Dat wil ze dus niet. Ik mag op school Frans praten of tegen ouders van klasgenootjes of op haar sport etc, maar tegen haar MOET ik Nederlands praten. Ze wordt echt boos, enige waar ik nog Frans tussen kan steken is 's avonds bij het naar bed brengen bij het voorlezen. Ik heb ook Franse voorleesboekjes in de kast staan en in vakanties "verplicht" ik haar soms om tekenfilms in het Frans te bekijken om het wat te onderhouden.
Probleem is niet zozeer de woorden zelf maar de spreeksnelheid in de klas. Tijdens het 2de gesprek met de juf was ze er namelijk bij, toen ik haar nadien vroeg of ze alles begrepen had, gaf ze aan van niet. En verstaanbaar, da's zo eentje die heel snel ratelt, combineer dat met de concentratiespanne van een 5-jarige en ik denk dat er echt veel verloren gaat. Maar het lukt haar om bij te blijven en ze krijgt thuis de ruimte om te ontladen (wat nog steeds nodig is als ze thuis komt) dus doen we verder... Ze zitten maar met 10 in de klas wat een wereld van verschil is naar prikkels toe, daarom dat we voorlopig denken dat het blijft lukken.