Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vanochtend: de zoon als eerste wakker. Ik m'n vriendin zatel al te ontbijten, hij mee aan tafel.
M'n vriendin gaat douchen, ik iets later ook naar boven om me te wassen en aan te kleden. Hij mee naar boven. Daar aangekomen hoor ik dat de jongste ook wakker is. Die uit bed gehaald. Normaal hangen ze dan met twee mee in badkamer.

Vandaag niet. De zoon tegen de jongste dochter: kom we gaan naar beneden, ik smeer jouw boterham wel.
We hebben ze maar laten doen, alles stond toch op tafel. En toen we beneden kwam zaten ze met drie (de oudste was ondertussen ook opgestaan) aan de ontbijttafel boterhammekes te eten.

En dat zonder dat de keuken herleid was in een puinhoop :D

Fyi: de zoon is er 4 en de jonste dochter is 3.
Wacht tot straks.
"papa, heb je al gevonden waar we de choco verstopt hebben?"
"nee?"
"in uw schoenen!"

Alles mooi opgeplooid, gesorteerd, etc.

Heel even vergeten dat we een kat hebben. 50% van de items heeft ze uit de dozen gekrabd, de resterende zaken een gezellig nestje van gemaakt, overal zwart kattenhaar :crazy: :laugh:

Ze zal gezien hebben dat het volgens haar niet perfect gedaan was, en ervan geprofiteerd hebben. 😉

Hier aan het posten vanuit de kantine van het plaatselijk zwembad. Onze oudste heeft nu haar eerste les watergewenning. Ik was natuurlijk nerveus, want je kind zomaar meegeven aan een vreemde is altijd wat spannend. Niet echt omdat ik het niet vertrouw, vooral omdat ik niet wil dat ze daar een half uur staat te huilen in een vreemde omgeving.

Toen ik haar moest achterlaten, was het al van 'papa ook meezwemmen' en wat treurig kijken. Dan neemt die lesgeefster haar mee zonder omkijken en doe ik het toertje om vanuit de kleedkamers terug in de kantine te raken. Letterlijk vanaf seconde 1 zit die daar met een dikke vrolijke grijns op haar kleutergezichtje mee te doen. Heerlijk om dat zo stiekem van achter het glas te kunnen waarnemen :p

Allez, het was in onze crèche mamadag. Een voormiddag activiteiten met moeder en kind dus.

Een half uur te vroeg komt mijn vrouw hier in tranen toe, want de dochter was overactief, had ook door die activiteiten niet geslapen. Zelf werd ze dan ook gestresseerd want zij zaten nog in de babygroep, tussen kinderen die soms met moeite konden rechtzitten, terwijl de onze rechtstaat en wil bewegen, en dus nog gefrustreerder werd. Uiteindelijk is ze het dan afgetrapt omdat het met een schreeuwende baby niet echt aangenaam was, en voelt ze het nogal hard aan alsof zij kennelijk als enige niet-Belg daar gefaald heeft.

Dan mag je er natuurlijk nog op inpraten dat zo'n mamadag echt niets uitmaakt, het juist positief is dat de dochter actief is en goed ontwikkelt, dat helpt natuurlijk niet veel want op deze momentopname was zij het buitenbeentje met de schreeuwende baby. Zucht.

Hier eindelijk (knock on wood) een oplossing gevonden voor haar nachtelijk overlopen van de luier => maatje dat ze overdag draagt van pampers met gaatjes in omgekeerd en dan een maatje groter van Rascal and Friends erover. Eindelijk af van dagelijks een vat was draaien.

Dochter wordt 3 jaar vandaag, en net die dag kiest ze uit om te vallen op school... gevolg: kapje in de lip. 😬 Niks ernstig, maar toch naar de spoed uit voorzorg. Hopelijk kan ze straks terug om haar klasfeestje verder te zetten. 🙏

klasfoto's zijn er. Ze staat er supermooi op, dus we gaan eens kijken welke we gaan bestellen.
Er zijn 3 individuele foto's en 1 klasfoto.
Ergernis 1: Er is geen pakket van die 3 individuele foto's (in 15x20 formaat ofzo) + klasfoto
Ergernis 2: Ge kunt zo kleine foto's samen op 1 vel laten printen. Maar, dan moeten het wel allemaal dezelfde foto zijn. Waarom???
Ergernis 3: Een vergroting van 15x20cm kost 10,45€. MAAR, als je dan ook nog eens de digitale versie wilt, kost dat nog eens 19€. Per foto dus he.

Samengevat: 3 individuele foto's + klasfoto + digitaal => 92.2€
Die digitale versie kan je nu toch wel gratis meegeven vanaf een bepaalde vergroting he...

klasfoto's zijn er. Ze staat er supermooi op, dus we gaan eens kijken welke we gaan bestellen.
Er zijn 3 individuele foto's en 1 klasfoto.
Ergernis 1: Er is geen pakket van die 3 individuele foto's (in 15x20 formaat ofzo) + klasfoto
Ergernis 2: Ge kunt zo kleine foto's samen op 1 vel laten printen. Maar, dan moeten het wel allemaal dezelfde foto zijn. Waarom???
Ergernis 3: Een vergroting van 15x20cm kost 10,45€. MAAR, als je dan ook nog eens de digitale versie wilt, kost dat nog eens 19€. Per foto dus he.

Samengevat: 3 individuele foto's + klasfoto + digitaal => 92.2€
Die digitale versie kan je nu toch wel gratis meegeven vanaf een bepaalde vergroting he...
We doen hier enkel digitaal + klasfoto en maken dan met de digitale wel onze eigen albums 🤷‍♂️ Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen van dit jaar. Vorig jaar was de digitale jpg alleen al 25 euro.

Wij vragen ons stilletjes aan af of onze dochter niet allergisch is voor het één of het ander. Een week of 2/3 geleden had ze zogezegd buikgriep (hoge koorts en diarree). Toen dat beter ging, kreeg ze één of ander aften-virus. Daarna sliep ze goed van dinsdagnacht (3 nachten) en leek alles in orde. Opeens krijgen we vrijdag een bericht van de crèche dat ze koorts had (licht, net over de 38°). Dan zaterdagochtend 2 keer overgegeven. Gisteren opnieuw bij de schoonouders overgegeven en enorme diarree. Ook niks willen eten en het beetje wat ze at, kwam er ook weer uit. Erna in de auto nog eens overgegeven en echt smerige diarree gehad (een paar keer). Vanmorgen opnieuw, na de fles, overgegeven.

De onze hebben dat ook wel nog gehad, dat die buikgriep een hele lange tijd bleef hangen. Ik ben dan eens naar de huisarts geweest met de vraag om hem twee weken thuis te schrijven zodat hij volledig kon herstellen en uitrusten omdat ik ten einde raad was. Het overgeven heeft dan zeker ook een maand geduurd, op en af. Twee dagen goed, dan weer slecht. Na die rustperiode was hij hersteld.
Als je je zorgen maakt, doe je niets verkeerds om eens naar een dokter te gaan. Want het is ontzettend vermoeiend en frustrerend als ze er niet door lijken te komen.

Als ze iets goed doet, mag het ook gezegd worden, na twee weken opnieuw bij de onthaalmoeder is ze eindelijk zonder drama zelf binnen gegaan.
(Zonder omkijken wel 😢)

De onze hebben dat ook wel nog gehad, dat die buikgriep een hele lange tijd bleef hangen. Ik ben dan eens naar de huisarts geweest met de vraag om hem twee weken thuis te schrijven zodat hij volledig kon herstellen en uitrusten omdat ik ten einde raad was. Het overgeven heeft dan zeker ook een maand geduurd, op en af. Twee dagen goed, dan weer slecht. Na die rustperiode was hij hersteld.
Als je je zorgen maakt, doe je niets verkeerds om eens naar een dokter te gaan. Want het is ontzettend vermoeiend en frustrerend als ze er niet door lijken te komen.
Mijn vrouw heeft al een afspraak gemaakt bij de dokter voor vanmiddag. Ik wist niet dat dat zolang kon duren.

Hier eindelijk (knock on wood) een oplossing gevonden voor haar nachtelijk overlopen van de luier => maatje dat ze overdag draagt van pampers met gaatjes in omgekeerd en dan een maatje groter van Rascal and Friends erover. Eindelijk af van dagelijks een vat was draaien.
Die tip heb ik hier al een paar keer gegeven, werkt inderdaad goed.

Die tip heb ik hier al een paar keer gegeven, werkt inderdaad goed.
Moesten wat zoeken, want de grootste pamper kon het ook niet allemaal opnemen en de luier van Rascal and Friends alleen, was ook niet goed.
Blij dat we het eindelijk gevonden hebben -- Maar ik zal heel blij zijn als we haar voor het slapengaan nog eens op het potje kunnen zetten om zo te volle/natte luiers te voorkomen. Maar da's verre toekomstmuziek.

Moesten wat zoeken, want de grootste pamper kon het ook niet allemaal opnemen en de luier van Rascal and Friends alleen, was ook niet goed.
Blij dat we het eindelijk gevonden hebben -- Maar ik zal heel blij zijn als we haar voor het slapengaan nog eens op het potje kunnen zetten om zo te volle/natte luiers te voorkomen. Maar da's verre toekomstmuziek.
Hier gaat ze voor het slapen naar het potje hoor... Doesn't help :P

Blijkbaar heeft ze een (viraal?) virus en zijn de kleine hersenen "aangetast". Daarom loopt ze ook alsof ze zat is. Blijkbaar (op dit moment) niks ernstigs, maar het mag niet erger worden en binnen de 4 a 6 weken over zijn. Anders moet ze een scan laten doen aan de hersenen. Zal waarschijnlijk gewoon over gaan en veel voorkomend, maar echt vrolijk word ik er niet van.

Terug
Bovenaan