Dan krijg je plots wel meer begrip als je het over slechte nachten hebtMijn ma had dat ook gehoopt, bleek onze dochter lekker consequent te zijn daarin en overal slecht te slapen. That's my girl!![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan krijg je plots wel meer begrip als je het over slechte nachten hebtMijn ma had dat ook gehoopt, bleek onze dochter lekker consequent te zijn daarin en overal slecht te slapen. That's my girl!![]()

Hier zijn we bezig aan maand 5 van "altijd iets". Madammeke is bijna 10 maanden en de vooruitgangen vlotten echt bij haar. Fysiek, verbaal, ... Alles gaat top bij die. Maar dat betekent dan ook dat die echt veel last heeft van groeispurten en de slaapregressies elkaar ook goed opvolgen. En dat dan gecombineerd met constant last van keel, oren, neus, ... Ze heeft nu zelfs last van haar oren gehad na buisjes gekregen te hebben. Dus ondertussen is het al 5 maanden waarbij we qua "nachten van 5 uur of meer" misschien aan 25% zitten (en dan mag ik "aaneensluitend" zeker niet bij die factoren zetten). Overleefbaar allemaal, maar we zijn echt echt echt echt echt echt moe.
Vanochtend is onze tweede dochter geboren.
Stevig pateeke, 4.2kg en 52cm.
Alle hens aan dek na de bevalling, last van een luie baarmoeder. Plotseling 5-6 mensen in de kamer en ieder mogelijk medicijn toegediend, echt een zeer stressvolle ervaring vond ik. Mijn madam uiteraard super sterk, wat. een. vrouw
Nu even bekomen en vanavond de ontmoeting met haar grote zus![]()

Onze huisarts schreef, onder de 2 jaar, een soort kruidensiroop voor, Primatux denk ik, en dat hielp wel, maar dat smaakt maar raar. Dochterlief wou het niet altijd innemen hierdoor.De leeftijd lijkt vooral wel een dingetje bij al die middelen. Vanavond toch maar eens naar de dokter en dan zullen we het wel weten wat wel of niet mag.
Uiteindelijk hebben we hem eens wat laten liggen en huilen (met tussenpozes van niet huilen) en na klein half uur heeft zich een positie gevonden en terug in slaap gevallen. Echt zielig eigenlijk.
De dochter ook niet, dan zelf op onderzoek gegaan en hierop uitgekomen, zowel pediater als verpleegkundigen op pediatrie kenden het niet en zijn fan!De oorzaak is gevonden van zijn gehoest en moeilijk slapen: combo van oorontsteking en bronchiolitis. Zijn eerste oorontsteking nog maar. Uiteindelijk wel "blij" dat er iets gevonden is om wat aan te doen ipv gewoon afwachten en uitzieken.
Straks ook aerosolen krijgen ervoor. Ik kan er jammer genoeg niet bij helpen, maar gaat geen feest worden aangezien hij het echt niet afkan dat je aan zijn gezicht zit...
)Hier doet ze ook echt vaak koorts zonder ook maar iets op aan te merken39,2° koorts. Er valt niet veel aan te merken behalve dat ze het wat warmer heeft. Speelt nog mee en heeft goed gegeten. Nu met een goede portie pijnstiller in bed gestopt. Hopen op een goede nacht en niet te veel gehoest.![]()
ergens frustrerend maar liever zo dan echt belabberd te zijn
Warning: die geluidjes gaan terug achteruit voordat ze terug proberen te babbelenOns kleintje van 7weken slaapt al 3 weken ‘s nachts 5-6u aan één stuk. Bij de overgang van wintertijd sliep hij zelfs 7u door. Voorlopig is het zo’n braaf kindje. Hij wilt ook al echt converseren en maakt eigenlijk al best veel verschillende klanken. Die dagelijkse vooruitgang is echt zot.

Zitten nu bij de huisarts. Nadat ze een nacht vol hoesten achter de rug had met als kers op de taart, het onder kotsen van de auto deze morgend.39,2° koorts. Er valt niet veel aan te merken behalve dat ze het wat warmer heeft. Speelt nog mee en heeft goed gegeten. Nu met een goede portie pijnstiller in bed gestopt. Hopen op een goede nacht en niet te veel gehoest.![]()

Wij hebben hier 1x een plopfilmpje opgezet, en ik viel bijna van mijn stoel.Hier is ze echt into Plop tegenwoordig (ze leren ook over paddestoelen in de crèche, misschien daarmee) maar hoe fucked up/goedkoop is deze clip eigenlijk
Leuk! Viel het dan ook mee als het regende? Wij gaan vrijdag en zaterdag en ik hoop dat 't weer vooral meevalt.Gisteren naar de Efteling geweest en ik had me aan een grote drukte verwacht, want herfstvakantie. Nederland heeft echter al eerder herfstvakantie, dus dat viel allemaal super mee. De Winterefteling begint stilaan vorm te krijgen en er zijn hier en daar wel onderhoudswerken bezig, maar het was een topdag. Erg mooi met de herfstkleuren ook. Morgen gaan we nog eens terug, dat is het voordeel van een abonnement. Vanaf je vier keer gaat, heb je het geld er al uit gehaald.