Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Staat in de link ook dat er andere afspraken kunnen zijn tussen werknemer en werkgever 🤷‍♀️
Tuurlijk, werkgever mag alles betalen wat hij wil. Of dat nu is om thuis te blijven voor de kinderen of om een dag te niksen. Maar principe is onbetaald.

Zelf op het werk ook 2 dagen die betaald zijn.

De dochter heeft al wat tandjes, en nu merk ik dat soms, terwijl ze wat rondkruipt of ik ze vast heb, ik zo'n door merg en been gaande *krrrr* hoor omdat ze met haar tanden knarst. Heel slecht voor de tanden natuurlijk, is dat iets om naar een pediater mee te gaan? Aan zo'n 1-jarige uitleggen dat het een slecht idee is, is moeilijk.

De dochter heeft al wat tandjes, en nu merk ik dat soms, terwijl ze wat rondkruipt of ik ze vast heb, ik zo'n door merg en been gaande *krrrr* hoor omdat ze met haar tanden knarst. Heel slecht voor de tanden natuurlijk, is dat iets om naar een pediater mee te gaan? Aan zo'n 1-jarige uitleggen dat het een slecht idee is, is moeilijk.
Haaa ik krijg er weer kippenvel van. Die van ons deed dat ook, doet dat af en toe nog. Gewoon altijd gezegd van niet te doen en da's van zelf gebeterd.

Ons spook is sinds gisteren tot de Terrible Two's toegetreden. Ze heeft meteen bevestigd door niet in bad te willen, iets dat ze normaal heel graag doet.

De mijne is er recent 5 en doet dat nog af en toe. Stress of dingen verwerken snachts Wss.
Gevraagd aan tandarts, maar was niets aan te zien. Wel erg vies geluid.

Vraagje: Welke supermarkt heeft ze nog karren op kindermaat? Gisteren in de Dreamland geweest en omdat dochterlief die kar vasthad, had ze zelfs geen aandacht voor het speelgoed.

We waren gisteren op een eetfestijn van een carnavalgroep. Er was daar een tekenwedstrijd voor de kindjes. Terwijl wij onze aperitief hadden konden zij wat kleuren. Ideaal!

Beide tekeningen ingevuld met naam en gsm papa of mama en in de bus gestoken. Prijs was een snoeptaart.. die wilden ze natuurlijk beide wel en ze waren er van overtuigd dat ze ze gingen winnen. Tuurlijk schattekes, tuurlijk!

Er hing een sticker op van de winkel vanwaar ze kwam dus ik had het snode plan in mijn hoofd van ze zelf te gaan kopen en te vertellen dat ze gewonnen hadden.

Daarstraks sta ik te koken en we krijgen telefoon van een nummer dat we niet kenden. Den oudste heeft de snoeptaart gewonnen :lol: :lol:

Eerste keer ooit dat we van die tombola of wedstrijddingen winnen op die eetfestijnen.

Sjans dat ik er deze ochtend nog niet om was want die zijn zondag open :rofl:

Delhaize, aldi en Albert Heijn. En Jumbo als je die in de buurt hebt.

Ja de Jumbo heeft zelfs 2 soorten kinderkarretjes. Dochter is er ook dol op, ze wacht braaf en volgt mij overal door de winkel. Zonder kar is ze een loslopend ventiel, haha. Wel schattig om te zien hoe ze zo flink rijdt met dat karretje.

Delhaize, aldi en Albert Heijn. En Jumbo als je die in de buurt hebt.
Aldi en AH hebben dat bij ons niet. Maar ter compensatie heeft de Delhaize naast zo’n kleine karretjes ook een grote kar waar er een soort van go kart (met losdraaiend stuur) aan gebouwd is.
Van Aldi weet ik ondertussen dat de recent vernieuwde winkels dat hebben. Bij de Delhaizes hier in de buurt nog niet gezien, maar het zijn geen grote Delhaizes vandaar misschien.

Geen Jumbo in de buurt en de AH's liggen ook uit de richting. 😔

Van Aldi weet ik ondertussen dat de recent vernieuwde winkels dat hebben. Bij de Delhaizes hier in de buurt nog niet gezien, maar het zijn geen grote Delhaizes vandaar misschien.

Geen Jumbo in de buurt en de AH's liggen ook uit de richting. 😔
Het is een zelfstandige Delhaize. Misschien is dat de reden. En idd een hele grote.

Ik moet werkelijk een vreselijk immuunsysteem hebben. Van de twee jaar dat we kinderen hebben, ben ik intussen twee maand ziek thuis geweest gok ik, de dagen waarop ik ziek was maar wel nog kon werken niet meegerekend. Zeker het laatste jaar was het erg, in die mate dat ik mijn werkgever op de zenuwen begin te werken.

Altijd samen met/na de kinderen ziek. Ik eet en leef gezond dus daar ligt het ook niet aan. Mijn huisarts weet daar ook niet veel op te zeggen dus misschien is er geen oplossing.

Ik begrijp mijn werkgever ook dat dit op zijn zenuwen begint te werken. De laatste dagen van mijn verlof corona opgelopen waarvan ik serieus ziek was. Dit weekend was het beter maar vannacht de ziel uit mijn lijf gekotst en terug een grieperig gevoel dus al zeker vandaag (en misschien morgen) ook weer onverwacht afwezig. De zoveelste keer dit jaar.

Het is dus ook niet dat ik mentaal uitgerust het werk terug zal kunnen oppikken of zo, dat is al een hele tijd zo en dat wordt ook algemeen mentaal uitputtend op de duur. Het is niet alsof het leven met gezonde peuters al een walk in the park is. Ook met mijn partner niet makkelijk en ik snap ook dat dit het voor haar nog vermoeiender maakt dan het anders al zou zijn.

Ik besef dat het net zoals alles een lang aanhoudende fase zal zijn maar tips en ervaringen zijn welkom.

Veel zal je er niet aan hebben, maar zo uitzonderlijk is het niet om vaak ziek te zijn met jonge kinderen in huis. Hier was dat ook zo, maar had de omgeving (werkgever bv) daar wel begrip voor. Ik merk wel dat ik vatbaarder ben als ik slaap tekort kom. Hoe zit dat bij jou? Uiteraard ook logisch met zo'n kleine kinderen, maar met de kippen op stok gaan en dat huishouden/netflix/... even laten voor wat het is kan bv wonderen doen. Hier toch

Laatst bewerkt:
Eergisteren dochter van bijna 2, 3x overgegeven, op zich geen andere ziekteverschijnselen, maar ik kan er dus echt niet tegen dat ze ziek is, ben daar zo slecht in, ik maak mij direct zorgen :/
Gisteren dan bijna niks willen eten, wat ik nóg erger vind, papje hebben? Nee. Boterham met confituur? Nee. Misschien toch een papje? Nee. Mijn vrienden die al keek van...'stopt er toch mee, ze wilt niet, ze zal wel eten wanneer ze zelf wilt' , maar zo werkt het dus niet in mijn hoofd hé

Ugh, hier wordt de zoon (6) op de jeugdbeweging (waar hij superzot is van de activiteiten) nu al 3 weken na elkaar gepest door hetzelfde trio (8). Spullen afpakken en duwen vooral. Gebeurt tijdens het 4-uurtje. Tranen bij afzetten en ophalen, hij is evenwel zeker dat hij wil blijven gaan. Ik heb gezegd ze te negeren en dicht bij de leiding te hangen. Volgens mn vriend is dat olie op het vuur voor jongens en gaan ze hem nu net als makkelijke prooi zien.
Wat zouden jullie doen? Leiding aanspreken? Ouders aanspreken? Ik neig naar het trio zelf aan te spreken en vriendelijk maar kordaat duidelijk te maken dat pesten geen plaats heeft op de jeugdbeweging en dat ze hem met rust moeten laten. Of moet ik het loslaten en hem zijn plan laten trekken? :help:

Terug
Bovenaan