Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De onze is ook altijd een engeltje in de crèche, altijd flink eten en slapen, amper wenen tenzij ze ziek wordt. Maar nu recent is ze begonnen met heel veel drama te maken bij het verversen, mogelijk trauma opgelopen van toen we haar ogen moesten spoelen (wat we op het verversingsmeubel deden). Het is hopelijk maar een fase, maar wel indrukwekkend hoe zo'n klein ding zich helemaal kan opspannen om zeker niet neer te liggen.

Hier hebben we deze week haar "rapportje" gekregen van de crèche (update over haar motoriek, hoe ze zich voelt, wat goed gaat, minder goed etc)

Hier stond er bij dat "sommige kindjes graag feest maken in de slaapkamer ipv te slapen en ze is er altijd graag bij":biglaugh:

Als ik het zo bekijk hebben wij echt zoveel "chance" met onze crèche. Ze gaat super graag, is daar echt graag gezien.

Wel "grappig" dat ze in groep blijkbaar iets terughoudend is en eerst gaat kijken hoe de andere kindjes reageren alvorens zelf iets te ondernemen terwijl ze thuis quasi Johnny Knoxville is.
Onze dochter is exact zo. In de crèche wat afwachtend. Eens ze daar in bed gelegd wordt, begint ze te babbelen. En thuis staat haar mond niet stil en moet je ze constant in de gaten houden omdat ze alles pakt, overal opkruipt e.d. zonder nadenken. :biglaugh:

Hier was het op het eerste oudercontact dat we serieus aan het fronsen waren en afvroegen of het wel over "die van ons" ging. Dankzij covid pas aan het einde van de 2de kleuterklas.
Juf: en als het haar beurt is in de vertelkring, dan zegt ze vaak niets.
Wij: Ja, koppig hè...
Juf: Koppig? Neenee, verlegen!
Wij: 😳🤯
(Kleine klas, ze was gek op haar juf, heel sociale interactie op de speelplaats als we haar afzetten of ophaalden,...)

Hier was het op het eerste oudercontact dat we serieus aan het fronsen waren en afvroegen of het wel over "die van ons" ging. Dankzij covid pas aan het einde van de 2de kleuterklas.
Juf: en als het haar beurt is in de vertelkring, dan zegt ze vaak niets.
Wij: Ja, koppig hè...
Juf: Koppig? Neenee, verlegen!
Wij: 😳🤯
(Kleine klas, ze was gek op haar juf, heel sociale interactie op de speelplaats als we haar afzetten of ophaalden,...)
Mja, een kind dat niet veel zegt is in het onderwijs per definitie verlegen he.

Mja, een kind dat niet veel zegt is in het onderwijs per definitie verlegen he.
De juf zag dat ze honderduit babbelde tegen de andere kinderen, dat de dochter gek was op haar, dus dan valt het wel op als een vlot kind niet aan het woord wil komen in de kring.

Gisteren de schoentjes gezet met de uitleg dat de Sint misschien weer chocolade ging brengen.

De oudste was wakker om 05u20 :headshake:

Al een geluk dat we niet hebben gezegd dat de Sint de cadeautjes ging brengen. Dan was het 03u00 wakker.

Zoon van 6 is 's nachts nog niet droog. Pamper zit altijd goed vol en dikwijls zelfs zijn bed ook nat. Hij begint toch wat moeite te hebben met de pamper en volgend jaar gaan ze op overnachting met school, dus we hebben een plaswekker gehuurd. Afgelopen nacht de 1ste keer aangedaan. Ik een hele nacht slecht geslapen, veel wakker geweest wachtend op het alarm dat dus niet kwam. Hij heeft heel de nacht doorgeslapen zonder te plassen terwijl het we het voorbije half jaar geen nacht hebben gehad met een droge pamper 😏. Ik ga ervan uit dat vannacht een gelukstreffer was, maar ben benieuwd.

Alle vannacht komt de sint, dus morgen zitten we de zondag lekker gezellig vanaf 5u30 in de zetel 😆

Sint komt hier vroeg in de maand, want hij verjaart 7 december anders is da te dicht he

Laatst bewerkt:
Hebben ze tegenwoordig al medicatie voor luie tyfus en als ge pijn aan uw goesting hebt?

Onze jongste kan echt moeheid faken als hij iets tegen zijn zin moet doen. Nen acteur heeft er niet aan.

Hebben ze tegenwoordig al medicatie voor luie tyfus en als ge pijn aan uw goesting hebt?

Onze jongste kan echt moeheid faken als hij iets tegen zijn zin moet doen. Nen acteur heeft er niet aan.
Yes, dat heet een bed. Die van ons probeert dat ook soms, maar dan is het gewoon: "oke, begrijpen we, maar dan mag je gaan slapen". Paar keer hem effectief in bed gestoken (inclusief de hele standaard avond routine) zodat hij wist dat het menens was. Hij is nooit nog moe :unsure:

Pff die tutjes, hier vraagt ze ze ook vaak overdag. Ik moet dringend strenger zijn. Maar ze gaat binnenkort naar school en ik wil zo niet teveel in 1 keer.. Of zou ik toch gewoon kiezen voor de korte pijn?

Pff die tutjes, hier vraagt ze ze ook vaak overdag. Ik moet dringend strenger zijn. Maar ze gaat binnenkort naar school en ik wil zo niet teveel in 1 keer.. Of zou ik toch gewoon kiezen voor de korte pijn?
Enkel als ze heel moe is? Wij hebben zo wel afgebouwd, overdag kreeg ze die amper tenzij ze ziek was of heel moe of heel zeurderig.

Hier thuis vraagt ze ze veel en krijgt ze de tut niet altijd, maar bij overgangen (we gaan naar buiten, ik haal haar van de crèche, we gaan naar...), dan eist ze haar tut

Terug
Bovenaan