Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier nooit een basis gehad noch een draaiende stoel. Nooit gemist, en met een gordel dat spel vastmaken is ook easy na een tijd.
Voor 1 kind zou ik er ook het geld niet aan geven... maar voor een tweeling heeft @cege wel een goed argument :
Een tweeling, dus verplicht 1 langs de straatkant in te laden. Je wil dat wat vlotjes doen en niet 10 min prutsen.
Je wil echt niet langs de straatkant staan prutsen.

Nachten van 2 uur slaap met meneertje in het ziekenhuis waarbij zelfs de vroedvrouwen het niet meer weten wat we kunnen doen om hem te doen stoppen met wenen behalve hem op mijn borst laten slapen.
Courage. Die van ons heeft ook veel op de borst van mijn madam geslapen in het begin. Niet goed voor de nachtrust maar er mogelijkheden om te onderhandelen met een pasgeborene zijn vrij beperkt 🤓

Zolang je nog met een draagbare maxi cosi werkt, zie ik het nut niet van zo’n draaibaar spel. Maar eenmaal je ze in een vaste stoel gaat zetten is dat wel een zegen.
Vastzetten met gordel of werken met een basis is een eigen keuze, wij hebben in 1 auto een basis gezet en in de andere dan gewoon met de gordel gewerkt.
En nu in beide auto’s een 360 vaste stoel.
Wij hadden hier een autostoel met geïntegreerde maxi cosi die dus draaibaar was (Recaro zero elite) En ik vond dat zeker nuttig toen ze nog in de Maxi-Cosi lag hoor. Veel makkelijker om die er in te klikken.
Die stoel kostte 400€, maar kan je dus wel vanaf de geboorte tot 105cm gebruiken (dus 5 jaar) en vervoert de Maxi-Cosi ook achteruit (veiliger).

Nachten van 2 uur slaap met meneertje in het ziekenhuis waarbij zelfs de vroedvrouwen het niet meer weten wat we kunnen doen om hem te doen stoppen met wenen behalve hem op mijn borst laten slapen.
Oooh! Die eerste nachten kunnen zwaar zijn! Die baby is het dan ook gewend om in een buik te zitten met een 24/24 all you can eat buffet en moet het nu plots alleen doen in een koude wereld... Bij ons hebben de vroedvrouwen ook tips gegeven over hoe de baby veilig bij/naast mij kon slapen. Al dan niet in een cosleeper. Is dat bij jullie ook een optie? Die eerste nachten zijn zwaar, maar gaan ook voorbij ! :support:

Wij hadden hier een autostoel met geïntegreerde maxi cosi die dus draaibaar was (Recaro zero elite) En ik vond dat zeker nuttig toen ze nog in de Maxi-Cosi lag hoor. Veel makkelijker om die er in te klikken.
Die stoel kostte 400€, maar kan je dus wel vanaf de geboorte tot 105cm gebruiken (dus 5 jaar) en vervoert de Maxi-Cosi ook achteruit (veiliger).
Elke maxi cosi kan je achteruit vervoeren, anders voldoet die volgens mij niet aan de Europese regelgeving.
En die maxi Cosi klikt er heel makkelijk in, volgens mij had het geen enkel verschil gemaakt als we een 360 versie hadden.

Gaan slapen met 39,5° (met een portie Brufen in haar melk) en opgestaan met 37,4°, maar wel nog wat zagerig. We gaan de goede kant uit. 💪

En nog vergeten te stoeffen dat ze geen opmerkingen gekregen heeft bij K&G, kleine meid van bijna 13kg en bijna 90cm. Ze zit mooi op de gemiddelden voor haar leeftijd (gecorrigeerd heb ik niet meer opgezocht).
onze dochter is echt een mager ding, deze week in de crèche gewogen/gemeten. 10.8kg & 85cm

Zo'n isofix basis die draaibaar is doet toch net hetzelfde? En achteruit (dus hoofd naar voren gericht) is verplicht voor jonge kinderen.

Zo'n isofix basis die draaibaar is doet toch net hetzelfde? En achteruit (dus hoofd naar voren gericht) is verplicht voor jonge kinderen.
Maar, bij zo'n draaibare isofix-basis moet je dus nadien nog een autostoel kopen.
En als je zowel de maxi-cosi als de autostoel draaibaar wilt hebben, gaat dat (een stuk) boven die 400€ uit komen.
Bij onze was dat dus allemaal in 1 pakket:

Daarna is het direct naar een verhogingskussen.

Oooh! Die eerste nachten kunnen zwaar zijn! Die baby is het dan ook gewend om in een buik te zitten met een 24/24 all you can eat buffet en moet het nu plots alleen doen in een koude wereld... Bij ons hebben de vroedvrouwen ook tips gegeven over hoe de baby veilig bij/naast mij kon slapen. Al dan niet in een cosleeper. Is dat bij jullie ook een optie? Die eerste nachten zijn zwaar, maar gaan ook voorbij ! :support:
Tweede nacht hebben ze hem bij mij in bed gelegd, vorige nacht hebben we hem ingebakerd. Probleem is vooral dat vraag naar voeding groter is dan het aanbod waardoor die plots heel onrustig en uitgehongerd is en we kunstvoeding moeten bijgeven omdat de borstvoeding onvoldoende blijkt voor ons zwaar meneertje.

Tweede nacht hebben ze hem bij mij in bed gelegd, vorige nacht hebben we hem ingebakerd. Probleem is vooral dat vraag naar voeding groter is dan het aanbod waardoor die plots heel onrustig en uitgehongerd is en we kunstvoeding moeten bijgeven omdat de borstvoeding onvoldoende blijkt voor ons zwaar meneertje.
:support:
Zijn er ook lactatiekundigen op de afdeling in jullie ziekenhuis? Soms kan het opstarten van KV ook net een vicieuze cirkel in gang zetten waardoor de borstvoeding slechter gaat. (Al is dat natuurlijk niet steeds het geval en zijn jullie ongetwijfeld goed omringd! :support:)

:support:
Zijn er ook lactatiekundigen op de afdeling in jullie ziekenhuis? Soms kan het opstarten van KV ook net een vicieuze cirkel in gang zetten waardoor de borstvoeding slechter gaat. (Al is dat natuurlijk niet steeds het geval en zijn jullie ongetwijfeld goed omringd! :support:)
Hier was kolven toch wel een groot deel van het haalbaar houden.
Ik had namelijk èn te weinig productie èn een piranha gebaard waardoor ik het me ook ontzag om te voeden omdat het zo pijnlijk was. 3de nacht heeft de vroedvrouw de kolf erbij genomen omdat ze zag dat ik het helemaal op wou geven... eerste flesjes leken fristi door het bloed, maar daarna waren we goed vertrokken want we zagen beter wat er in ging, de tepels konden herstellen,...
Hopelijk krijg je daar ook de JUISTE hulp... (Want de vroedvrouwen van dagdienst leken wel borstvoedingsmaffia!)

Dochterlief kan het niet laten op alle muggenbeten of wondjes open te krabben. Bijgevolg vaak bloedingen. We vrezen dat die daar littekens van gaat krijgen. Het zal goed zijn dat ze weer lange broeken en truien zal dragen.

Dochterlief kan het niet laten op alle muggenbeten of wondjes open te krabben. Bijgevolg vaak bloedingen. We vrezen dat die daar littekens van gaat krijgen. Het zal goed zijn dat ze weer lange broeken en truien zal dragen.
Cicaplast aandoen en iets aandoen aan de handen? Geen idee hoe oud ze is.

Ik heb van die stickertjes gekocht voor op muggenbeten te plakken. Die helpen tegen de jeuk en hebben leuke motiefjes.
Hier helpt het wel. Hij bleef anders ook maar krabben tot het open lag. 16947994848054343774295608606014.jpg

Terug
Bovenaan