Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

In de school van m'n kinderen werken ze met 'units'. Wat wil zeggen dat de klas van het eerste kleuter tot aan het derde kleuter samen blijft. Pas met de overgang naar het eerste leerjaar worden ze door elkaar gegooid.

Nu zit m'n dochter in het eerste leerjaar en zijn we super content van de juffrouw. Haar vriendinnen zitten in een andere klas bij een andere juffrouw. Wat ik daar allemaal van hoor (van de mama's en papa's) tart toch alle verbeelding. De kinderen verliezen hun zelfvertrouwen en veranderen (in de negatieve zin).

Zo hebben ze o.a. tempo rekenen en wordt er gewerkt met een puntensysteem. Wie moet plassen tijdens de lessen moet punten afgeven en elke donderdag tellen ze dan klassikaal de punten.

Ligt dat nu aan mij of is dat gewoon compleet ouderwets? Dat kinderen erop gesproken worden als ze 10 minuten na de speeltijd moeten plassen, kan ik nog inkomen. Maar kinderen 'afstraffen' omdat ze naar 't toilet moeten?

Er zitten absurde verhalen tussen als ik de ouders mag geloven. Zaken zoals: 'het is geen hoogvlieger en 't zal er nooit ene worden' worden gezegd op een oudercontact na 3,5 maanden in het eerste leerjaar.

Onlangs kwam m'n dochter thuis en had les gekregen van die andere juf omdat haar juf de ganse dag in vergadering zat. Het was de eerste keer dat ze die juf hadden. Er werden optelsommen op het bord geschreven en de kinderen konden antwoorden door hun hand op te steken. Wie verkeerd was, moest op de gang gaan staan. Ik kon dat heel moeilijk geloven maar meerdere kinderen uit de klas van m'n dochter hadden dat verhaal blijkbaar thuis verteld.

M'n dochter heeft gewoon niet geantwoord en heeft dus niet op de gang gemoeten. Anders stond ik meteen aan school om verhaal te halen.
Verschrikkelijk. Zoiets kan voor sommige kinderen gewoon gevolgen hebben voor de rest van diens schoolcarrière... Wordt daar via directie niet op aangesproken?!

Gisteren voor het eerst over cheeky wipes gehoord. Iemand hier ervaring mee?
Ja. Of, het is te zeggen, wij kochten een goedkopere-maar-even-ecologische variant in de lokale duurzame-babywinkel (die nu helaas gesloten is :cry2:). Gewoon heel tevreden van. In het begin bij baby 1 namen we dat ook mee op verplaatsing (net zoals de herbruikbare luiers zelfs 😇:D), maar daar wel mee gestopt en overgeschakeld op wegwerp naarmate de hoeveelheid kinderen vorderde.

Het zal ook wel een beetje een goednieuwsshow zijn uit trots zeker.
Of schaamte, alsof het uw fout is dat het niet vlot loopt of dat ge niet zou mogen klagen want ge wou het zelf/het blijft toch een groot cadeau etc.
Wat ook wel meespeelt is dat ge mensen niet zo vaak ziet dat ge echt mee zijt met de eb en vloed van die dingen. Zeker bij baby's kan het van de ene week op de andere volledig omslaan. En dan hebt ge net aan iedereen verkondigt hoe makkelijk het allemaal gaat om dan 3 maand lang te liggen ploeteren. Zo dikwijls zag (en zie) ik mijn vrienden toch niet dat die dat goed meegekregen hebben :p.

Nu, ik hoor evengoed verhalen van gemakkelijke kinderen dus het is niet zo dat het gegarandeerd kommer en kwel is. En wat voor de ene draaglijk is (omdat beide partners veel aanwezig zijn, er externe steun is, andere persoonlijkheid of verwachtingen,...) Is dat daarom voor de andere niet.

Verschrikkelijk. Zoiets kan voor sommige kinderen gewoon gevolgen hebben voor de rest van diens schoolcarrière... Wordt daar via directie niet op aangesproken?!
Er zit een jongen in de klas bij m'n dochter die van daar komt en een jaartje heeft moeten blijven zitten. Dat kan natuurlijk altijd hé, maar volgens de ouders werd hij nogal snel aan de kant geschoven en werden er geen inspanningen of aangepaste oefeningen gedaan om hem mee te krijgen.

'Ze doet door met de rappe' hoor ik van veel ouders. Dus als uw kind in haar ogen een zeker niveau haalt zijn er geen problemen.

Ik zou ook alle ouders van die klas aanmoedigen om de directie daarop aan te spreken met concrete voorbeelden @Mr.Anderson
De directie zou al veel klachten gehad hebben blijkbaar. Er iets aan doen is andere koek.
Nog eens, van horen zeggen hé, ik zit er zelf niet in of bij.

Ja! Grote fan van cheeky wipes. Ik gebruik ze al 4 jaar bij mijn zoontje en (na 2 jaar kwam daar nog de dochter bij) nog steeds zeer grote fan. Vind ik zelf ook veel gemakkelijker dan die vochtige doekjes waar je 5 doekjes nodig hebt om een poepje af te kuisen, dit in tegenstelling tot 1-2 cheeky's.

Ja! Grote fan van cheeky wipes. Ik gebruik ze al 4 jaar bij mijn zoontje en (na 2 jaar kwam daar nog de dochter bij) nog steeds zeer grote fan. Vind ik zelf ook veel gemakkelijker dan die vochtige doekjes waar je 5 doekjes nodig hebt om een poepje af te kuisen, dit in tegenstelling tot 1-2 cheeky's.
Sidenote: water wipes zijn wel 100x beter dan al die andere merken.
Ik haat het alleen als je die laatste doekjes eruit wilt halen en er ineens 20 vast hebt.

Vind ik zelf ook veel gemakkelijker dan die vochtige doekjes waar je 5 doekjes nodig hebt om een poepje af te kuisen, dit in tegenstelling tot 1-2 cheeky's.
En probeer maar eens rustig één doekje uit te halen bij een explosie pamper, je hebt er meteen 50 in de hand.

Hier ook fan van cheeky wipes!

In het begin gebruikt als billendoekjes, maar vond het niet handig: in de winter koelt dat water om ze in te bewaren ook gewoon af en lijkt me dat niet aangenaam. , je moet er echt wel al veel hebben,...
Ik deed gewoon water + een pompje mustella erin ipv speciale olie.
Dus na een paar maand overgeschakeld op wegwerp billendoekjes, maar als snoetepoetser gebruik ik dat nog steeds, mijn 6jarige vraagt aan tafel nog regelmatig om een doekje, maar die liggen hier dus al jaren droog. 😁

In het begin gebruikt als billendoekjes, maar vond het niet handig: in de winter koelt dat water om ze in te bewaren ook gewoon af en lijkt me dat niet aangenaam. , je moet er echt wel al veel hebben,...
Ik deed gewoon water + een pompje mustella erin ipv speciale olie.
Dus na een paar maand overgeschakeld op wegwerp billendoekjes, maar als snoetepoetser gebruik ik dat nog steeds, mijn 6jarige vraagt aan tafel nog regelmatig om een doekje, maar die liggen hier dus al jaren droog. 😁

Ik doe gewoon water hoor, geen olie hier. Wij hebben er 30 voor onze 2 kindjes. Werkt hier goed, maar is misschien een persoonlijke voorkeur inderdaad. :) Wij gebruiken ook de cheeky's als snoetenpoetsers en leggen er ook altijd een paar in de keuken.

Ik doe gewoon water hoor, geen olie hier. Wij hebben er 30 voor onze 2 kindjes. Werkt hier goed, maar is misschien een persoonlijke voorkeur inderdaad. :) Wij gebruiken ook de cheeky's als snoetenpoetsers en leggen er ook altijd een paar in de keuken.
Tegen uitslag hebben wij hier amandelolie gebruikt om de billen af te kuisen. Werkt fantastisch.

Het ding is, ja we hebben voor kinderen gekozen, maar niet persé voor een kind dat u al 2 jaar en een half wakker houdt. Want dat hoorde ik echt amper als kinderen ter sprake kwamen (voor we er aan begonnen).

"ja, dat valt wel mee, ge zult zien, dat zijn fases, die gaan zo voorbij!", "Oh, maar na 6 maand leren die doorslapen en dan is dat voorbij.", "voor da ge het weet gaan ze naar school en spendeert ge veel minder tijd met ze.", etc.

Combinatie van praten vanuit een eigen situatie (ieders situatie is anders) enerzijds en het feit dat je achteraf meer de positieve zaken onthoudt dan de negatieve anderzijds, lijkt me.

Wij hebben bvb effectief 2 enorm goede slapers gehad, die dan ook nog eens zeer weinig ziek zijn geweest, maar ik heb dat naar anderen dan ook nooit voorgesteld als de norm of standaard.

Vanaf wanneer is vasectomie mogelijk?
Heb hier en daar gehoord dat urologen het pas willen doen als man 35+ is, of reeds minimum 2 kinderen heeft :unsure:

Daar zit geen vaste regel aan. Sommigen zijn daarin vlotter dan anderen denk ik?

Hier heb ik dat gedaan op mijn 32e denk ik. Met 2 kinderen was het gezin compleet en ik heb ook niet bijzonder lang meer gewacht na de geboorte van de tweede.

Daar zit geen vaste regel aan. Sommigen zijn daarin vlotter dan anderen denk ik?

Hier heb ik dat gedaan op mijn 32e denk ik. Met 2 kinderen was het gezin compleet en ik heb ook niet bijzonder lang meer gewacht na de geboorte van de tweede.
Ik ga binnenkort ook kijken voor een afspraak om dit vast te leggen.

Veel "last" van gehad?

Om nog eens terug te komen op het ziek zijn etc. Onze jongste moet dus binnen 2 weken starten met de crèche en ik heb dus nu al oprecht stress (zwaar last van zelf) dat we weer mega vaak telefoon gaan krijgen dat we ze moeten halen want ziek/koorts etc. Ik kan dat echt niet loslaten.

Ik wil niet overdrijven/drama queen afhangen maar enkele weken zelfs wat "onwel" geworden (evenwicht etc), naar de dokter gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis. Eerste testen ok (wel wat vertraging linkerhelft), moet nu binnen 2 weken terug voor scan van hersenen/halsvaten. Ik moet daar echt aan werken.

Laatst bewerkt:

Veel "last" van gehad?

Nee, totaal niet. In de namiddag binnen in het ziekenhuis, ingreep duurt nog geen half uur denk ik, paar uurtjes later al naar huis en de dag erna gaan werken. Stelde niets voor.
Maar zoals steeds, YMMV? :)

Veel "last" van gehad?

Nee, totaal niet. In de namiddag binnen in het ziekenhuis, ingreep duurt nog geen half uur denk ik, paar uurtjes later al naar huis en de dag erna gaan werken. Stelde niets voor.
Maar zoals steeds, YMMV? :)
Same here. @eniac ook onder narcose laten doen?
Ik heb meer last gehad van de narcose uitwerking dan van de ingreep, de dagen erna is dat soms wat gevoelig maar voor de rest niks last van gehad.

Ik was 33 toen ik het laten doen heb.

Same here. @eniac ook onder narcose laten doen?
Ik heb meer last gehad van de narcose uitwerking dan van de ingreep, de dagen erna is dat soms wat gevoelig maar voor de rest niks last van gehad.

Ik was 33 toen ik het laten doen heb.

Nee, lokale verdoving. Smalltalk terwijl ze met een paar aan uw klokkenspel bezig zijn is wel awkward. En nu ik eraan terugdenk is uw zaakje dat ontwaakt uit verdoving ook wel een bloedirritant oncomfortabel uurtje. 😄

Nee, lokale verdoving. Smalltalk terwijl ze met een paar aan uw klokkenspel bezig zijn is wel awkward. En nu ik eraan terugdenk is uw zaakje dat ontwaakt uit verdoving ook wel een bloedirritant oncomfortabel uurtje. 😄
Dat kon ik mentaal echt niet he, wakker zijn terwijl ze die ingreep doen.

Terug
Bovenaan