Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier hebben ze een overdekte zaal voor zo'n dagen :p. Wel direct ne grote tv met Peppa Pig op. Tot zover de 20 min schermtijd per dag...
Mja da's dubbel he. Langs de ene kant begrijp ik het wel - ik werd vroeger als klein manneke ook knettergek in die overdekte speelplaats als het regende.

Godmiljaar mijn zoontje zijn eerste speeltijd is nu bezig, ze gaan het manneke toch niet al direct in de regen gestuurd hebben he :cry:

Zonder iets van afdak op een onverharde speelplaats..

Ik weet niet hoe het met jullie kinderen zit, maar de mijne
- smelt niet als het regent
- zou een ommetoer maken om in extra plassen te kunnen springen
- moet in de refter gaan zitten als het regent

Jaja, als het aan haar lag, ging ze ook gewoon buiten spelen. Daar niet van :D

Maar om dan nadien doornat in de klas gaan zitten, daar zit het probleem :P

Jaja, als het aan haar lag, ging ze ook gewoon buiten spelen. Daar niet van :D

Maar om dan nadien doornat in de klas gaan zitten, daar zit het probleem :p
Dat IS zelden een probleem hoor, het zijn vooral de volwassenen die er een probleem van maken. 😉
En zeker in de eerste kleuterklas hebben ze allerlei reservekledij+kousen liggen. 🤷‍♀️

Kinderen goed gestart!
En de mama ook eerder deze week op het werk na een lange vakantie. Wel een mini-paniekje toen bleek dat ik een punt tekort kwam voor verplichte opleiding. Dat gelukkig snel nog kunnen recht zetten!
En vandaag druipnat op het werk aangekomen na fietsen door de gietende regen. Een mens kan niet alles hebben denk ik dan, over het algemeen toch een heel positieve week :D

Natuurlijk. Ik wou gewoon maar efkes aangeven dat het toch weer speciaal is om het ventje z'n eerste dag te zien op school in het instapklasje. Loslaten enzo.

Die grote flap in het tweede studiejaar kan hare plan wel trekken.

Zo, dat was een stuk drukker dan het kennismakingsmoment :')
46 kinderen in de eerste kleuterklas. Voor het grootste deel van de tijd wel opgesplitst in 2 groepen, maar zelfs dan nog. Ik herinner mij klassen van max. 15 man vroeger!

"Papa, kom mee spelen!"
"Nee, papa kan niet blijven"

Pruillip. Mijn hart brak toch efkes...
Gelukkig snel een juffrouw die haar hand nam en weg was ze!

Natuurlijk. Ik wou gewoon maar efkes aangeven dat het toch weer speciaal is om het ventje z'n eerste dag te zien op school in het instapklasje. Loslaten enzo.

Die grote flap in het tweede studiejaar kan hare plan wel trekken.
Hier is ze ondertussen terug thuis. Het ging heel erg vlot, en ze hadden al een kunstwerkje gemaakt!
Wel opvallend, 5 kindjes (van de 10) van buitenlandse origine. 2 Nederlanders, 1 Oekraïner (denk ik, ouders spreken Nederlands noch Engels) en dan nog 2 Marokkanen. Blij dat ze in een multiculturele klas gaan zitten, maar wel opvallend voor een gemeente met relatief lage aantallen migranten.

Dat IS zelden een probleem hoor, het zijn vooral de volwassenen die er een probleem van maken. 😉
En zeker in de eerste kleuterklas hebben ze allerlei reservekledij+kousen liggen. 🤷‍♀️
Maar ik kan wel begrijpen dat de juffrouw/meester geen zin/tijd heeft om 20 kinderen te gaan omkleden, of dat zijn/haar klas na 2 uur in het nieuwe schooljaar al veranderd is in een modderpoel.

Zo, dat was een stuk drukker dan het kennismakingsmoment :')
46 kinderen in de eerste kleuterklas. Voor het grootste deel van de tijd wel opgesplitst in 2 groepen, maar zelfs dan nog. Ik herinner mij klassen van max. 15 man vroeger!

Zal heel afhankelijk zijn van school tot school?

Hier zelf 35 jaar oud en heb vroeger sinds de peuterklas tot einde secundair altijd in groepen van 26-30 man/vrouw/x gezeten.

42 kinderen opgesplitst in twee klassen. Dat zal wel zo blijven voor de rest van het kleuter- en basisonderwijs. Toch wel heel benieuwd welke vriendschappen daaruit zullen bloeien en welke kameraadjes na verloop van tijd den hoogsten boom in kunnen.

Hopelijk kameraadjes met toffe ouders zodat ik terug wat sociaal contact kan opbouwen.

Laatst bewerkt:
Maar ik kan wel begrijpen dat de juffrouw/meester geen zin/tijd heeft om 20 kinderen te gaan omkleden, of dat zijn/haar klas na 2 uur in het nieuwe schooljaar al veranderd is in een modderpoel.
Dan gaat die leerkracht binnen blijven in de eigen klas met haar kinderen als er geen alternatief voorzien is.
Elke school heeft zijn eigen beleid, maar doorgaans brengen de kinderen bij regen de speeltijd door in een overdekte ruimte.
Bij mijn dochter gaan de kleuters naar de refter en spelen de kinderen van het lager buiten onder een afdak bijvoorbeeld.

Dan gaat die leerkracht binnen blijven in de eigen klas met haar kinderen als er geen alternatief voorzien is.
Elke school heeft zijn eigen beleid, maar doorgaans brengen de kinderen bij regen de speeltijd door in een overdekte ruimte.
Bij mijn dochter gaan de kleuters naar de refter en spelen de kinderen van het lager buiten onder een afdak bijvoorbeeld.
Hier is de regel dat de ouders altijd een fatsoenlijke regenjas en schoenen voorzien want ook met regen gaan ze naar buiten tenzij het echt heel hard pijpenstelen blijft regenen.
Speelplaats heeft wel overdekte stukken ook.
Waar mijn zoon natuurlijk niet gaat staan. Klimmen op houten, gladde speeltuigen is veel fijner in de regen.

Hier is ze ondertussen terug thuis. Het ging heel erg vlot, en ze hadden al een kunstwerkje gemaakt!
Wel opvallend, 5 kindjes (van de 10) van buitenlandse origine. 2 Nederlanders, 1 Oekraïner (denk ik, ouders spreken Nederlands noch Engels) en dan nog 2 Marokkanen. Blij dat ze in een multiculturele klas gaan zitten, maar wel opvallend voor een gemeente met relatief lage aantallen migranten.
Ik ken allochtone ouders die hun kind speciaal naar een zo blank mogelijke school brengen. Voor de taal, integratie en acceptatie. 🤷

@anders.
De zoon zijn klas is ook vrij multicultureel, met het Kerstfeest is dat wel heel tof:
er wordt dan aan ouders gevraagd om hapjes te voorzien (wie wil en kan) en zo heeft hij vorig schooljaar een Griekse, Italiaans, Spaans en Hongaars buffet gehad.

Terug
Bovenaan