Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De dochter slaapt nog, de hond besloot om om 5u30 (nuja, 4u30 dus) wekservice te spelen. Niet omdat hij dringend moest of zo... "Just b'cuz".
En gezien de dochter de nacht ervoor me met valse kroep 3u op heeft gehouden (en zij daarna netjes tot 9u sliep), beginnen we met het koffie infuus!

De dochter slaapt nog, de hond besloot om om 5u30 (nuja, 4u30 dus) wekservice te spelen. Niet omdat hij dringend moest of zo... "Just b'cuz".
En gezien de dochter de nacht ervoor me met valse kroep 3u op heeft gehouden (en zij daarna netjes tot 9u sliep), beginnen we met het koffie infuus!
Hier hadden ze het afgesproken precies; dochter beginnen hoesten vanaf ze ging slapen, toch een aantal uur. En daarna nam zoon het over. Zelf hebben ze er precies niet echt last van. Ik voel me na een fles whisky of vodka doorgaans minder overreden door een tractor dan nu.

@Mulan
Gegaan naar de Halloweentocht?
Hoe was het?
De dochter gaf het een 0 op 10: te eng en te lang. Maar ze overdrijft, ik denk dat ze het een 6 of 7 zou geven. 😁

Ik had de buggy gelukkig mee: 1km verder geparkeerd (en toevallig 1 van de laatst toegankelijke plaatsjes behalve de shuttle parking) om 17u, dan een uurtje speeltuin en dan de wandeling van 4.5km gestart. Dus ik heb bijna 7km gestapt wat "te lang" is voor die leeftijd.
In het daglicht viel alles goed mee, had ik de indruk maar in het donker+ regen heeft ze toch haar zaklamp gevraagd omdat ze het te eng vond, hoewel de personages zich duidelijk aanpasten naar de kinderen door stil te staan, geen enge geluiden te maken,...
Ik heb gezegd dat we nog eens terug zouden gaan als ze 9j is, lijkt me een meer gepaste leeftijd voor de ervaring.

@Wannez ik wist niet dat jij op dat vlak ook normaal menselijk kon zijn! 😱

De dochter gaf het een 0 op 10: te eng en te lang. Maar ze overdrijft, ik denk dat ze het een 6 of 7 zou geven. 😁

Ik had de buggy gelukkig mee: 1km verder geparkeerd (en toevallig 1 van de laatst toegankelijke plaatsjes behalve de shuttle parking) om 17u, dan een uurtje speeltuin en dan de wandeling van 4.5km gestart. Dus ik heb bijna 7km gestapt wat "te lang" is voor die leeftijd.
In het daglicht viel alles goed mee, had ik de indruk maar in het donker+ regen heeft ze toch haar zaklamp gevraagd omdat ze het te eng vond, hoewel de personages zich duidelijk aanpasten naar de kinderen door stil te staan, geen enge geluiden te maken,...
Ik heb gezegd dat we nog eens terug zouden gaan als ze 9j is, lijkt me een meer gepaste leeftijd voor de ervaring.

@Wannez ik wist niet dat jij op dat vlak ook normaal menselijk kon zijn! 😱
7km gaan wandelen in de regen? Of daar geen regen gezien?

Ben jaloers hier op de meeste, om 7u opstaan.
Al heel de maand om 5u is hij daar, hij gaat veel te graag naar school.
Kan niet snel genoeg uit zijn bed zijn voor hem klaar te maken.

Nu gelukkig begint hem toch te snappen dat het weekend is en school dicht is.
Binnen een paar jaar ga ik hem uit bed moeten sleuren voor naar school te gaan zeker.

Hij is wel al heel de week niet lekker, hoesten diaree, en af toe overgeven in de nacht.
Deze nacht dacht hem, niet in mijn bed ze. Ga het wel bij mama en papa doen, plezant werkje midden in de nacht.

Morgen nog eens langs de dokter en zien wat we kunnen doen.
Meestal begint het als hij aan het hoesten is, denken misschien aan slijmpjes die vast zitten.

Siroop geven we niet meer, voor zijn hoesten helpt dat toch niet.
Enige dat we doen is hem laten puffen op aanraden van de dokter.

Zo meteen naar de winkel. Vorige keer had ze zo'n klein kinderkarretje over de helft van de winkel geslingerd uit enthousiasme. Hopelijk is het nog rustig om 9u, dan vallen er minder slachtoffers.

Hier is ze iets voor 7, nieuwe uur, wat lawaai beginnen maken en heeft het tot 8u rustig uitgelegd tegen haar knuffelkonijn en eend. Voorbije week was ze een paar keer om 6u30 wakker geworden, dus ik hield mijn hart vast.

Ideale timing om (samen) een verkoudheid te hebben, hij lag al te hoesten van 4u30, dus dan slaap je zelf ook niet meer. Normaal heb ik nooit last van een uurwissel, maar zal nu wel anders zijn komende dagen vrees ik.

Iemand ervaring met Plopsahotel de Panne? We hebben een overnachting geboekt, gecombineerd met 2 dagen Plopsaland/PlopsAqua. Ook de eerste keer dat we met ons zoontje (bijna 4) naar Plopsaland gaan. Hij heeft een ernstige spierziekte, dus hopelijk valt het allemaal goed mee.

Bewust de klok beneden en in haar slaapkamers niet verzet dus de dochter denk dat ze super lang tot 20u30 op heeft mogen blijven... En ik ben niet van plan daar de eerste dagen verandering in te brengen! 😁

Iemand ervaring met Plopsahotel de Panne? We hebben een overnachting geboekt, gecombineerd met 2 dagen Plopsaland/PlopsAqua. Ook de eerste keer dat we met ons zoontje (bijna 4) naar Plopsaland gaan. Hij heeft een ernstige spierziekte, dus hopelijk valt het allemaal goed mee.
Wij zijn vorige week geweest. En al 3x in totaal. Vind het wel eens de moeite waard, Plopsa sfeer heeft wel iets nostalgisch. En ja de kindjes vinden het natuurlijk ook leuk. 😁
Buffet is goed, natuurlijk geen hof van cleve maar het is nu niet dat je slecht eten krijgt. Zowel 's avonds als ontbijt.
Figuurtjes komen ook rond aan de tafels tijdens het eten dus daar kunnen ze ook eens iets rustiger dan de meet and greets in het park zelf op de foto. Voor plopsaqua vonden wij zondagochtend de beste moment om te gaan, dat was vrij rustig.
Ik weet niet of je kindje moet opletten voor bepaalde attracties ofzo. Maar als je dokterspapieren ofzo hebt dat hij bepaalde zaken mag doen, zorg dan dat je ze bij hebt. Wij hebben ze bij een attractie eens "moeilijk" zien doen bij een begeleider (die herkend wordt aan speciaal bandje) omdat ze de nodige bewijzen in het hotel hadden laten liggen. Waarom exact weet ik niet, de afstand was te groot om het allemaal op te vangen maar het was wel te begrijpen dat ze geweigerd werden. Ze mochten de papieren gaan halen voor ze die persoon wouden toelaten. Mochten dan wel langs de uitgang achteraf ermee binnen ipv terug in de rij aan te schuiven.

Terug
Bovenaan