Spoiler
Active member
Verschrikkelijk. Zoiets kan voor sommige kinderen gewoon gevolgen hebben voor de rest van diens schoolcarrière... Wordt daar via directie niet op aangesproken?!In de school van m'n kinderen werken ze met 'units'. Wat wil zeggen dat de klas van het eerste kleuter tot aan het derde kleuter samen blijft. Pas met de overgang naar het eerste leerjaar worden ze door elkaar gegooid.
Nu zit m'n dochter in het eerste leerjaar en zijn we super content van de juffrouw. Haar vriendinnen zitten in een andere klas bij een andere juffrouw. Wat ik daar allemaal van hoor (van de mama's en papa's) tart toch alle verbeelding. De kinderen verliezen hun zelfvertrouwen en veranderen (in de negatieve zin).
Zo hebben ze o.a. tempo rekenen en wordt er gewerkt met een puntensysteem. Wie moet plassen tijdens de lessen moet punten afgeven en elke donderdag tellen ze dan klassikaal de punten.
Ligt dat nu aan mij of is dat gewoon compleet ouderwets? Dat kinderen erop gesproken worden als ze 10 minuten na de speeltijd moeten plassen, kan ik nog inkomen. Maar kinderen 'afstraffen' omdat ze naar 't toilet moeten?
Er zitten absurde verhalen tussen als ik de ouders mag geloven. Zaken zoals: 'het is geen hoogvlieger en 't zal er nooit ene worden' worden gezegd op een oudercontact na 3,5 maanden in het eerste leerjaar.
Onlangs kwam m'n dochter thuis en had les gekregen van die andere juf omdat haar juf de ganse dag in vergadering zat. Het was de eerste keer dat ze die juf hadden. Er werden optelsommen op het bord geschreven en de kinderen konden antwoorden door hun hand op te steken. Wie verkeerd was, moest op de gang gaan staan. Ik kon dat heel moeilijk geloven maar meerdere kinderen uit de klas van m'n dochter hadden dat verhaal blijkbaar thuis verteld.
M'n dochter heeft gewoon niet geantwoord en heeft dus niet op de gang gemoeten. Anders stond ik meteen aan school om verhaal te halen.
). Gewoon heel tevreden van. In het begin bij baby 1 namen we dat ook mee op verplaatsing (net zoals de herbruikbare luiers zelfs 
), maar daar wel mee gestopt en overgeschakeld op wegwerp naarmate de hoeveelheid kinderen vorderde.
.
Wij gebruiken ook de cheeky's als snoetenpoetsers en leggen er ook altijd een paar in de keuken.