Visenya
Well-known member
Dit dusNee, tenzij ik ineens smaak- en geurverlies heb.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit dusNee, tenzij ik ineens smaak- en geurverlies heb.

Ik vermoed dat al diezelfde "verkoudheid met keelpijn" die iedereen hier nu heeft, gewoon covid is. Maar nog niet getest, ook geen koorts gehad...Test hier eigenlijk nog iemand op COVID in het geval van die verkoudheden?![]()
Mijn neus begon gisteren uit het niets te lopen en kon gisteren namiddag moeilijk ademhalen, dan heb ik toch nog eens getest. We hadden nog kits liggen: de oplosvloeistof was er bijna uit ontsnapt ook al was houdbaarheidsdatum nog tot begin volgend jaar. Hadden nog speekseltest liggen voor de kinderen, zo maar 1 gebruikt dan. Aleja negatief, het zal de warmte geweest zijn dat ik mij zo mottig voelde.Test hier eigenlijk nog iemand op COVID in het geval van die verkoudheden?![]()
Zoveel mogelijk proberen te beperken dat eerste jaar. We waren zelfs richting twee jaar aan het gaan. Helaas hebben we het niet kunnen tegenhouden tot dan. Ze slaapt slecht en omdat we er niet onderdoor willen gaan, en nog wat rust willen in het weekend, zijn we overstag gegaan toen ze 1,5 jaar was ongeveer. Ook reizen is onmogelijk zonder scherm.
We proberen het te beperken, maar sommige dagen zijn moeilijker dan anderen. Ze heeft nu een Samsung Galaxy Tab A8 met een eigen Google account zodat we de schermtijd kunnen beperken en kunnen controleren wat ze ziet.
Ook stoppen we met schermen rond 19u. We spelen dan nog wat (al dan niet in de tuin of plukken frambozen) en maken haar dan klaar voor bed. Tegen 21 u tot 21 u 30 ligt ze dan in bed.
onderweg zit ze natuurlijk in een autostoel maar zonder scherm schreeuwt ze en forceert ze zich uit de stoel binnen de 5 minuten. Iets zeggen of proberen te spelen helpt niet. Een scherm helpt voor het grootste stuk van de ritten, maar dan nog moeten we om het uur stoppen of ze begint weer te schreeuwen.
Voor de duidelijkheid, het scherm heeft er niet voor gezorgd dat ze zo onrustig is, ze was dit sinds de geboorte. Het scherm helpt ons niet zot te worden en om toch nog ergens te geraken.
We beperken schermtijd en spelen met die tijd zodat ze ook andere dingen doet.
Geen idee hoe men dit 30 jaar geleden deed. Ze hadden toen ook nog niet zoveel schermen natuurlijk en naar de andere kant van de wereld reizen deden er ook niet veel, maar dan nog.

Voor kinderen onder de 6j is dat echt problematisch, die testen tonen dan blijkbaar veel vals negatieven.Ook moeilijk natuurlijk als je niet weet waar exact hij op reageert. Zouden eens verder moeten gaan om te kijken waarvoor hij allergisch is.
Sowieso is bloed trekken voor zo'n onderzoeken ook zeer stresserend voor kinderen he. En inderdaad veel false negatives en onduidelijke resultaten.Voor kinderen onder de 6j is dat echt problematisch, die testen tonen dan blijkbaar veel vals negatieven.
Ja dokter zei het ook dat hij net op de rand zit voor de testen goed te kunnen uitvoeren. Hij is 6 geworden in mei, in principe kan het maar ze zei dat als het haar eigen kind was ze nog even zou wachten alvorens te testen. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als je hem bezig hoort in zo een hoestbui midden in de nacht.Voor kinderen onder de 6j is dat echt problematisch, die testen tonen dan blijkbaar veel vals negatieven.
Ik heb dit weekend nog eens zo'n zelftest in mijn neus gestoken. We zijn allemaal verkouden nu, en ik heb ook hoofdpijn - iets wat ik de afgelopen 20 jaar enkel met corona had. Maar 't was negatief. Al vraag ik me af of die zelftests nog in staat zijn om de huidige varianten te detecteren ...Test hier eigenlijk nog iemand op COVID in het geval van die verkoudheden?![]()
Hier al enkele keren moeten bloed laten trekken en ALS het nodig is: altijd in het ziekenhuis laten doen!Sowieso is bloed trekken voor zo'n onderzoeken ook zeer stresserend voor kinderen he. En inderdaad veel false negatives en onduidelijke resultaten.

De oudste hebben ze zo eens moeten bloed trekken in het ziekenhuis. Ik weet niet meer exact hoe oud hij was maar zeker onder de 5 jaar, jaar of 3 misschien. Met 3 hebben ze hem moeten vasthouden. Een aan elke arm en 1 aan de voeten. En dan nog een 4e man om te kaarten eeuh bloed trekken.Hier al enkele keren moeten bloed laten trekken en ALS het nodig is: altijd in het ziekenhuis laten doen!
Daar hebben ze babynaaldjes en de meeste huisartsen niet aan de ene kant, maar anderzijds wordt de huisarts dan ook geen boeman waar je schrik voor moet krijgen.
De dochter weet hier ook dat als we naar het ziekenhuis gaan voor een prik, ze daarna iets mag kiezen uit de doos (speeltjes) en dat maakt VEEL goed voor haar.![]()

Het kon erger.Dagje Bellewaerde. Het voelt als 40 graden, welgeteld 5 attracties gedaan op heel de dag en op het punt om naar huis te gaan nu en wss 2 uur onderweg. Never again!
Wij gaan in het weekend naar plopsa de Panne met overnachting, nu zondag is het blijkbaar NVA dag ze mogen dat eigenlijk wel aangeven op de site vind ik
Is de familiedag van de Vlaamse overheid. Dus het komt toch in de buurtHet kon erger.

Is nu wel iets wat je op voorhand wist, dat het nog zo warm ging zijn vandaag...Dagje Bellewaerde. Het voelt als 40 graden, welgeteld 5 attracties gedaan op heel de dag en op het punt om naar huis te gaan nu en wss 2 uur onderweg. Never again!
Is goed meegevallen direct naar bumba circus geweest en 5 maal de bumba reis rond de wereld kunnen doen waren daar toch voor de kleine.Het kon erger.