Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Juffrouw slaagt er hier nog steeds in om haar pampers 's nachts te doen overlopen. Deze keer langs de benen in plaats van via haar buik.

Ik had enkele dagen heesheid, dus keel en stembanden wat geïrriteerd. Vroeger nooit gehad maar met een kind in de crèche ontdek je sowieso nieuwe symptomen, daarom moet het geen COVID zijn.

Test hier eigenlijk nog iemand op COVID in het geval van die verkoudheden? 😅
Mijn neus begon gisteren uit het niets te lopen en kon gisteren namiddag moeilijk ademhalen, dan heb ik toch nog eens getest. We hadden nog kits liggen: de oplosvloeistof was er bijna uit ontsnapt ook al was houdbaarheidsdatum nog tot begin volgend jaar. Hadden nog speekseltest liggen voor de kinderen, zo maar 1 gebruikt dan. Aleja negatief, het zal de warmte geweest zijn dat ik mij zo mottig voelde.

Tis ook niet dat het nog moet natuurlijk. Tante vorige week positief getest test, belde naar de dokter en die zei haar als je geen koorts hebt ga maar werken. Als ze vermelde dat ze in een ziekenhuis werkte zei de dokter dat dat geen verschil maakte..

Mijn ma is 2 maand geleden geopereerd. 2 dagen ziekenhuis met 1 overnachting dus. Weinig last gehad van de operatie zelf, erna wel ziek geworden met zware koorts. Lang mottig geweest, moeilijk ademhalen etc. Ze is daarmee bij de dokter geweest, bloed getrokken, crp waardes die wezen op een ontsteking. Foto's van de longen genomen om te kijken wat er eventueel mis was, lever onderzoeken, echo's. Lang moe geweest. Zoveel weken later zegt haar dokter: met de symptomen die ge toen had, zou ik nu zeggen dat het covid was.
Ok de weerslag van die operatie zou je in de eerste plaats aan denken maar langs de andere kant denk ik ook: waarom om het simpel te houden niet direct een stok in haar neus steken met die symptomen en dan pas verder gaan met al die andere onderzoeken die een hoop kosten? Ik heb haar ook paar keer gezegd: doe eens een zelf test.

Zoveel mogelijk proberen te beperken dat eerste jaar. We waren zelfs richting twee jaar aan het gaan. Helaas hebben we het niet kunnen tegenhouden tot dan. Ze slaapt slecht en omdat we er niet onderdoor willen gaan, en nog wat rust willen in het weekend, zijn we overstag gegaan toen ze 1,5 jaar was ongeveer. Ook reizen is onmogelijk zonder scherm.

We proberen het te beperken, maar sommige dagen zijn moeilijker dan anderen. Ze heeft nu een Samsung Galaxy Tab A8 met een eigen Google account zodat we de schermtijd kunnen beperken en kunnen controleren wat ze ziet.
Ook stoppen we met schermen rond 19u. We spelen dan nog wat (al dan niet in de tuin of plukken frambozen) en maken haar dan klaar voor bed. Tegen 21 u tot 21 u 30 ligt ze dan in bed.
onderweg zit ze natuurlijk in een autostoel maar zonder scherm schreeuwt ze en forceert ze zich uit de stoel binnen de 5 minuten. Iets zeggen of proberen te spelen helpt niet. Een scherm helpt voor het grootste stuk van de ritten, maar dan nog moeten we om het uur stoppen of ze begint weer te schreeuwen.

Voor de duidelijkheid, het scherm heeft er niet voor gezorgd dat ze zo onrustig is, ze was dit sinds de geboorte. Het scherm helpt ons niet zot te worden en om toch nog ergens te geraken.
We beperken schermtijd en spelen met die tijd zodat ze ook andere dingen doet.

Geen idee hoe men dit 30 jaar geleden deed. Ze hadden toen ook nog niet zoveel schermen natuurlijk en naar de andere kant van de wereld reizen deden er ook niet veel, maar dan nog.

Doordat ze dat scherm gewend zijn in de auto gaan ze wel nog net dat tikkeltje harder schreeuwen.

Maar geen schermen komt met een kost zeker op lange ritten. Wij doen 2-3x per jaar een vakantie van 3000km auto en dat zonder schermen (kinderen 1,5&3,5 nu) en dat komt zeker met een kost. Als ze wakker zijn is dat 100% ermee bezig zijn en dan nog vaak ween scenes en stops.

Wij lossen dat op door s nachts de lange ritten te doen. Vertrekken op slapenstijd van de kinderen en dan nachtje doorvlammen zonder stops.

Tot nu toe als we is plooien en de zoon even 10 minuutjes tv laten kijken dan zaagt die de paar dagen erna voor nog tv. Dus met dat we dat weten is het wat makkelijker om niet te plooien omdat je weet dat je dat dagen gezaagd gaat kosten. Dat is dus enkel voor zware emergencies :P

Voor kinderen onder de 6j is dat echt problematisch, die testen tonen dan blijkbaar veel vals negatieven.
Ja dokter zei het ook dat hij net op de rand zit voor de testen goed te kunnen uitvoeren. Hij is 6 geworden in mei, in principe kan het maar ze zei dat als het haar eigen kind was ze nog even zou wachten alvorens te testen. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als je hem bezig hoort in zo een hoestbui midden in de nacht.

Test hier eigenlijk nog iemand op COVID in het geval van die verkoudheden? 😅
Ik heb dit weekend nog eens zo'n zelftest in mijn neus gestoken. We zijn allemaal verkouden nu, en ik heb ook hoofdpijn - iets wat ik de afgelopen 20 jaar enkel met corona had. Maar 't was negatief. Al vraag ik me af of die zelftests nog in staat zijn om de huidige varianten te detecteren ...

Sowieso is bloed trekken voor zo'n onderzoeken ook zeer stresserend voor kinderen he. En inderdaad veel false negatives en onduidelijke resultaten.
Hier al enkele keren moeten bloed laten trekken en ALS het nodig is: altijd in het ziekenhuis laten doen!
Daar hebben ze babynaaldjes en de meeste huisartsen niet aan de ene kant, maar anderzijds wordt de huisarts dan ook geen boeman waar je schrik voor moet krijgen.
De dochter weet hier ook dat als we naar het ziekenhuis gaan voor een prik, ze daarna iets mag kiezen uit de doos (speeltjes) en dat maakt VEEL goed voor haar. 😁

Hier al enkele keren moeten bloed laten trekken en ALS het nodig is: altijd in het ziekenhuis laten doen!
Daar hebben ze babynaaldjes en de meeste huisartsen niet aan de ene kant, maar anderzijds wordt de huisarts dan ook geen boeman waar je schrik voor moet krijgen.
De dochter weet hier ook dat als we naar het ziekenhuis gaan voor een prik, ze daarna iets mag kiezen uit de doos (speeltjes) en dat maakt VEEL goed voor haar. 😁
De oudste hebben ze zo eens moeten bloed trekken in het ziekenhuis. Ik weet niet meer exact hoe oud hij was maar zeker onder de 5 jaar, jaar of 3 misschien. Met 3 hebben ze hem moeten vasthouden. Een aan elke arm en 1 aan de voeten. En dan nog een 4e man om te kaarten eeuh bloed trekken. :biglaugh:

Dagje Bellewaerde. Het voelt als 40 graden, welgeteld 5 attracties gedaan op heel de dag en op het punt om naar huis te gaan nu en wss 2 uur onderweg. Never again!

Mijn dochter zit al een tijdje in een fase waar ze heel kieskeurig eet. Als we haar goesting geven, eet ze heel goed. Maar als we eens iets anders klaarmaken doet ze moeilijk en zoekt ze uitvluchten om maar niets te eten. En dan is het drama, maar we geven niet toe omdat ze moet leren om te eten wat de pot schaft.

Iemand tips? Vroeger at ze heel flink alles op, maar een collega had me al gewaarschuwd dat dit niet zo zou blijven.

Het is een .... fase?

Terug
Bovenaan