Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Het is echt de textuur van de pasta zelf, of dat nu spaghetti/penne/gnocchi/etc... is. Van de sauzen zelf is hij ook niet de grootste fan, maar dat gaat wel vlotter binnen.
Gnocchi koken en dan in de pan opbakken.
Kan die van ons van blijven eten.

buggy's, maxicosi's, autozitjes.. serieus, wat ne nest!

In december verwachten we een tweeling..
Op zoek naar een 2e hands buggy want: holy shit dat kost een arm en een been!

Ik heb nu een pakketje gevonden, buggy met 2 slaapmanden, 2 zitjes en 2 maxicosi's met adapters.
Maar dan zegt mijn vriendin: ja maar dan moeten we nog nen basis vinden dat bij die maxicosi's passen om die in den auto te zetten, en het moet zo nen basis zijn dat kan draaien.
Terwijl mijn collega's zeggen: hangt dat gewoon vast met de gordel voor die 6 maanden en daarna pakte u toch een kinderzitje met Isofix.

En een modelletje met de kinderen naast elkaar of boven/onder ? de vrouw vind absoluut naast, want anders ziet er eentje niks.

Ervaringen? wat is er echt noodzaak, en wat overbodige luxe?
ondanks wat enkele hier zeggen raad ik zo een draaiend onderstel wel aan.
Wij hebben ook gekozen voor de Maxi-Cosi Coral 360 gekozen omdat je daar de maxi-cosi kunt laten staan en dan het liggedeelte eruit haalt.
Super handig, pak lichter.
We hebben dit wel genomen omdat mijn vriendin met medische problemen zit en niet teveel mag heffen.
Maar voor mezelf vond ik het ook super handig.
Trouwens niet elke baby groeit even snel dus het is perfect mogelijk dat ze langer dan 6 maand in die stoel zitten voor ze overschakelen naar de gewone zit stoel.

Hier hadden we ook zo een nieuwe Maxi-Cosi 360 gekocht en dan in beide wagens zo een draaiend onderstel, super gemakkelijk en geen gedoe met dingen wisselen tussen wagens.

Grootste nadeel kwam toen ze te groot werd voor de Maxi-Cosi en we dus een autostoel nodig hadden en de enige stoel die op het onderstel past dan €370 kostte, waarvan we er dus opnieuw 2 nodig hadden om geen gedoe te hebben. (Tweedehands nog niet te vinden wegens te recent, al is dat voor autostoelen ook niet aan te raden tenzij je de verkopers kent)

Wat vindt/vond jullie 2-jarige leuk om mee te spelen? Ik zoek ideetjes voor op dochterliefs verlanglijst.

Staan al op de lijst/zijn gekocht: Speelkeukentje met attributen, een step, een schommelwip, een skippydier en een speeltafel. (en een hele hoop boekjes)

Hier staat nog op onze lijst: snuffie hop, knikkerbaan, boekjes van Hanne Luyten, dierenarts setje van Smoby.
Ik heb tweedehands een trybike op de kop kunnen tikken (zo'n driewieler die je later kan omvormen naar tweewieler) en daar fietst ze echt heel graag op. Veel liever of haar klein loopfietsje (zo'n standaard in 3 kleuren).

Wat vindt/vond jullie 2-jarige leuk om mee te spelen? Ik zoek ideetjes voor op dochterliefs verlanglijst.

Staan al op de lijst/zijn gekocht: Speelkeukentje met attributen, een step, een schommelwip, een skippydier en een speeltafel. (en een hele hoop boekjes)
Net even naar de foto's terug gescrold: ze kreeg toen haar eerste pop (niet te groot nemen, die is 30cm lang maar en een lappenpop), oma maakte een gepersonaliseerde draagzak daarvoor en haar Hape-treinbaan (later uitgebreid met de neutrale ikeastukken) staat ook op veel van die foto's.
De keuken en het zwemabonnement kreeg ze toen ook en blijft meegaan. 😁
We hadden ook grappat en Grimm sets (die houten regenboog, plankjes en mannekes) en daar was ze volgens de foto's ook veel mee in de weer.

Net even naar de foto's terug gescrold: ze kreeg toen haar eerste pop (niet te groot nemen, die is 30cm lang maar en een lappenpop), oma maakte een gepersonaliseerde draagzak daarvoor en haar Hape-treinbaan (later uitgebreid met de neutrale ikeastukken) staat ook op veel van die foto's.
De keuken en het zwemabonnement kreeg ze toen ook en blijft meegaan. 😁
We hadden ook grappat en Grimm sets (die houten regenboog, plankjes en mannekes) en daar was ze volgens de foto's ook veel mee in de weer.
Duidelijk dat die van ons al veel te veel heeft. 🙈
Ze heeft al een knuffelpop en houten regenboog van Little Dutch.

Zo'n blokken toen gegeven, een loopfiets, een knuffelbeer en nog wat poppen met een buggy.

Laat ons zeggen dat wij omwille van ecologische redenen in een andere prijscategorie shopten. 🙈
1695042791359.png

Het brutoloon-topic is die richting op hoor. :unsure:

Wij hebben op Vinted een hele resem poppen gekocht
ben even de naam kwijt maar ze ruiken naar vanille :p
Denk dat we gemiddeld 6 euro per stuk hebben betaald

Leerkracht eerste leerjaar die last-minute telkens vanalles nodig heeft...
Zomer ingegaan met een briefje met als boodschap: "ze hebben enkel een boekentas nodig waar een A4 boek in past".
Intussen hadden ze tegen ten laatste 2 dagen erna reeds een schilderschort met sluiting achteraan, een fluovestje en es een portefeuille met een koordje nodig. Op het klassikale oudercontact dat een verbazingwekkende 2u15 duurde, liet ze ook weten dat de nieuwe turnleerkracht toch liever sportschoenen heeft, ipv turnpantoffels.
Nu nota in de agenda dat ze tegen morgen 5 fysieke verschillende recente foto's van zichzelf nodig hebben. F.U. juf Silke

:support:
Zijn er ook lactatiekundigen op de afdeling in jullie ziekenhuis? Soms kan het opstarten van KV ook net een vicieuze cirkel in gang zetten waardoor de borstvoeding slechter gaat. (Al is dat natuurlijk niet steeds het geval en zijn jullie ongetwijfeld goed omringd! :support:)
Hier was kolven toch wel een groot deel van het haalbaar houden.
Ik had namelijk èn te weinig productie èn een piranha gebaard waardoor ik het me ook ontzag om te voeden omdat het zo pijnlijk was. 3de nacht heeft de vroedvrouw de kolf erbij genomen omdat ze zag dat ik het helemaal op wou geven... eerste flesjes leken fristi door het bloed, maar daarna waren we goed vertrokken want we zagen beter wat er in ging, de tepels konden herstellen,...
Hopelijk krijg je daar ook de JUISTE hulp... (Want de vroedvrouwen van dagdienst leken wel borstvoedingsmaffia!)
Ja, hadden op voorhand in het ziekenhuis een borstvoedingscursus gevolgd en zijn er heel realistisch ingestapt dat het niet eenvoudig zou zijn maar het is toch nog pittiger dan verwacht.
Productie blijft te laag voor hem ook omwille van zijn forse gewicht waardoor we blijven kolven en kunstvoeding geven.
Ik heb het er moeilijk mee dat ik niet in zijn behoefte kan voorzien.
Heb nu “borstvoedingsthee” besteld, ookal is er geen wetenschappelijk bewijs voor.

Ja, hadden op voorhand in het ziekenhuis een borstvoedingscursus gevolgd en zijn er heel realistisch ingestapt dat het niet eenvoudig zou zijn maar het is toch nog pittiger dan verwacht.
Productie blijft te laag voor hem ook omwille van zijn forse gewicht waardoor we blijven kolven en kunstvoeding geven.
Ik heb het er moeilijk mee dat ik niet in zijn behoefte kan voorzien.
Heb nu “borstvoedingsthee” besteld, ookal is er geen wetenschappelijk bewijs voor.
Die haalde hier weinig uit, maar mijn productie is altijd veel te laag gebleven en op het einde kolfde ik soms maar 20ml per dag meer (door uitputting, medische problemen bij haar èn mezelf,...) Maar ons motto was "elke milliliter telt!"
Niet te veel druk op jezelf leggen in elk geval! :support:

Zomer ingegaan met een briefje met als boodschap: "ze hebben enkel een boekentas nodig waar een A4 boek in past".
Intussen hadden ze tegen ten laatste 2 dagen erna reeds een schilderschort met sluiting achteraan, een fluovestje en es een portefeuille met een koordje nodig. Op het klassikale oudercontact dat een verbazingwekkende 2u15 duurde, liet ze ook weten dat de nieuwe turnleerkracht toch liever sportschoenen heeft, ipv turnpantoffels.
Nu nota in de agenda dat ze tegen morgen 5 fysieke verschillende recente foto's van zichzelf nodig hebben. F.U. juf Silke
Om zot van te worden.

2u15?? Wtf 😅

Een veel te groot poppenhuis incl meubilair
een grote bumbaknuffel
een leeuwenverkleedpak
een houten verjaardagstaart voor in haar keuken
een handtasje met speldjes etc voor haar haar
een piano
stiften, kleurboeken
https://www.bol.com/be/nl/f/leve-de-lente/39479104/ die boeken, van de 4 seizoenen (groot succes, ook leuk als ouder)
Dan voor kerstmis/nieuwjaar (is vlak voor haar verjaardag) nog Lottino, Electro, en nog een hoop boekjes.

Achteraf gezien: ze speelt hier heel vaak met speelzand en playdoh ondertussen(2,5 jaar), ik zou misschien daar wat meer van vragen.
Zo'n verkleedpakjes vind ze hier heel leuk voor een paar dagen, maar nadien ook niet meer. De piano zou ik ook vervangen door een klokkenspel, de piano is nog wat aan de moeilijke kant om echt al iets mee te proberen.

Een kassa, winkelmandje, ... voor bij het keukentje. Koffiezet doet het ook altijd goed als dat er nog niet bij is.
Een schoonmaak set (zwabber, borstel, stoffer en blik) of een stofzuiger of zo dat vinden de meesten ook geweldig.
Bumba verstoppertje spel
Houten puzzels
Een tafeltje en stoeltje op haar maat waar ze aan kan kleuren en prullen
Onze zoon is een paar weken na zijn tweede verjaardag overgestapt naar een groot bed en wij hadden voor zijn verjaardag leuk beddengoed gevraagd en wat nieuwe accessoires voor zijn 'grote jongenskamer '.

Terug
Bovenaan