Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik bedoel niet het lampje dat je aan en uit kan zetten, maar zo een statusledje om aan te geven dat hij aan staat. In een pikdonkere kamer geeft dat een gloed op de muur waardoor uw pikdonkere kamer plots niet meer zo donker is...
Ja wel, een status lampje zit op geen van beiden. Dat zou mij inderdaad ook storen.

Die van ons is 5 jaar en slaapt nogsteeds geen enkele nacht door.

Elke nacht moet mijn vrouw er gaan bijliggen als hij even wakker wordt.

Het zal ooit wel eens beteren zeker?
Onze eigen fout I guess omdat we nooit de korte pijn gedaan hebben van hem te laten wenen als hij kleiner was?

Allé dat is toch de commentaar die je krijgt als mensen dat horen
Dat hangt helemaal af van uw kind en waar ge u zelf goed bij voelt. Onze eerste hebben we zo laten wenen en x minuten wachten maar daar hoorde je dat hij weende van moe zijn en dat het wenen minderde. Onze tweede die ging compleet in paniek en overdrive als ge die liet wenen dus daar zijn we ook altijd bij gaan/blijven liggen. We hebben vaak proberen afbouwen en telkens als die ziek werd was dat een complete reset (die had die nabijheid echt nodig dan). Dat heeft tot zijn 4 jaar geduurd en dan is dat gebeterd. Heel soms wordt hij snachts nog wakker en dan ga ik er ook even bijliggen maar tis zeker niet regelmatig meer.

Volgens mij zijn de verhalen van ouders tegen elkaar realistische dan verhalen naar mensen zonder kinderen. Wat op zich niet vreemd is, een positief/leuk verhaal deel je veel liever met 'iedereen' en een negatief verhaal eerder met lotgenoten.

Ik ervaar het anders. Enorm veel (horror)verhalen over bv slaapproblemen in de omgeving dat wij amper of niet durven vermelden hoe makkelijk het bij ons gaat.
In het weekend 12-13 uur onafgebroken slaap, om dan meestal nog een half uur zich in stilte bezig te houden eens wakker. Maar dat durven we niet echt vermelden omdat we niemand tegen de borst willen stoten. :unsure:

Ik ervaar het anders. Enorm veel (horror)verhalen over bv slaapproblemen in de omgeving dat wij amper of niet durven vermelden hoe makkelijk het bij ons gaat.
In het weekend 12-13 uur onafgebroken slaap, om dan meestal nog een half uur zich in stilte bezig te houden eens wakker. Maar dat durven we niet echt vermelden omdat we niemand tegen de borst willen stoten. :unsure:
Voor de duidelijkheid, als ouder van een slechte slaper heb ik er geen enkel probleem om dat te horen hoor (jaloers wel :P). Het zijn de mensen die voor uw eerste kind zeggen dat hun kind zo'n droomkind is, zonder probleem en dan nadien (als je wel kinderen hebt) plots met de eerlijke verhalen afkomen...

Zeg, de coronageneratie begint nu naar school te gaan, het klasje van onze oudste (3 jaar) heeft nu met instappers + 1e kleuterklas maar liefst 37 kinderen vanaf januari, dat is totaal onhandelbaar volgens de leerkrachten en is vooral de orde houden maar totaal niet structureel bezig zijn met wat zou moeten..

Zeg, de coronageneratie begint nu naar school te gaan, het klasje van onze oudste (3 jaar) heeft nu met instappers + 1e kleuterklas maar liefst 37 kinderen vanaf januari, dat is totaal onhandelbaar volgens de leerkrachten en is vooral de orde houden maar totaal niet structureel bezig zijn met wat zou moeten..
En hoeveel is dat andere jaren dan? Want hier (zelfde leeftijd) hebben ze de instapklas zelfs niet vol gekregen...

In de school waar onze dochter zal gaan, zijn er twee klasjes instappers en 1e kleuter gemengd. Maar ik heb geen flauw idee van hoeveel kleuters er al in elke klas zaten, leek me vrij veel (2x 15 zeker) en dan zijn er nog meer instapmomentjes de komende weken/maanden. Verdorie over drie maand is het hier ook al zo ver. Time flies.

Eerste kleuterklas hier met 44 kindjes. Wel met 3 juffen en een extra verzorger.
Instapklas is apart bij ons.

Onze dochter (21 maanden oud) gaf deze morgen aan dat ze de pamper uit wou doen. We zijn net begonnen met het potje te introduceren, dus vonden het positief dat ze het aangaf dat de pamper uit wou, zo gezegd, zo gedaan. Na paar keer op en af het potje te gaan (incl. met beide voeten erin gestaan) liet ze het potje links liggen. Paar minuten later zien we haar gehurkt spelen met de kattenkorrels en doet ze wat ze normaal op haar potje moet doen, mooi daar.

Toch met een grote glimlach alles opgekuist (hoewel het onverantwoord vroeg was deze morgen) en trots dat ze al kon aangeven dat ze moest gaan.

Vanaf wanneer is vasectomie mogelijk?
Heb hier en daar gehoord dat urologen het pas willen doen als man 35+ is, of reeds minimum 2 kinderen heeft :unsure:
In dezelfde lijn, hoe vind je een goede uroloog? Ik heb al een verwijsbriefje van de dokter, maar natuurlijk vergeten te vragen of die een voorstel had.

In dezelfde lijn, hoe vind je een goede uroloog? Ik heb al een verwijsbriefje van de dokter, maar natuurlijk vergeten te vragen of die een voorstel had.
Bellen naar een groot ziekenhuis, vragen aan de secretaresse welke uroloog aan te bevelen is voor een vasectomie bij een x-jarige.
De goeie zullen wel weten wie ze wel of niet kunnen aanbevelen.

Ondertussen ook een andere babymonitor gekocht, we waren totaal niet tevreden van de Luvion (verschrikkelijke app en amper verbinding) en nu een Tp-Link Tapo C225 gekocht. Dat ding kost een fractie van de Luvion, app werkt goed, geen rode leds, ook te benaderen van op andere apparaten én ook hier geen ledje langs de buitenkant (nuja, eentje dat je kan uitzetten). Heel vreemd hoe de populaire merken helemaal niet zo goed zijn.

Die moet zeker connecteren met de wifi?
Dus niet zo handig voor op verplaatsing

Ivm witte ruis: wij gebruikten bij de jongste dochter gewoon een iPad met Spotify: voldoende playlists, liedjes downloaden, op vliegtuigmodus, repeat op, ... Kan handig zijn voor wie de extra kost niet wil maken en het eens wilt proberen.

Terug
Bovenaan