Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Denk dat het eigen is aan de leeftijd. Van ons madammeke mogen we geen kamer uitgaan zonder het licht uit te doen en de deur te sluiten. Ze wilt ook graag haar broek zelf aandoen, ook al is het achterstevoren en aanvaardt geen hulp. Coolguy mag haar al helemaal niet aankleden als ik in de buurt ben.

Wat deden/doen jullie qua schoen zetten voor Sinterklaas? Enkel op 5 december, of ook de weken ervoor een paar keer?

Bij mij was het enkel 5 december. Bij mijn vriendin ook een paar keer ervoor vanaf hij in het land is. Dan kreeg ze gewoon een mandarijn, wat chocolade, koeken,...

Ik wil vooral weten of ik int zak ben gezet of niet.

Wat deden/doen jullie qua schoen zetten voor Sinterklaas? Enkel op 5 december, of ook de weken ervoor een paar keer?

Bij mij was het enkel 5 december. Bij mijn vriendin ook een paar keer ervoor vanaf hij in het land is. Dan kreeg ze gewoon een mandarijn, wat chocolade, koeken,...

Ikzelf, toen ik klein was, al weken ervoor en kreeg ik kleine dingen en op de dag zelf was het een bord ipv een schoen. Voor de dochter hebben we vandaag ook voor het eerst de schoen gezet.

In de aanloop naar de Sint aantal keren de schoen zetten, ook heel flink liedjes zingen voor het schoentje. Het lijstje van wat ik wou krijgen stopte ik ook in de schoen en dan 5 december zette ik mijn bord.
Mijn vierjarige mag het ook zo doen.

Gisteren intrede van de Sint in Antwerpen. Zeikweer maar blije dochter. Viel wel op dat er officieuze vlaggetjes werden uitgedeeld met "Zwarte Piet is hier welkom" en dat er op de Grote Markt ook officieuze Zwarte Pieten rondliepen. Dus geen Ketnetroetveegpieten.

... en gisteren voor de eerste keer naar spoed moeten gaan. Gisteren werd ze wakker en begon ze plots slijmen op te braken. Zeer apathisch, wou niet eten, bleef slapen, ... dus er dan mee naar de dokter van wacht gereden. "Virale infectie" en medicatie gekregen. Maar ze bleef apathisch en ze kon ook geen water ophouden, dat braakte ze meteen uit. Dus op aanraden van de dokter van wacht naar spoed gegaan waar ze aan de baxter ging. Mijn hart brak toch wel toen ik mijn kleine meid, die normaal een bom van energie is, zo zielig in dat ziekenhuisbed lag. Deze nacht heeft mijn vrouw over haar gewaakt, vandaag is het mijn beurt. Hopelijk snel naar huis, maar mogelijk moet ze nog een extra nacht blijven liggen.

Komt wel goed, zeker?

De hele kinderafleving lag vol met kinderen met RSV en op spoed was er achter ons een kind binnengekomen met zware brandwonden aan zijn hand. Dat gekrijs moet ook door merg en been gaan voor de ouders.

Laatst bewerkt:
Ik ben trouwens zelf iemand die alles zijn plaatsje probeert te geven dus hier zal ze het van geen vreemden hebben. :unsure:
@Visenya @Coolguy
Oooh😍 zitten jullie nu samen in de zetel op BG?
🤭
Hij zit op het wc-potje naast het keukentje, Visenya zit op de grote pot.

@LessThanJake is zeker niet abnormaal, maar als het gedrag maanden blijft, zeker eens contact opnemen. En voel je geen slechte papa als je toch vandaag bent naar een professional, zij verstaan perfect dat je soms twijfelt en liever iets te rap hulp zoekt. ALS het écht een probleem is, win je altijd enkele maanden tijd...

Deze nacht heeft mijn vrouw over haar gewaakt, vandaag is het mijn beurt. Hopelijk snel naar huis, maar mogelijk moet ze nog een extra nacht blijven liggen.

Al wat beter? :frown:

Inderdaad triestig om uw kind aan een baxter te zien. Hopelijk snel terug de oude!

RSV nummers zijn blijkbaar echt absurd. Had het enkele dagen geleden al gepost maar mijn collega mocht zijn zoontje zelf niet aanraken/knuffelen etc. Gewoon rusten, rusten, rusten.

Al wat beter? :frown:

Inderdaad triestig om uw kind aan een baxter te zien. Hopelijk snel terug de oude!

RSV nummers zijn blijkbaar echt absurd. Had het enkele dagen geleden al gepost maar mijn collega mocht zijn zoontje zelf niet aanraken/knuffelen etc. Gewoon rusten, rusten, rusten.
Gelukkig al wat meer leven, maar ze sluiten een vitale hersenvliesontsteking niet uit. Gisteren was ze beangstigend apathisch, zo had ik ze nog nooit gezien. Nu meer deugnieterij.

Wij zijn sinds zondagmiddag thuis met ons boeleke. Wel al een 1e klein horror nachtje achter de rug. Rond 21h30 hadden we hem in zijn bedje gelegd, en pas rond 5h10 is het gelukt om hem in slaap te krijgen. Begrijp nog steeds niet goed wat zijn probleem precies was. Pamper altijd nagekeken, voldoende eten gehad via de mama. Als we hem uit zijn bedje haalden, werd hij snel rustig, maar van zodra we hem er terug inlegden, begon hij te krijsen. De mama en ik konden gelukkig afwisselen waardoor we toch iets konden slapen tussenin.
Uiteindelijk is hij op de mama in slaap gevallen, en hebben ze zo even geslapen met 2, daarna heeft zij hem in zijn bedje nog eens proberen leggen en was hij wel vertrokken.

Wij zijn sinds zondagmiddag thuis met ons boeleke. Wel al een 1e klein horror nachtje achter de rug. Rond 21h30 hadden we hem in zijn bedje gelegd, en pas rond 5h10 is het gelukt om hem in slaap te krijgen. Begrijp nog steeds niet goed wat zijn probleem precies was. Pamper altijd nagekeken, voldoende eten gehad via de mama. Als we hem uit zijn bedje haalden, werd hij snel rustig, maar van zodra we hem er terug inlegden, begon hij te krijsen. De mama en ik konden gelukkig afwisselen waardoor we toch iets konden slapen tussenin.
Uiteindelijk is hij op de mama in slaap gevallen, en hebben ze zo even geslapen met 2, daarna heeft zij hem in zijn bedje nog eens proberen leggen en was hij wel vertrokken.
Zo, ik heb zijn probleem gevonden ;)

Misschien al wat last van krampjes? Al klinkt dit wel zeer lang. Hier gaat het wegleggen de ene dag ook beter of de andere. Soms echt huidhonger denk ik want ze valt altijd makkelijk in slaap op de mama.

Ik klink waarschijnlijk als een psychopaat maar momenteel kan ik nog "genieten" van het uurtje dat ik er snachts mee rondloop :unsure: tas koffie, vinyl opleggen en in het donker rustig wat heen en weer wandelen tot ze slaapt.

Note: ander verhaal als ze terwijl constant krijst :unsure:

@TheLoveBelow heel goed mogelijk dat het huidhonger is (Gefeliciteerd trouwens! 🥳🥳🥳🥳).
Ik kan de nachten niet tellen dat ik half rechtop in de zetel heb geslapen met de dochter in een draagzak zodat ze zeker niet zou kunnen vallen. 😬

Hier terug naar de pediater geweest omdat het terug slechter leek te gaan met de dochter: longen piepen en kraken ferm dus week 5+6 ondertussen terug thuis geschreven, dagelijks speciale kiné in het ziekenhuis, 4x aerosol en antibiotica er bovenop. Anders is het volgende week opname als het tegen dan niet de betere kant uitgaat. 🥹

Ik klink waarschijnlijk als een psychopaat maar momenteel kan ik nog "genieten" van het uurtje dat ik er snachts mee rondloop :unsure: tas koffie, vinyl opleggen en in het donker rustig wat heen en weer wandelen tot ze slaapt.

Dan legt ge een black metal vinyl op.

Misschien al wat last van krampjes? Al klinkt dit wel zeer lang. Hier gaat het wegleggen de ene dag ook beter of de andere. Soms echt huidhonger denk ik want ze valt altijd makkelijk in slaap op de mama.

Wij hadden ne kleine die alleen maar wou slapen aan de borst bij mijn lief of bij op de arm. Dus soms om mijn lief dan te sparen nam ik die kleine mee naar beneden en ging ik daar dan een uur rondjes mee wandelen door de woonkamer om 4u 's nachts en ik vond dat eigenlijk ook wel heerlijk. Er was voor de rest helemaal niemand buiten wij onder ons twee. Als ze dan uiteindelijk in slaap was gevallen kon ik ze dan bij mij op de borst leggen en dan keek ik oude horrorfilms tot het stillekes aan weer licht werd.

Kapotmakerij, maar wel schone herinneringen.

Wanneer de onze niet wilden slapen reed ik daar gewoon met de buggy rond in huis. Het voordeel is dat je die ook meteen kunt laten liggen. Want qua formaat is dat niet veel kleiner dan een cosleeper.

Terug
Bovenaan