Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

goh man das nu al een week dat hij opeens 's nachts moet pipi doen tussen 2 en 3 uur en we dan een scene "krieze" hebben omdat hij wil opstaan en in ons bed komen.

Gelukkig kan mijn vrouw rustig blijven en wat bij hem liggen, want ik lig te koken in mijn bed op die moment, zeker als hij ligt te roepen en te tieren

Ik ken het mijn beste. Ik kan we rustig blijven als ik er bij ga maar als ik haar hoor schreeuwen en bonken op de deur terwijl we even wachten zit ik ook heet te lopen, maar nog net aan het koken.

Laatst bewerkt:
Daarom begin ik echt niet aan een tweede. Stel u voor dat we met een tweede monster zitten dat ook zo is😵
Onze eerste was ook echt een huilbaby. Reflux, koemelkallergie, en zo verder. Daar zat alles in. Krijsen tot 22h op een dag de eerste weken. Niet normaal.

Daarom dat het ook bijna 3 jaar heeft geduurd eer ik toch overstag ben gegaan voor nummer 2. In ieder geval als ze een derde wil, mag ze op een ander gaan zoeken 😁

De onze is momenteel geobsedeerd door "tellen" (niet dat ze al het verband kan leggen...) Maar wel alle diertjes in de boerderij aanduiden "1, 2, 3..." Tot 10 :crazy:

Hier ook eerst wat twijfels over al dan niet een tweede, zeker omdat de eerste 7 maand de "hel" waren qua slaap maar als ik het vergelijk met bepaalde hier hadden wij precies toch chance...

Laatst bewerkt:
Bij ons hebben we pas bij de tweede miserie gehad rond doorslapen ‘s nachts. Als het omgekeerd was geweest, gingen we misschien langer gewacht hebben vooraleer we voor een tweede zouden gaan.

Zondag gaan we naar mijn petekind, die een buitenzwembad hebben, en ik vertelde dat zonet aan mijn 6 jarige dochter:

Dochter: JOOOOOOOOAAAAAAAH!! ... :thinking:Maar papa hebben die wel een warmtepomp?:thinking:
Ik: Eeeeeuhm ik weet niet, ik denk het wel, waarom?
Lina: Ah zodat hun zwembad warm genoeg is om in te zwemmen hé

Ten eerste: Lol, grappig dat dat het eerste is waar die aan denkt.
Ten tweede: Waar de fuck kent die het concept warmtepomp voor een zwembad van 🤣.

Wij voeden dus duidelijk een toekomstige BG-ster op!!!
Of uw vrouw heeft gewoon bij @Tomski gezeten

Dochter 4j gisteren na het middageten beginnen overgeven. Heeft de hele dag in bed/zetel gelegen en veel geslapen.

Vandaag toch al iets kunnen eten, wat er toch bleef inzitten. Echter wel nog wat slapjes.

Ik vertrek met de jongens naar hun karate les (zij gaat normaal mee) krijg ik een pruillipje en traantjes omdat ze niet mee kan. Das toch zielig om te zien dan.

De onze is tot hier toe een droom. Vanaf ze naar haar eigen kamer ging, ik denk ergens tussen 6 en 8 maanden, sliep ze van 18u tot 6u door (met ook twee dutjes). Na enkele moeilijke weken rond kerst zijn we overgeschakeld op een dutje en tot hiertoe slaapt ze van 19u tot 7u opnieuw, met een dutje van 2-3 uur. Ze eet ook als een paard.

Nu is ze wat ziek dus is het minder, maar al bij al mogen we onze twee pollekes kussen. En toch denken we niet echt aan een 2de. Ik ben er 37, mijn vrouw 36. Dat is al relatief oud. Mijn vrouw kreeg zangerschapsdiabetes, die wel weer weg is, maar heeft wel permanent een soort "condensatie" in de ogen waardoor ze kleine deeltjes ziet bewegen. Dit sinds de zwangerschap. Voor de zwangerschap was ze 8 weken zwanger toen de foetus geen hartslag bleek te hebben, en sinds die afdrijving heeft ze tinnitus. Al NKO en neurologen voor bezocht, 2 MRI's, en verdict is: leer er mee leven. Mijn vrouw is dus overtuigd dat bij een tweede zwangerschap ze uit elkaar gaat vallen.

Potjestraining vandaag. Haar timing laat nog steeds te wensen over. Ofwel zegt ze 'Ik moet op het potje' en als we er dan zijn, is't in haar broek. Ofwel zegt ze 'ja' op de vraag of ze op het potje moet, zit ze erop, gaat ze eraf zonder iets achter te laten en is het nog geen vijf minuten later prijs.

Ach, ze wordt toch iets gewaar, nu enkel de timing nog.

Potjestraining vandaag. Haar timing laat nog steeds te wensen over. Ofwel zegt ze 'Ik moet op het potje' en als we er dan zijn, is't in haar broek. Ofwel zegt ze 'ja' op de vraag of ze op het potje moet, zit ze erop, gaat ze eraf zonder iets achter te laten en is het nog geen vijf minuten later prijs.

Ja dat was hier ook in de kerstvakantie. Maar ondertussen lukt dat al veel beter. En daarnet is ze zowaar voor haar eerst, zonder iemand die echt bij haar was, naar haar potje gelopen en broekje afgedaan en beginnen pipi doen. (meestal wacht ze tot er iemand haar onderbroek uitdoet :p). Bij de oma's en opa's gaat het ook vlot. Nu nog in de creche, ze gaat daar wel naar het potje als ze haar erop zetten, maar tussendoor nog met pamper en zegt ze niets als ze moet gaan. Volgens mij durft ze dat nie als ze bv. in groep iets aan het doen zijn :(

Hier heeft dat 5 jaar geduurd, maar zo blij dat het niet bij eentje gebleven is. Zoveel meer dynamiek in huis. En een enig kind is toch al rap een verwend kind. Gewoon omdat het alle aandacht al rap kan opeisen.
Hier blijft het bij één kind. Was altijd het plan en zal het zo altijd blijven.

De onze is momenteel geobsedeerd door "tellen" (niet dat ze al het verband kan leggen...) Maar wel alle diertjes in de boerderij aanduiden "1, 2, 3..." Tot 10 :crazy:

Hier ook eerst wat twijfels over al dan niet een tweede, zeker omdat de eerste 7 maand de "hel" waren qua slaap maar als ik het vergelijk met bepaalde hier hadden wij precies toch chance...
Hier is dat tellen momenteel ook weer zot. Ze 100x op een dag een random aantal vingers omhoog "hoeveel is dit?"

Hier heeft dat 5 jaar geduurd, maar zo blij dat het niet bij eentje gebleven is. Zoveel meer dynamiek in huis. En een enig kind is toch al rap een verwend kind. Gewoon omdat het alle aandacht al rap kan opeisen.
Sorry maar ik heb al veel flauwe excuses gehoord waarom je wel/niet voor een tweede kind zou gaan maar dit is een non-excuus. Veel ouders zouden hun kinderen beter wat meer aandacht geven.

Sorry maar ik heb al veel flauwe excuses gehoord waarom je wel/niet voor een tweede kind zou gaan maar dit is een non-excuus. Veel ouders zouden hun kinderen beter wat meer aandacht geven.
Wat excuses, ik zeg gewoon waarom ik (onderandere) een tweede kind wou.

En ik vind dat in mijn omgeving kinderen veel teveel aandacht krijgen, waaronder die van mezelf. Die trekken hun plan veel beter dan we denken.

Iedereen doet wat die zelf wil hoor.. maar ik kan alleen spreken over mijn eigen ervaringen, en daar ken ik geen enkel enig kind wat geen verwend nest is, anekdotisch, dus geen bewijs ofzo hoor. Maar ik zie wat ik zie hè.

Allez, toch 2x op het potje geplast dit weekend.💪 Haar timing is nog steeds slecht en ze heeft ene keer in haar broek gekakt, maar ze was wel al onderweg naar het potje met haar kakveegslaaf(papa @Coolguy).

Terug
Bovenaan