Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Kerel van het Rode kruis had wel goeie tips. Bandje met gsm nummer en zo. Wel nooit overwogen want die lopen anders nooit van ons weg. Toch es werk van maken.

Vandaag had ie dus besloten om vanuit het damestoilet waar de mama nog zat tot bij mij te lopen (ik stond met de oudste aan de deur buiten te wachten) maar helaas was er dus een tweede deur die in de hal ernaast uitkwam.

Kerel van het Rode kruis had wel goeie tips. Bandje met gsm nummer en zo. Wel nooit overwogen want die lopen anders nooit van ons weg. Toch es werk van maken.

Vandaag had ie dus besloten om vanuit het damestoilet waar de mama nog zat tot bij mij te lopen (ik stond met de oudste aan de deur buiten te wachten) maar helaas was er dus een tweede deur die in de hal ernaast uitkwam.
Zoiets kan ook natuurlijk:

Zoiets zou mijn vierjarige dus ook durven doen. Hij vindt zichzelf ontzettend zelfstandig. 🙄
Daarom ben ik sinds deze zomer begonnen met hem een armbandje om te doen met naam en gegevens op.
Je kan zo siliconen armbandjes bestellen met naam en tel nummer in gegraveerd btw.

Is hij zelf naar het rode kruis of een volwassene gestapt voor hulp? Dat is ook wel flink he.

Zelf ook een kind (3,5 jaar) gehad die op strand zelfstandig besloot terug te keren naar het appartement. Niet opgemerkt ondanks dat het nog relatief vroeg in de ochtend en dus kalm was. Hoe hij het appartement uit al die blokken herkende, snappen we niet, want er waren 3 identieke blokken en we hadden er hooguit 5 minuten in geweest om de bagage af te zetten . Maar hij stond dus wel aan de juiste, maar geblokkeerd bij de parlofoon.

Sindsdien altijd, tot een jaar of 7, armbandjes. Nooit meer nodig gehad wel.

Zoiets zou mijn vierjarige dus ook durven doen. Hij vindt zichzelf ontzettend zelfstandig. 🙄
Daarom ben ik sinds deze zomer begonnen met hem een armbandje om te doen met naam en gegevens op.
Je kan zo siliconen armbandjes bestellen met naam en tel nummer in gegraveerd btw.

Is hij zelf naar het rode kruis of een volwassene gestapt voor hulp? Dat is ook wel flink he.

Nee, blijkbaar heeft er een mevrouw hem aangesproken die hem in paniek en al wenend zag rondlopen.

En ergens wel normaal.. we hebben met hem eigenlijk nog nooit die babbel gedaan. Beetje onze fout.
De oudste (7) is wel goed gebriefd wat er moet gebeuren als ie verloren loopt (kent onze gsm nrs vanbuiten, en ons huisadres), onze jongste kan dat allemaal nog niet, is ook nog een klein manneke en plakt meestal overal aan ons als we ergens heengaan. Denk dat voor hem een bandje wel kan helpen.

Ik zit al een tijdje te twijfelen om een Apple AirTag te kopen voor zo’n situaties (naast een bandje met de nodige info). Toch maar eens bestellen dan.

Dochter uit bed gehaald. Zegt ze: "Papa, ik wil met jou knuffelen in de zetel". En dan begint ze ronduit te vertellen over haar droom en dat ze een sandwich met smeerkaas wil eten. Daar loopt je hart van vol.

Hier ligt zo'n bandje al klaar.

Ik heb het als kleuter ooit mijn moeder aangedaan in de supermarkt. Ik was het beu bij het speelgoed/strips en ging kijken bij de bakker/beenhouwerij in de winkel en vond haar niet. Ik ben toen maar de winkel uit gelopen (die lag pal in't dorpscentrum) met het gedacht haar te gaan zoeken. Gelukkig had de mevrouw aan de kassa mij gezien en heeft me terug gaan halen. => Dochterlief is uit hetzelfde hout gesneden.

Hier na maanden als een blok van 18u tot 6u te slapen om 3u en 4u gehuil, waarna om 5u30 we het maar hebben opgegeven en opgestaan zijn. Pikt toch wel als je een normale nachtrust gewoon bent. Blijkt dat de dochter toch wat koorts heeft, dus ik zit thuis met haar. Natuurlijk, portie paracetamol en vrolijk aan het spelen alsof er niets aan de hand is. Oh well.

Wij hebben ook zo'n silicone bandjes met naam en ons gsm nummer in.

Als we op restaurant gaan zie ik de kleinsten soms terugkeren van het speelpleintje en die loopt meteen naar de verkeerde tafels. Begint dan lichtjes in paniek te zoeken.

Ons oudste heeft daar geen problemen mee en is eigenlijk nog nooit verloren gelopen. But you never know.

Toevallig dat het aan bod kwam in het 'ergernissen' topic, maar dit lijkt mij een betere plek om het te vragen. Ik sta op het punt om ook een deel baby- en peuterspullen te beginnen verkopen via 2dehands, Vinted etc. Ik ontzie mij altijd al wel een beetje de irritante tot idiote detailvragen die 'geïnteresseerden' stellen om dan volledig te verdwijnen.
Zijn er hier nog die ervaring hebben met de tweedehandsbeurzen van de Gezinsbond. Kent dat succes?
@Mulan Heb jij daar ook ervaring mee of alleen met verkopen via Vinted?

Het gaat over kleren maar ook over o.a. Maxi Cosi, buggy etc. Staan er restricties bij de Gezinsbond op bv de verkoop van autostoelen?

Alles te koop aangeboden via Vinted en marketplace maar vooral ook de lokale groepen "te koop in X" niet vergeten.
Daar raakte ik vlot mijn grote spullen zoals buggy etc kwijt.
Naast de normale info zette ik er ook bij van welke regio in de stad ik zit, vooral nuttig voor mensen die geen eigen vervoer hebben aangezien het zoals in de meeste dorpen of steden wel zo is dat het van de ene uithoek naar de andere al snel meer dan 5km is.

Probleem met Facebook/marketplace is dat er enorm veel scammers op zitten die eerst de normale vragen stellen en dan je rekeningnummer vragen om vervolgens een link door te sturen "naar een vooraf betaald verzenddocument dat je gewoon moet afprinten en op de doos plakken".
Bij de lokale verkoopgroepen kan je al makkelijker plaatsen "geen verzending, enkel afhalen".

Nummer 3 kan fietsen! Van't weekend een paar keer in gang geduwd en dat ging zonder problemen. Nu kan ze zelf ook vertrekken.
Alleen (snel) stoppen nog goed onder de knie krijgen en ze kan mee naar't school fietsen.

Die van ons is intussen al 4 weken oud en ik heb het gevoel dat dat nooit echt een “platte” baby geweest is. Die kan zijn hoofd al met gemak optillen en omrollen sinds een week. Hij is ook sterk in communiceren waardoor we bij elk signaal exact weten wat hij wil. Ik vind het heel snel gaan allemaal.

Toevallig dat het aan bod kwam in het 'ergernissen' topic, maar dit lijkt mij een betere plek om het te vragen. Ik sta op het punt om ook een deel baby- en peuterspullen te beginnen verkopen via 2dehands, Vinted etc. Ik ontzie mij altijd al wel een beetje de irritante tot idiote detailvragen die 'geïnteresseerden' stellen om dan volledig te verdwijnen.
Zijn er hier nog die ervaring hebben met de tweedehandsbeurzen van de Gezinsbond. Kent dat succes?
@Mulan Heb jij daar ook ervaring mee of alleen met verkopen via Vinted?

Het gaat over kleren maar ook over o.a. Maxi Cosi, buggy etc. Staan er restricties bij de Gezinsbond op bv de verkoop van autostoelen?
Was ik die het in het ergernissen topic aan de gang gezet heb. Voor ons was het gisteren een beurs van de bond. 10€/stand (of ik dacht 25 als niet lid) en dan kreeg je een stand van 2op2m met een tafel waar je alles op en rond kon zetten. Er waren er een paar verkopers die er 2 hadden bv. En heb daar alles gezien: van autostoelen tot ballenbaden. Op zich geen echte restricties. Hebben nog redelijk wat verkocht dus zijn er wel content van. En nog een deeltje achter gelaten voor het goede doel.
Ooit 8-9j terug ook naar een andere verkoop van de bond geweest in een andere gemeente (maar dan was het nog om zelf te kopen). Daar moest je als verkoper uw gerief binnenbrengen, bond zette er dan een prijs op naargelang hoe het er nog uitzag enz en kreeg daar een % van als commissie. Daar stond alles per attribuut: fietsjes, wippers, autostoelen, papflessen,... jij liep ertussen als koper zoals in een supermarkt en alles werd op het einde afgerekend aan een kassa.

Terug
Bovenaan