Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Morgen wss de eerste keer Technopolis. Gaan kijken of we daar ook een abonnement gaan nemen of niet. Ze is nog geen 3 jaar, maar het is ook gewoon dichtbij en makkelijk bij regenweer...

Leuk! Viel het dan ook mee als het regende? Wij gaan vrijdag en zaterdag en ik hoop dat 't weer vooral meevalt.
Er zijn genoeg binnenlocaties (Symbolica, Droomvlucht, Festival Carnaval, Fabula, ...) en er is ook nog redelijk wat gebladerte aan de bomen zodat het Sprookjesbos ook wat bedekking geeft.

Morgen geven ze niet per sé regen, maar wel veel wind. Geen idee hoe ik 40 km/u moet inschatten, maar 't zal beter zijn dan wat ze voorspellen in Frankrijk. :unsure:

Er zijn genoeg binnenlocaties (Symbolica, Droomvlucht, Festival Carnaval, Fabula, ...) en er is ook nog redelijk wat gebladerte aan de bomen zodat het Sprookjesbos ook wat bedekking geeft.

Morgen geven ze niet per sé regen, maar wel veel wind. Geen idee hoe ik 40 km/u moet inschatten, maar 't zal beter zijn dan wat ze voorspellen in Frankrijk. :unsure:
40? ze geven windstoten van 110 hier he?

Nadat ze hier vorige week beginnen overgeven was, had ze mij in het weekend overgezet en op maandag mijn vriend. We zijn daar nu door, is ze vorige nacht beginnen hoesten en heeft ze sinds de middag koorts gehad tot 39,2°. *zucht* We waren op de goede weg met minder ziek, maar helaas. Hopelijk is de koorts morgen weg en moeten we niet naar de dokter, er staat volgende week sowieso een afspraak gepland bij de kinderarts voor opvolging van haar gewicht en luchtwegen. En onze kinderarts is 'last minute' bijna nooit beschikbaar, dus die afspraak nog verzetten naar deze week is uitgesloten. Dat de herfst/winter maar snel voorbij is, ik kijk nu al uit naar de lente en de zomer...

Hier gelukkig morgen een afspraak kunnen boeken bij de huisarts (lang leve online agenda's!): al 7dagen aan het puffen, voel ik daarnet dat ze behoorlijk warm aanvoelt: 38 graden.
Volgens mij heeft ze me dik 2 weken geleden besmet met Covid (toen is het hoesten en verhoging begonnen), op dag 7 dat ze bij mij kwam is ze negatief getest zodat ze veilig naar de papa kon, ondertussen ook de diagnose valse kroep gekregen waarvoor puffers en benieuwd wat het nu weer zal zijn... Gelukkig loopt ze vrolijk rond te blaffen!

Hier al 2 dagen warm kussen om op te liggen/tegen te hangen/samen boekjes te lezen en persoonlijke ronddraagslaaf. Papa mag bijna niets doen.

Gisteren na haar middagdut van bijna 4u(!) had ze weer 39,2°C en was het net een lappenpop. Gelukkig had ze nog steeds haar eetlust.

Vandaag, na een tamelijk goede nacht, opgestaan met 38,3°C en toch wel wat energie en bandieterij in de voormiddag. Na haar middagdut van 3u, zelfs maar 36,5°C. Eetlust is echt wel minder vandaag. Gaan slapen met weer 38,3°C. Ze lijkt wel aan een goede nacht begonnen, ze hoest nog amper maar haar neus is een kraan en haar oortje loopt ook weer. Ze kiest haar momenten toch altijd, het is weer een verlengd weekend. Hopelijk morgen koortsvrij. 🤞

Hier ook al constant op het randje, 37.9c en hoesten. Wel flinke eetlust en drinken dus das al goed. Maar terug aan de aerosol want ademhaling... Tot zover het succes van de puffers

Ondertussen zijn wij net thuis met onze dochter, wat een oase van rust tot nu toe, hopelijk blijft het zo :D

Binnenkort word ik ook papa. Mensen verklaren ons zot dat wij willen werken zonder crèche. Mijn vriendin werkt 4/5 en ik zou mijn ouderschapsverlof direct opnemen. Hierdoor hebben we al 2 dagen gecoverd. De overige 2 dagen zouden de grootouders ernaar kunnen kijken. We moeten alleen nog woensdag VM zien te overbruggen. (mijn vriendin is leerkracht en heeft vrij woensdag NM) Probleem is om een crèche of iemand te vinden die er juist 1 VM wil naar kijken. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Binnenkort word ik ook papa. Mensen verklaren ons zot dat wij willen werken zonder crèche. Mijn vriendin werkt 4/5 en ik zou mijn ouderschapsverlof direct opnemen. Hierdoor hebben we al 2 dagen gecoverd. De overige 2 dagen zouden de grootouders ernaar kunnen kijken. We moeten alleen nog woensdag VM zien te overbruggen. (mijn vriendin is leerkracht en heeft vrij woensdag NM) Probleem is om een crèche of iemand te vinden die er juist 1 VM wil naar kijken. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Het makkelijkste zou zijn om de grootouders elk om beurt in te kunnen schakelen natuurlijk...
Maar ik zou zeker alle crèches en onthaalouders ik de buurt contacteren, de woensdag is nu gelukkig wel de dag waarop andere ouders vaker thuis zijn en ze effectief plaats kunnen hebben.

Als ik het zo lees en rondom ons ook merk, gaat er precies wel heel wat de ronde. Vandaag ook nog steeds een hoopje ellende, op eigen initiatief terug de puffer gepakt voor de ademhaling en perdolan.

Hier gokt de huisarts nu op kinkhoest, actifed (magistrale bereiding) voorgeschreven naast de puffers en dafalgan en Nessivine. Hopelijk morgen een beetje meer zichzelf in plaats van een hoopje ellende.

Een crèche is wel handig hoor. Je moet denken dat je kind -normaal gezien- tot de leeftijd van 2,5 á 3 jaar naar een opvang gaat.

Zo veel ouderschapsverlof heb je al niet en op die leeftijd ben je soms blij dat je kind naar de opvang gaat om is even op rust te komen :unsure:

Aaah, de 'komop ik zie het zitten!' fase. I remember.

Voor je het weet zit je in de: 'godverdomme waar ben ik eigenlijk aan begonnen, 't mag dan gedaan zijn' fase. Om uiteindelijk in de 'blij dat het achter de rug is, nooit meer' fase te arriveren.

Na een jaar of 4-5 gevolgd door een "Wat als we nu eens ....." fase. En dan starte het circus weer van voor af aan :p
Ik dacht oprecht de eerste keer dat ik deze las, dat ik in dit topic zat! 🤣

Hier ook zonder crèche gedaan. Hou er wel rekening mee dat dat ook zwaar is. Een kind vraagt continu aandacht (ook de reden waarom we zonder crèche gedaan hebben). Elke keer als 1 van de grootouders ziek is, ga je met miserie zitten bvb. Het meest realistische is dat uw vriendin ook ouderschapsverlof neemt, maar geen idee of dat kan.

Ja, zorg vooral dat je niet in de valkuil trapt van ofwel werken ofwel zorgen. Want dat breekt zuur op, op den duur. Al is elk kind anders en is elke situatie anders.
Mijn oudste ging 3 dagen naar de crèche, meer zou teveel geweest zijn. Mijn jongste is gestart met 3 dagen en toen ze 1 jaar was, ging dat op mijn vraag naar 4 dagen (had net geluk dat ze een derde begeleider ingeschakeld hadden en er dus extra plaats vrijkwam.. want extra plaats is niet zo evident).

Gisteren naar de Efteling geweest en ik had me aan een grote drukte verwacht, want herfstvakantie. Nederland heeft echter al eerder herfstvakantie, dus dat viel allemaal super mee. De Winterefteling begint stilaan vorm te krijgen en er zijn hier en daar wel onderhoudswerken bezig, maar het was een topdag. Erg mooi met de herfstkleuren ook. Morgen gaan we nog eens terug, dat is het voordeel van een abonnement. Vanaf je vier keer gaat, heb je het geld er al uit gehaald.

Zijn jullie nu effectief geweest vandaag? Leek me toch mission impossible :p

Terug
Bovenaan