Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier is ze weer eens naar de Bumbashow geweest. Weer een enorm succes! Ze is altijd wel enthousiast, maar bij die shows is het echt wel haar ding.
Aanrader!

Bezig aan dag 3 van 4 dagen Center Parcs Port Zélande met onze dochter.

Het is haar eerste Center Parcs. Voor mij de eerste in een lange tijd. Het was best leuk maar what the hell, hier zijn veel Duitsers.

Wat me helaas vooral negatief opviel was het complete gebrek aan respect voor de autovrij-park-regel! Erg veel wagens die gewoon blijven staan aan hun cottage. What the hell?! Is dit iets dat ook meer en meer gebeurt in alle Center Parcs?

Laatst bewerkt:

Het is haar eerste CP. Voor mij de eerste in een lange tijd. Het was best leuk maar what the hell, hier zijn veel Duitsers.

Wat me helaas vooral negatief opviel was het complete gebrek aan respect voor de autovrij-park-regel! Erg veel wagens die gewoon blijven staan aan hun cottage. What the hell?! Is dit iets dat ook meer en meer gebeurt in alle CP's?
Ja.

Wij zijn ook al naar center parcs geweest en daar kreeg je een briefje onder de ruitenwisser als je bij je cottage geparkeerd bleef zonder handicap kaart.
Ik weet wel niet wat er gebeurt als je ze nog altijd laat staan.
Ik heb me er ook aan zitten ergeren.

PS: de afkorting CP heeft nogal een nare betekenis op het internet.

Oh lol true. Was ik al vergeten. En zeker met Pichal in het nieuws.

Die papiertjes waren hier ook aanwezig maar werden gewoon op de grond gegooit.
Imo mogen ze dit wat strikter opvolgen, als in een geldboete. Het is privédomein dus dat zou mogelijk moeten zijn.

Het is haar eerste Center Parcs. Voor mij de eerste in een lange tijd. Het was best leuk maar what the hell, hier zijn veel Duitsers.

Wat me helaas vooral negatief opviel was het complete gebrek aan respect voor de autovrij-park-regel! Erg veel wagens die gewoon blijven staan aan hun cottage. What the hell?! Is dit iets dat ook meer en meer gebeurt in alle Center Parcs?

Vorig jaar naar CP Lac d'aliette geweest. Redelijk groot park, alle auto's stonden wel op de parking maar echt iedereen reed daar dan rond met van die eektrische huurwagentjes...

Ik heb wel het gevoel dat het in de Belgische parken iets minder erg is.

Duitsers hebben in sommige regio's nog vakantie tot midden september. Kan mij wel voorstellen dat wetende dat NL al terug naar school is dat wel redelijk scheelt in prijs. Wij zijn ooit ook zo eens een week naar NL geweest einde augustus en dat was bijna de helft in prijs met de week ervoor verschil toen NL nog vakantie had.

Deze zomer in een roompot geweest in Zeeland. Daar was het ook autoluw in het gedeelte waar wij zaten. Maar niet goed aangegeven, wij stonden ook bij onze lodge en sanderdaags ook een briefje onder de ruitenwisser. Dan maar verplaatst. Elke keer zagen we dan als er nieuwe mensen kwamen hetzelfde gebeuren. Maja laden en lossen mag wel, dus ik snap eigenlijk niet waarom je daar niet gewoon mag blijven staan. In dit specifiek geval stonden die auto's niet in de weg (het leek ook echt gemaakt dat je daar kon parkeren). Ook veel duitsers daar, maar das typisch voor die omgeving.

Wacht maar tot het vertrekdag is, dan ga je pas toeren zien qua parkeerkunsten...

Deze zomer in een roompot geweest in Zeeland. Daar was het ook autoluw in het gedeelte waar wij zaten. Maar niet goed aangegeven, wij stonden ook bij onze lodge en sanderdaags ook een briefje onder de ruitenwisser. Dan maar verplaatst. Elke keer zagen we dan als er nieuwe mensen kwamen hetzelfde gebeuren. Maja laden en lossen mag wel, dus ik snap eigenlijk niet waarom je daar niet gewoon mag blijven staan. In dit specifiek geval stonden die auto's niet in de weg (het leek ook echt gemaakt dat je daar kon parkeren). Ook veel duitsers daar, maar das typisch voor die omgeving.
Het is om te vermijden dat er continu auto's in en uitrijden en er voor de kinderen geen veilige voetpaden zijn. Dat het gemaakt is om daar te parkeren is net om het laden/lossen veilig te laten gebeuren.

Oudste naar het eerste leerjaar. Toch wel spannend aangezien van de kleine wijkschool naar de grote hoofdschool gewisseld is. Vrijdag een goeie dag gehad en een mega enthousiaste dochter van school gehaald.
Omdat de twee jongsten nog naar de wijkschool gaan met wat andere ouders die hetzelfde voorhebben (kinderen op zowel wijk als hoofdschool) om elkaar te helpen. De ene dag brengt één ouder alle kindjes tot op school en gaat ze daar halen en iemand anders brengt de anderen naar de wijkschool. Vandaag mocht de dochter dus mee met de oma van één van haar vriendinnetjes. Zo fier als een gieter vertrokken.
Da's echt weer een grote stap imo: zonder mama of papa naar school.

Duitsers hebben in sommige regio's nog vakantie tot midden september. Kan mij wel voorstellen dat wetende dat NL al terug naar school is dat wel redelijk scheelt in prijs. Wij zijn ooit ook zo eens een week naar NL geweest einde augustus en dat was bijna de helft in prijs met de week ervoor verschil toen NL nog vakantie had.
Nederland heeft wel verschillende vakantieperiodes afhankelijk van waar de school gelokaliseerd is.
Dus let wel op dat je naar de juiste vakantieperiode kijkt.

Ik heb het precies zwaar gejinxed met mijn uitspraak hoe geweldig ik het vaderschap vind. Sinds dat bericht zijn de nachten echt een hel geworden. Ene keer heeft ze nog doorgeslapen. De rest van de nachten is ze vaak wakker en soms ook gewoon heel lang. Zoals vannacht, eerst wakker rond middernacht, wel vrij snel in slaap. Daarna weer wakker rond 2u en tot 5u geduurd voor ze weer sliep. Ook echt hysterisch wakker worden. Is het omdat de tandjes blijven komen? Prikkels omdat ze nu veel loopt? Nachtmerries? We hebben werkelijk geen flauw idee. Het is wel enorm frustrerend.

Aan de andere kant en om toch positief af te sluiten. Gisteren ging ik haar halen bij mijn schoonouders en eerst wou ze mij niet aankijken vanuit de koets. Toen mijn schoonma haar op de arm had, deed ze een teken dat ze naar mij wou. Toen ik haar vast nam zei ze heel duidelijk "papa", waarna ze haar armen rond mijn nek legde en een lange dikke knuffel gaf. Ze kan zo lief zijn :love: .

Ik heb het precies zwaar gejinxed met mijn uitspraak hoe geweldig ik het vaderschap vind. Sinds dat bericht zijn de nachten echt een hel geworden. Ene keer heeft ze nog doorgeslapen. De rest van de nachten is ze vaak wakker en soms ook gewoon heel lang. Zoals vannacht, eerst wakker rond middernacht, wel vrij snel in slaap. Daarna weer wakker rond 2u en tot 5u geduurd voor ze weer sliep. Ook echt hysterisch wakker worden. Is het omdat de tandjes blijven komen? Prikkels omdat ze nu veel loopt? Nachtmerries? We hebben werkelijk geen flauw idee. Het is wel enorm frustrerend.

Aan de andere kant en om toch positief af te sluiten. Gisteren ging ik haar halen bij mijn schoonouders en eerst wou ze mij niet aankijken vanuit de koets. Toen mijn schoonma haar op de arm had, deed ze een teken dat ze naar mij wou. Toen ik haar vast nam zei ze heel duidelijk "papa", waarna ze haar armen rond mijn nek legde en een lange dikke knuffel gaf. Ze kan zo lief zijn :love: .
Hoe sneller ge van de roze wolk valt hoe beter. Het kan alleen maar beter worden vanaf nu.

Hier was het ook smooth sailing voor de zomer: Half 7 werd ze wakker. Een week voor de zomervakantie wordt ze ziek en sindsdien is het feest: keelpijn, oorpijn, 6 tandjes tegelijk, slaapregressie, sprongen, ... We zitten nu al aan 2.5 maand terug "miserie". En de afgelopen dagen sliep ze 2 keer tot half 6, tijdens twee nachten van mijn vriendin. Afgelopen nacht was het weer mijn beurt: 10 voor 2 en 10 voor 5. :wallbash:

Terug
Bovenaan