Wat doen kinderen eigenlijk met die stenen? Ik heb ze ook al zien staan en vroeg me af wat ik als kind ermee zou doen, maar heb eigenlijk geen idee. En idd, belachelijk duur.
Wie worden echt voor alles gebruikt.
Hidernissenparcours, kommetjes voor in't keukentje, bouwwerken, delen van Kampen, hokjes voor de boerderijdiertjes, turntoestel.. zowat het meest gebruikte speelgoed hier denk ik.
Hier goed en slecht nieuws over de oudste. Goed: eerste rapport! Zeer positief, werkt goed mee in de klas, heel behulpzaam en heeft een rekenwroeter gekregen (=extra oefening en uitdaging voor rekenen).
Slecht: ze meltdown gehad vanavond. Begonnen met niet willen eten. Dan hysterie over 't feit dat ze geen dessert kreeg (omdat ze aan't gillen was over haar eten). Dan wat gekalmeerd, moest ze opruimen, weer een gedoe..
Gegil en gekrijs op haar broer en zus (die rotkinderen, ik wou dat die er niet waren).
Uiteindelijk wel gekalmeerd en er nog is mee gepraat. Ze was ook stikkappot.
En dan komen we bij afgelopen nacht..
Ze waren zaterdag bij'n schoonouders gaan slapen. En de jongste is opgestaan met een rood bultje. Ze dachten aan een muggenbeet. Ze had er ook aan gekrabd.
We gaan naar huis en is heel den dag plat en hangerig. Koorts gepakt en wat verhoging. Ze hoestte wel wat dus vermoeden dat het daar van was.
Komt ze iets na het eten af: haar arm deed pijn. Dikke, rode bult op haar ene pols, blaasje op de andere.
Aangezien ze de pokken al heeft gehad, toch nr de huisartsenpost. Die zei dat het iets bacterieels was en heeft antibiotica voorgeschreven.
De mini in bed. Ging goe slapen.
Iets na middernacht: huilend kind. Gaan kijken: bult.op haar gezicht en pols super gezwollen en pijnlijk. Hoop, richting spoed. Daar gecheckt en alles oké genoeg voor de nacht, wel 's ochtends terugkomen voor een nazicht bij de pediater.
Conclusie: ofwel allergische reactie op een muggenbeet. En door het open te krabben, zo verspreid. Ofwel stafylokokken. Ze hebben ne kweek genomen. En nu is't afwachten.
Ondertussen wel siroopjes en zalfjes voorgeschreven gekregen die hun werk wel lijken te doen.
Anyway, de oudste dus ook wakker door het gedoe en dus slecht geslapen ook moet en kortaf. Plus wat jaloezie omdat de jongste mee in bed mocht.
Soit, hopelijk een eenmalige uitbarsting.
Voor de rest vrij standaard dagen