Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij zijn hier de eindejaarscadeau's aan het organiseren voor de kinderen. Het zijn de enige klein/pete/kindjes in de familie en ze zijn beide jarig met de feestdagen (24 en 28 dec)

Dat is hier weer een gepuzzel wie wat gaat geven, ben hier een cadeau matrix aant maken :laugh:
04/01 hier, zelfde problematiek. En dan mijn ouders die persé hun eigen cadeau wouden kiezen... Natuurlijk iets dat ook op onze lijst stond en iemand anders al gekocht had.

Blijkbaar staat er in het dossier van K&G van onze zoon “superbaby”. Elke consultatie wordt dat herhaald en dat is wel fijn om te horen. Hij slaapt nog altijd van 22u-23u tot 8u-9u door en krijgt nog altijd afgekolfde melk.

Vanaf volgende week starten we met herbruikbare luiers aangezien ze dat in de creche ook gebruiken. Het lijkt mij heel ingewikkeld maar ik wil mij er wel voor engageren want luiers zorgen voor zo belachelijk veel afval.

Wij zijn hier de eindejaarscadeau's aan het organiseren voor de kinderen. Het zijn de enige klein/pete/kindjes in de familie en ze zijn beide jarig met de feestdagen (24 en 28 dec)

Dat is hier weer een gepuzzel wie wat gaat geven, ben hier een cadeau matrix aant maken :laugh:
Jongste is hier op 26 december jarig, zelfde "probleem":biglaugh:.

Blijkbaar staat er in het dossier van K&G van onze zoon “superbaby”. Elke consultatie wordt dat herhaald en dat is wel fijn om te horen. Hij slaapt nog altijd van 22u-23u tot 8u-9u door en krijgt nog altijd afgekolfde melk.

Vanaf volgende week starten we met herbruikbare luiers aangezien ze dat in de creche ook gebruiken. Het lijkt mij heel ingewikkeld maar ik wil mij er wel voor engageren want luiers zorgen voor zo belachelijk veel afval.
Zowel @pardal als ik hebben voltijds wasbare luiers gebruikt, bij vragen of problemen mag je me gerust een berichtje sturen!

Het ingewikkeldste is een systeem vinden dat werkt bij jullie en een wasroutine. Eens dat goed zit, is het kinderspel. 😁

Valt wel mee eens je een goed systeem hebt. Hier hadden wij ze geintroduceerd in de opvang, maar 1 iemand vond het na een tijd toch niet zo aangenaam om mee te werken dus terug gewone jammer genoeg.

Hier ook mijn vrouw in pre-kindertijd bedacht om wasbare luiers te gebruiken (opzich zelf ook niks tegen). Maar dat was dan wel zwaar verwaterd na een tijdje bij de eerste en al helemaal niet meer gebruikt bij de 2e.

In de praktijk toch wel wat extra gedoe (zeker als je veel ergens anders dan thuis bent). En aangezien de crèche nooit meedeed voelt het ook wat pointless aan in de week (meestal deden ze we s ochtends direct degene voor de crèche aan en die van de crèche s avonds word dan pas voor het slapen vervangen. Dus we kunnen enkel die slaappamper wasbaar doen wat je ook net niet echt wilt).

Dochterlief die koppig geen kusjes meer wilt geven als je erachter vraagt.

Normaal geeft ze nog een kusje als je het vraagt eens ze veilig in de autostoel zit. Nu is het van 'Neen'. 😢

Wanneer geeft ze nog kusjes, vlak voor ze naar bed moet, om tijd te rekken. 😑

Tablet of Playstation bij ons enkel in het weekend en ook beperkt. Eerst sporten/jeugdbeweging, daarna mogen ze welleens gamen of filmpjes zien.

Wel zot hoe snel die met alles wegzijn. Veranderen zaken in de instellingen of joinen servers op Roblox waar vrienden op zitten zonder dat zij kunnen lezen. Enkele maanden geleden wou de kleinsten (3j) gamen op de Playstation. Ik zocht wat racegames voor kinderen en zelfs daar lukte dat voor geen meter. We zijn nu 3 maanden verder en die kleinen speelt Trackmania. Gisteren vroeg hij om samen via splitscreen te spelen. Ik moest opletten of die kleinen beat mij zonder verpinken.
you easy to beat :cool:

Normaal geeft ze nog een kusje als je het vraagt eens ze veilig in de autostoel zit. Nu is het van 'Neen'. 😢

Hier al heel lang zo. "Kusjes zijn vies" als ik er dan eentje stiekem op haar hoofd wil geven. ,😬

Wij hebben er wel altijd een punt van gemaakt (vooral naar mijn ouders toe) om haar grenzen te respecteren wat kusjes en knuffels betreft.
Ze maakt er haar eigen versie van: een kriebeltje, high five, soms verandert ze in een hondje en krijgen opa en oma een likje op de hand als ze vertrekt,... Maar gelukkig knuffelt ze wel nog. 😁

Wij hebben er wel altijd een punt van gemaakt (vooral naar mijn ouders toe) om haar grenzen te respecteren wat kusjes en knuffels betreft.
Ze maakt er haar eigen versie van: een kriebeltje, high five, soms verandert ze in een hondje en krijgen opa en oma een likje op de hand als ze vertrekt,... Maar gelukkig knuffelt ze wel nog. 😁
Proberen we hier ook te doen -- Van als ze niet wilt, wilt ze niet, maar proberen wel te zeggen tegen haar ' Ga je geen knuffel geven?'.

Ik vind het echt zalig om te lezen dat jullie en wij echt steeds in exact dezelfde fase zitten :p precies of jullie over onze dochter schrijven

Oh echt? Hier is de onze 2,5 jaar en geeft met veel plezier nog kusjes en knuffels. Kusjes doet ze echt met zo'n geluid 'mwah', te schattig. :love2:

(Het is wel elke ochtend een strijd om haar broek en schoenen en jas aan te doen.)

Oh echt? Hier is de onze 2,5 jaar en geeft met veel plezier nog kusjes en knuffels. Kusjes doet ze echt met zo'n geluid 'mwah', te schattig. :love2:

(Het is wel elke ochtend een strijd om haar broek en schoenen en jas aan te doen.)
Aankleden vindt ze niet zo erg. Zolang ze maar voor de spiegel staat. Schoenen en jas hangen van dag tot dag af.

Terug
Bovenaan