Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Welja, voor buiten heb je dan effectief schoenen die beter zijn dan andere (want nu buitenshuis zonder schoenen, dat komt ook niet goed natuurlijk). Maar binnen zou ik nog altijd gewoon op blote voeten laten rond lopen.
Dat is een keuze he. Kan zijn dat je een ijskoude vloer hebt in de winter en het liefst iets aan de voeten wilt doen. Sokken zijn ook niet altijd ideaal op bepaalde vloeren.

Ik wil alleen maar zeggen dat een goede schoen niet per se negatief hoeft te zijn.

Over wandelen gesproken, wat hebben jullie bengels tijdens een wandeling aan hun voeten? Wandelschoenen, sneakers of regenlaarzen?

Wij hebben ook een 'wandeling' gemaakt dit weekend. Juffra wou niet in de buggy zitten. 🙈
IMG-20231113-074409.jpg
Laarzen want mijnheer is zot van plassen en erin springen... (Zoals elke peuter/kleuter zeker?)
Soms wel opletten want het is al een paar keer voorgevallen dat zijn laars in de modder blijft steken en hij dus plots op zijn sokken in een plas staat. 😁

En anders stevige schoentjes die tegen een stootje kunnen. 😃

Laatst bewerkt:
Vanaf wanneer doen jullie eigenlijk stelselmatig schoenen aan bij de kinderen? De dochter staat recht en met steun stapt ze met plezier rond, maar buiten stapt ze niet dus ik doe ze eigenlijk enkel kousen aan (soms met van die antislipstrepen).

Als het aan de schoonfamilie lag had ze al schoenen vanaf het moment dat ze zich kon recht zetten tegen een muur, maar uiteindelijk zijn dat nog van die eerder dikke babyvoetjes dus lijkt me sowieso toch niet optimaal.
Hier pas schoenen gekocht in een kinderschoenwinkel als ze effectief alleen kon stappen (Naturino, zoals @Wilcao schrijft) en binnen antislipsokken van Sterntaler(als ze die wilt aanhouden).

Ik heb op Instagram ooit zo'n reclame zien passeren voor zo'n meubel dat ge op verschillende manieren kon ombouwen.
Langs ene kant is dat dan zo'n kruk die ge mee aan het aanrecht kunt schuiven, maar ge kunt dat evenzeer ombouwen tot een bureau-ke waar ze aan kunnen tekenen, en volgens mij ook nog eens ombouwen tot een doos met een schuifaf aan.

Iemand die toevallig weet waar ik het over heb? Vind het niet meer terug.

Ik heb op Instagram ooit zo'n reclame zien passeren voor zo'n meubel dat ge op verschillende manieren kon ombouwen.
Langs ene kant is dat dan zo'n kruk die ge mee aan het aanrecht kunt schuiven, maar ge kunt dat evenzeer ombouwen tot een bureau-ke waar ze aan kunnen tekenen, en volgens mij ook nog eens ombouwen tot een doos met een schuifaf aan.

Staat hier al een tijdje :), wordt nog dagelijks gebruikt

Ik gok zoiets;

Hebben wij ook thuis staan.

Niets mis met :lint: zijn visie he, ik ken er ook die zeggen "Hoe hypocriet is dat, jong? Jarenlang uw kind een leugen verkopen en dan al van kleins af aan erin stampen dat liegen niet okee is!"
Hier ga ik ook gewoon mee met haar vragen en ideeën daarrond. Zij gelooft in de tandenfee, dan zal die hier ook iets achterlaten in ruil voor een tand. Als ze mij vraagt: "bestaat de Sint echt?" Dan antwoord ik met: "Wat denk je zelf?" Ipv ja of neen. En als ze later boos zal zijn omdat we gelogen hebben, zal ze gelijk krijgen dat leugens, ook al zijn ze goed bedoelt, eigenlijk niet okee zijn.
We doen dat om de kinderen voor te bereiden op het echte leven hé. Of geloof je ook de politiekers die voor de verkiezingen aan de deur komen doen alsof ze het beste voorhebben met de mensen?

JUST HETZELFDE!

merci boys. Jullie klinken er alvast enthousiast over dus da's al mooi!
Die wat ik heb gezien was wel nog iets anders (ge kon dat op nog meer manieren ombouwen) maar nu weet ik al dat ik blijkbaar een leertoren ben aan het zoeken :D

Laatst bewerkt:
Einde deze maand oudercontact van onze dochter in de eerste kleuterklas, focus ligt op haar welbevinden. We krijgen nu zo'n "kijklijst" doorgestuurd dat we moeten invullen en de juf vult het langs haar kant ook in, met vragen of ze flink luistert, of ze voor zichzelf opkomt, hulp vraagt waar nodig, ... Toch wel héél benieuwd hoe ze het doet in de klas.

Einde deze maand oudercontact van onze dochter in de eerste kleuterklas, focus ligt op haar welbevinden. We krijgen nu zo'n "kijklijst" doorgestuurd dat we moeten invullen en de juf vult het langs haar kant ook in, met vragen of ze flink luistert, of ze voor zichzelf opkomt, hulp vraagt waar nodig, ... Toch wel héél benieuwd hoe ze het doet in de klas.
Amai, hier was dat precies allemaal nogal veel losser :p

Bij de 15 maanden controle bij K&G moet je blijkbaar een of ander document rond polio vaccinatie meenemen, echt geen idee waar we dat vandaan moeten toveren :unsure:

Bij de 15 maanden controle bij K&G moet je blijkbaar een of ander document rond polio vaccinatie meenemen, echt geen idee waar we dat vandaan moeten toveren :unsure:
Wij hebben dat ook vorige week moeten laten tekenen, maar ik weet eigenlijk ook niet waar het vandaan kwam :unsure: . Het moet in ieder geval bij de gemeente ingediend worden.

Wij hebben dat gekregen bij de aangifte van geboorte bij de gemeente. Dat heeft hier dan 1,5j ofzo in dat boekje voor K&G gezeten en toen ik na de laatste inenting vroeg omdat in te vullen zodat ik dat zoals gevraagd in te dienen bij de gemeente: dat hoeft niet, wij sturen die data automatisch door.

Hier zoon héél enthousiast dat hij 2 uur per week apart les zal krijgen in een groepje met meer uitdaging (kinderen uit het vierde, vijfde en zesde die méér dan een stuk voorsprong hebben, komen samen in een groepje). Vroeger hebben ze nog zo'n groepje opgericht om Spaans te leren of om een podium in elkaar te timmeren (met dan (eenvoudige) berekeningen voor draagkracht, stevigheid, ...). Benieuwd waar hij nu zal mee afkomen.

Kwam net op tijd want hij zal héél sterk op tegen het starten in de klas en de eerste 2 dagen was hij enorm teleurgesteld dat er nauwelijks iets van les gegeven werd (enkel uitleg, boeken in elkaar steken etc). Gelukkig dat er in het vijfde nog wat uitdaging (sprong in wiskunde, extra Frans, ...) is, want anders zou het een ramp worden. Ik vrees sowieso voor het zesde, waar er vooral herhaling is van leerstof.
En het begint terug een probleem te worden... school doet echt zijn best, maar hij verveelt zich in de klas en ondanks die 2 uur per week wil hij extra uitdaging. Uit verveling heeft hij gisteren spontaan een extra hoofdstuk Frans geleerd, zijn uitdaging wiskunde was al op. Op school zijn (op een héél grote uitzondering na) de enige fouten die hij maakt er van verstrooidheid (een woord vergeten over te schrijven/te vertalen).

Hij neemt alles heel vlug op, alleen het zelfstandig verwerken van een "onderzoek' lukt nog niet zo goed (bij ons moeten ze als ze met een vraag zitten, zelf het antwoord op internet zoeken en proberen samen te vatten). We gaan nu proberen hem daar wat extra werk in te geven en hem daar dan thuis wat te ondersteunen (betrouwbaarheid van bronnen, goeie titels maken, ...), maar als mijn vriendin (leerkracht) zelf afkomt met dat we nu best al beginnen te kijken hoe we volgend jaar gaan oplossen, dan vrees ik ervoor. 6e jaar skippen zie ik niet zitten, hij is mentaal te jong om naar het middelbaar te gaan. Waarschijnlijk gaan we wat extra uitdaging nodig hebben via privé-onderwijs.

Lijkt een "luxe-probleem", maar als we niet opvolgen kan zijn gedrag/mentale gezondheid er al vlug onder lijden.

Zijn dat niet die kleine papiertjes van een cm of 2 hoog en 10 breed? We hebben in ieder geval een herinnering gehad van de gemeente want we waren het vergeten. 🙈

Terug
Bovenaan