Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoe sneller ge van de roze wolk valt hoe beter. Het kan alleen maar beter worden vanaf nu.
Waarschijnlijk ja. Echt een goede slaper is het nooit geweest. Denk dat ze pas begon met af en toe door te slapen op 9 maanden, maar toen waren de slechte nachten niet zo dramatisch als nu. Soit, qua vermoeidheid gaat het eigenlijk nog wel, het is eerder dat het frustrerend is.

Ik heb het precies zwaar gejinxed met mijn uitspraak hoe geweldig ik het vaderschap vind. Sinds dat bericht zijn de nachten echt een hel geworden. Ene keer heeft ze nog doorgeslapen. De rest van de nachten is ze vaak wakker en soms ook gewoon heel lang. Zoals vannacht, eerst wakker rond middernacht, wel vrij snel in slaap. Daarna weer wakker rond 2u en tot 5u geduurd voor ze weer sliep. Ook echt hysterisch wakker worden. Is het omdat de tandjes blijven komen? Prikkels omdat ze nu veel loopt? Nachtmerries? We hebben werkelijk geen flauw idee. Het is wel enorm frustrerend.

Aan de andere kant en om toch positief af te sluiten. Gisteren ging ik haar halen bij mijn schoonouders en eerst wou ze mij niet aankijken vanuit de koets. Toen mijn schoonma haar op de arm had, deed ze een teken dat ze naar mij wou. Toen ik haar vast nam zei ze heel duidelijk "papa", waarna ze haar armen rond mijn nek legde en een lange dikke knuffel gaf. Ze kan zo lief zijn :love: .
Welkom to my life. Onze dochter doet dit sinds haar geboorte. Ze is nu 2 jaar 2 maand. Het werd even beter een halfjaar terug, maar ondertussen is weer als vanouds. Dit wil dus zeggen, wakker worden twee tot drie maal per nacht. Een uur of twee slapen en dan weer achter mama of papa roepen. Laatste keer vak rond 5 u waardoor ik dan gewoon bij haar in bed kruip. Een paar minuten laten wenen helpt ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen maar zeggen: zorg voor Uzelf, of jullie zelf, ook. Je kan alleen maar de beste ouder voor je kind zijn als je zelf nog een mens bent. Maanden tot jaren aan één stuk 3-4 uren slaap hebben zijn slopend voor je gezondheid en dat kan je zelfs meeslepen voor de rest van je leven. Ik walg van de uitspraak: 'Ha ja, ne kleinen en weinig slaap hebben, dat is normaal hé'. 'Je moet daar mee leven'. Wel...neen, als dat werkelijk zo extreem is dan is daar niets normaal aan. Ik heb zelf 1,5 jaar elke (ja, elke) nacht 3-4 uur slaap gehad, samen met mijn vrouw...tot op het punt dat je mentaal breekt. Fysisch breken is dan nog maar een voorproefje voor wat daarna komt. Als je je moet concentreren voor de meest simpele handelingen, dan druk je de alarmbel in en vraag je hulp.

Ik kan alleen maar zeggen: zorg voor Uzelf, of jullie zelf, ook. Je kan alleen maar de beste ouder voor je kind zijn als je zelf nog een mens bent. Maanden tot jaren aan één stuk 3-4 uren slaap hebben zijn slopend voor je gezondheid en dat kan je zelfs meeslepen voor de rest van je leven. Ik walg van de uitspraak: 'Ha ja, ne kleinen en weinig slaap hebben, dat is normaal hé'. 'Je moet daar mee leven'. Wel...neen, als dat werkelijk zo extreem is dan is daar niets normaal aan. Ik heb zelf 1,5 jaar elke (ja, elke) nacht 3-4 uur slaap gehad, samen met mijn vrouw...tot op het punt dat je mentaal breekt. Fysisch breken is dan nog maar een voorproefje voor wat daarna komt. Als je je moet concentreren voor de meest simpele handelingen, dan druk je de alarmbel in en vraag je hulp.
Ik ga er nog vanuit dat het een fase is (tandjes ofzo), maar we liggen wel vroeg in bed om wat slaap te krijgen. Ik moet wel zeggen dat het niet elke nacht even dramatisch is, maar goed is het zeker niet.

Hier ook weer een nieuwe mijlpaal.

Zoon (7m) en dochter (2j8m) slapen al een tijdje in dezelfde kamer.

Zoon is nu tandjes aan het krijgen en was nog een beetje aan het woelen in zijn bedje.
Plots horen we door de babyfoon dat de dochter een ganse monoloog begint af te steken in haar eigen taaltje (effectief onverstaanbaar brabbelen). Het is niet zeuren of wenen, dus we laten begaan. Gaat zo 15 à 20 minuten door. Dan toch eens op de kamer gaan kijken. Was de dochter bij de zoon in bed gekropen en hem aan het sussen. Zoon lag met een smile van hier tot China in bed. Super schattig om te zien. Goed, dan de dochter teruggelegd in haar bed en ben dan even blijven zitten in een wiegstoel op de kamer. Na 5min was het stil en sliepen ze beiden. Ik ben zelf ook in die stoel in slaap gesukkeld tot een uur of 10, waarna mijn vriendin mij is komen wakker schudden. Ik zou dan gezegd hebben dat ik ook ging slapen (weet ik niets meer van) en ben dan opnieuw in dezelfde stoel in slaap gesukkeld tot 12u :p

TLDR:
Wat ik eigenlijk wilde zeggen, was: eerste keer sinds de geboorte van de zoon dat we 's nachts niet zijn moeten opstaan*. Beiden hebben de nacht doorgeslapen!

* mijn eigen escapades buiten beschouwing gelaten

Door omstandigheden een kwartier te vroeg aan school. Ik dacht dat ik deze keer een vip plekje zou hebben maar nee hoor ... om 14u58 waren al de goede parkingplekken al ingenomen.
Ik sta eigenlijk niet veel dichterbij dan wanneer ik zoals anders last minute aankom.

Door omstandigheden een kwartier te vroeg aan school. Ik dacht dat ik deze keer een vip plekje zou hebben maar nee hoor ... om 14u58 waren al de goede parkingplekken al ingenomen.
Ik sta eigenlijk niet veel dichterbij dan wanneer ik zoals anders last minute aankom.
Kwartier te vroeg om 14u58? De school stopt bij jullie om 15u15 ofzo? :oops:

Hier om 15u30 gedaan en vanaf 2e leerjaar kunnen ze na school een half uur naar de huiswerkklas met toezicht van de juffen.

Nog één jaar volhouden, dan mag onze jongste ook naar het tweede studiejaar. :woohoo:

Goh, in 't middelbaar hebben ze precies wel minder les dan ik vroeger. De stiefdochter heeft elke dag gedaan om 15u25. Onze langste dagen (meestal 2x per week) vroeger waren 16u30. Een 'gewone' dag was 15u40 en extra vroeg gedaan, als er eens een leerkracht ziek was of zo, was om 14u50.

Amai das idd vroeg gedaan, welke ouder kan daar om 15u15 aan de schoolpoort staan? Bij ons vroeger was het lager van 8u30 tot 16u en enkel op vrijdag tot 15u30. Geen idee hoeveel pauzes daartussen zaten, maar dat scheelt wel veel precies.

Amai das idd vroeg gedaan, welke ouder kan daar om 15u15 aan de schoolpoort staan? Bij ons vroeger was het lager van 8u30 tot 16u en enkel op vrijdag tot 15u30. Geen idee hoeveel pauzes daartussen zaten, maar dat scheelt wel veel precies.
8.40-15.15 hier.
Buitenschoolse opvang is van 7u tot 18u

Nu, stel dat je een 40u week hebt in Brussel (neem 1.5u enkele rit).

7u +1.5u = 8.30 beginnen.
8u werken en half uur pauze = 17u vertrekken
1.5u rijden = 18.30u thuis...
Het is dus létterlijk onmogelijk om met zo'n job kinderen naar school te brengen zonder hulp van iemand anders.

Ik verschiet er eigenlijk van hoeveel ouders ik hun kinderen zelf zie halen en brengen...
Ons lukt dat alleen maar omdat de papa pas om 9u begint en ik de vaste vroege werk.

Ik verschiet er eigenlijk van hoeveel ouders ik hun kinderen zelf zie halen en brengen...
Hier staat ook standaard 30% van de ouders aan de schoolpoort bij de kleuters. Daar dan nog wat oma's en opa's bij en de helft is weg om 15u30. Op woensdag nog meer, de dochter moest toen ze in de eerste kleuterklas zat de woensdag naar de opvang en ze was de enige van haar klas toen die op woensdag niet om 12u20 werd afgehaald.

Terug
Bovenaan