'het boeregat'.

Leve 'het boeregat'.
Waar de dochter nu zit, barstte de directrice nog net niet in lachen uit toen ik vroeg of zij ook met wachtlijsten zaten. 🫣 Gewoon 7km verderop rijden ipv 4km waar de voorkeursschool was in eigen stad en waar we 7de op de wachtlijst stonden.
Dorpje van 6000 man, 2 scholen en in september stond er nog een oproep op fb dat ze nog 1 kleuter zochten om de afdeling niet te moeten sluiten wegens te weinig leerlingen.

Waar de dochter nu zit, barstte de directrice nog net niet in lachen uit toen ik vroeg of zij ook met wachtlijsten zaten. 🫣 Gewoon 7km verderop rijden ipv 4km waar de voorkeursschool was in eigen stad en waar we 7de op de wachtlijst stonden.
Dorpje van 6000 man, 2 scholen en in september stond er nog een oproep op fb dat ze nog 1 kleuter zochten om de afdeling niet te moeten sluiten wegens te weinig leerlingen.
Hier zijn er drie scholen in de deelgemeente waar wij wonen, maar nog scholen in de andere deelgemeenten en de dichtstbijzijnde buurgemeente. Toch zo'n 270 kinderen (kleuter en lager) in de school waar ze nu ingeschreven is.

Hier ook het systeem van Mulan. Vorige dinsdag was het een infoavond van de gemeente met nog eens die uitleg over dat aanmelden enzo en alle scholen van onze gemeente waren ook vertegenwoordigd op een 'scholenmarkt'. Daar kon je dan al een eerste vlugge kennismaking doen met de scholen. Op 3 februari is het dan in alle scholen hier opendeurdag.
In onze gemeente is er meestal geen probleem om je 1ste voorkeurschool te krijgen, maar soms dus toch... Ik vroeg dan of dat altijd in dezelfde school is maar daar wouden ze niet op antwoorden. Wij hebben eigenlijk maar 1 voorkeur dus hopelijk geen probleem. Dat is de dichtste school bij ons. Anders moeten we naar het centrum rijden wat op die schooluren echt een ramp is.

XZmlfWo.jpg

When life gives you lemons...

Dochter is al gans de dag heel flink, goed meegewerkt op de zwemles ook dus wou ze zichzelf belonen met chocolademelk. Natuurlijk gelijk dat glas omgekapt. 🙈
Eerst doek erbij gehaald... Tot ik me bedacht dat een rietje ook kan. 😁

Terug
Bovenaan