Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Tweede nacht hebben ze hem bij mij in bed gelegd, vorige nacht hebben we hem ingebakerd. Probleem is vooral dat vraag naar voeding groter is dan het aanbod waardoor die plots heel onrustig en uitgehongerd is en we kunstvoeding moeten bijgeven omdat de borstvoeding onvoldoende blijkt voor ons zwaar meneertje.
Hier hetzelfde probleem, zowel bij nr 1 als nu bij nr 2. Vrouwlief geeft wat ze kan en we vullen aan met kunstvoeding. Op zich is kunstvoeding wel gemakkelijk, want dan kan ik haar ook even ontzien en de kleine bij mezelf nemen.

Dochter klaagde bij de papa over buikpijn + ook een continue blafhoest dus hij ging ermee naar de dokter: niets te vinden. Stress was 1 van de opties...
Heb ze momenteel bij mij liggen, zo de ganse nacht een hyperreactief gehoest is 1 ding, maar tandenknarsen dat die doet plots! 😨😳
Iemand heeft het precies wel heel lastig met de stap naar het eerste leerjaar. 🙈
(Om 15u30 een supervrolijke meid afgehaald, leuke avond gehad vandaar dat het contrast enorm is!)

Kind #1 afgezet op een feestje. Stevige airco in de binnenspeeltuin maar de papa van de jarige had de mouwen opgestroopt zodat we z'n tatoeages konden zien en 't is rewind naar 25 jaar geleden: bokkige johnny die geen mensen van buiten z'n dorp kan verdragen. Met dank aan de Waaslandhaven om die mens werk te geven... Ik zie toch vaak ouders waar er nul persoonlijke evolutie is als ze een gezin krijgen.

Voor de schoonbroer van een kennis van een vriend heb ik volgende vraag, ideaal voor dit anonieme forum vol met (letterlijke) straight-shooters:

Zijn er hier die ovulatiestrips gebruikt hebben ivm timing om zwanger te worden?
Andere methoden?
Is de Apple watch 8 temperatuursensor betrouwbaar om de eisprongcyclus te meten?

De cyclus van de vrouw is blijkbaar niet 100% 4 weken, want eerst 2 keer op zondag, en nu op donderdag, dus waarschijnlijk al 2 van de 3 keer (letterlijk) scheefgepoept :rolleyes:

Andere tips zijn ook welkom, want van dichte vrienden komen er tips binnen à la
- "laat de vrouw een half uur na de daad met haar bekken omhoog in de lucht liggen"
- "na de daad even met de vibrator nastimuleren hielp bij ons"
- "het beste is om gelijktijdige orgasmes te hebben"
, en meer van dat.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat eerder pseudo-wetenschappelijke info is :biglaugh:
Hier heeft mijn vrouw een heel onregelmatige cyclus en die hield wel heel bewust haar temperatuur bij. Blijkbaar schommelt die afhankelijk van waar in de cyclus je zit.
Ik zal het nog eens navragen. Hier was het in elk geval na 2 maanden prijs (al blijf ik erbij dat het aan de capaciteiten van mijn olympische zwemmers ligt :unsure: )

Voor de schoonbroer van een kennis van een vriend heb ik volgende vraag, ideaal voor dit anonieme forum vol met (letterlijke) straight-shooters:

Zijn er hier die ovulatiestrips gebruikt hebben ivm timing om zwanger te worden?
Andere methoden?
Is de Apple watch 8 temperatuursensor betrouwbaar om de eisprongcyclus te meten?

De cyclus van de vrouw is blijkbaar niet 100% 4 weken, want eerst 2 keer op zondag, en nu op donderdag, dus waarschijnlijk al 2 van de 3 keer (letterlijk) scheefgepoept :rolleyes:

Andere tips zijn ook welkom, want van dichte vrienden komen er tips binnen à la
- "laat de vrouw een half uur na de daad met haar bekken omhoog in de lucht liggen"
- "na de daad even met de vibrator nastimuleren hielp bij ons"
, en meer van dat.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat eerder pseudo-wetenschappelijke info is :biglaugh:
Zo goed als geen enkele vrouw heeft een cyclus van exact 4 weken. Het verbaast me dat ze dààr verbaasd over zijn... het is perfect normaal om een cyclus te hebben van 30-35-25 dagen. De vraag is alleen of de cyclus meestal +- hetzelfde is of zeer variabel. Indien +- hetzelfde (30-32 dagen bv) kunnen ze vrij eenvoudige een window van 4-6 vruchtbare dagen berekenen en dan is het een kwestie van seks te hebben in die periode (hoeft niet perse elke dag maar wel elke andere dag).

Als ze nog maar 3 maand bezig zijn (en dus nog maar 3 maand met de pil gestopt ) zou ik nog niet beginnen met ovulatiestrips per se, dat geeft ook wel meer stress en teleurstelling. Haar lichaam moet ook nog wel wat ontpillen (kan ook effect hebben op de cyclus die nu nog moet stabiliseren bv).
Nu ik heb zelf wel ovulatiestrips gebruikt in een IVF traject en dat was op vraag van het ziekenhuis (want ze moeten een embryo terugplaatsen x dagen nadat ge ovuleert). Dus dat is zeker betrouwbaar (en vrij straightforward in gebruik).

Maar misschien eerst niet stressen want als ze al aant panikeren zijn over een cyclus die geen vier weken is ...

Edit: temperatuur meten doet ge in principe best in de schede, maar denk niet dat die watch dat zo doet... (en ook daar is er een leercurve en moet ge een beetje variabiliteit verwachten)

Laatst bewerkt:
Waarom geven die strips meer stress en teleurstelling?
Dan zou ik net denken dat je beter weet wanneer de eisprong is (36u na positieve strip dacht ik) en kan je ervoor zorgen dat je zeker seks hebt op de dag zelf en de 2 volgende dagen?
Omdat seks hebben op het juiste moment, ook al zijt ge allebei getest en in orde bevonden, niet standaard resulteert in een positieve zwangerschapstest.
Er is een reden dat er gezegd wordt om een jaar te proberen voor ge naar medische hulp gaat. En ik heb in mijn omgeving al vaak gemerkt dat dat een moeilijke boodschap is om te onthouden/begrijpen.

Nu, rekening houdend met de leeftijden is een ovulatietest misschien wel handig. Kwestie dat ze op z'n minst niet het idee hebben dat ze *scheefgepoot* hebben :')

En als er al gestrest wordt over maandstonden op donderdag ipv zondag dan lijkt er mij toch al wat stress te zijn :p

, en meer van dat.
Het is normaal wel zo dat het vrouwelijk orgasme de bevruchting bevordert. En dan lijkt het mij ergens wel logisch dat het ook ideaal is dat je als man net dan klaarkomt.

Ik begin hier toch het gevoel dat krijgen dat mijn madam vroeger gaat bevallen dan voorzien... Uitgerekend eind oktober/begin november maar ze begint er echt veel last van te krijgen & kwaaltjes/gevoelens die ze met #1 niet had. Vannacht/deze ochtend ook zeer ongemakkelijk geweest en een vreemd gevoel vanonder. Als het tegen de middag niet beter is toch gevraagd om eens op controle te gaan.

Vorige week bij de gynaecologe nog alles OK maarja, kan snel veranderen denk ik dan :)

@JanusDR
Quasi elke avond kermis deed het hem hier wel redelijk snel. (Dan hoef je je ook niet bezig te houden met betere dagen enzo. :unsure: )
Ze bleef ook ff liggen omdat ze dat in de Flair ofzo had gelezen dat dat zou helpen. Geen idee of dat er iets aan gedaan heeft...

Veel plezier gewenst aan de schoonbroer van de kennis van jouw vriend!

Laatst bewerkt:
Ooit dit artikel gelezen.

Het gaat niet per se om masturberen, wel om klaarkomen. Wie zijn sperma optimaal op peil wil houden, komt het best om de drie dagen klaar. Op doktersadvies, schrijf maar op.»
Het is bijna normaal dat je panikeert na enkele maanden, met al de verontrustende cijfers die je online vindt. Bij sommige koppels lukt het echt niet om lichamelijke redenen, maar andere mensen hebben gewoonweg te weinig seks om zwanger te raken. Dat blijkt ook uit onderzoek. Zeker wie al een eindje in de dertig is, kan veel doen door voldoende seks te hebben tijdens de eisprong. Seks blijft toch de essentie.»
Dus: veel seks en en als het drie dagen geleden is, effe de hand aan jezelf slaan om de kwaliteit op peil te houden!

Hier duurde het ook wat lang, met de temperatuurmethode (old school thermometer) had ik door dat ik pas op dag 18 ovuleerde in een cyclus van 28 dagen. Als je de data input in fertility friend doet ie de berekeningen voor jou. Dan was het snel in orde. Ex kan niet dagelijks klaarkomen dus elke dag vogelen ging hier ook niet 🙃
Ook wel de ovulatiestrips gebruikt (die van action), maar daar kan je meerdere dagen een donkere lijn hebben of net geen. Temperaturen geeft tenminste aan of je daadwerkelijk ovuleerde. Strips tonen enkel een stijging in het lh-hormoon en dat staat niet altijd gelijk aan een eisprong.

De buikgriep lijkt over te zijn, maar nu heeft ze (volgens mij) last van tandjes. Koorts, kwijlen, moeilijk of niet willen eten, huilen, niet weten wat ze wilt, slecht tot niet slapen. Hoelang kan zoiets duren?

De buikgriep lijkt over te zijn, maar nu heeft ze (volgens mij) last van tandjes. Koorts, kwijlen, moeilijk of niet willen eten, huilen, niet weten wat ze wilt, slecht tot niet slapen. Hoelang kan zoiets duren?
Alle opgenoemde symptomen, minus de koorts, schat ik, ongeveer een achttiental jaar? Plus/min een paar maanden.

Terug
Bovenaan