Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Daar hebben we voorlopig chance mee, beiden (3&5) willen niets te maken hebben met eender welk drankje waar prik in zit
Da's geen vergif hoor, af en toe eens een frisdrank. Uiteraard niet altijd en overal maar ik krijg de kriebels van mensen die hun kinderen alles ontzeggen wat ze percipieren als ongezond. Alles met mate!

Onze dochter wilt steeds meer overal opklimmen.
We zijn dus op zoek naar iets voor binnenshuis te kunnen plaatsen.
Uiteraard is er daar veel keuze in maar wou toch even polsen wat jullie ervaringen zijn.

Daar hebben we voorlopig chance mee, beiden (3&5) willen niets te maken hebben met eender welk drankje waar prik in zit
Zelfde hier. Heeft 1x geproeft van Cola, wat een heerlijk gezicht was dat terwijl de cola er terug uitliep.
Chocomelk en Fristi daarintegen, gaat erin zoals water.

Da's geen vergif hoor, af en toe eens een frisdrank. Uiteraard niet altijd en overal maar ik krijg de kriebels van mensen die hun kinderen alles ontzeggen wat ze percipieren als ongezond. Alles met mate!
Laten we zeggen dat cafeine voor een 2-jarige nu niet bepaald een goed idee is...
Onze dochter wilt steeds meer overal opklimmen.
We zijn dus op zoek naar iets voor binnenshuis te kunnen plaatsen.
Uiteraard is er daar veel keuze in maar wou toch even polsen wat jullie ervaringen zijn.
https://happymoon.com/

Inderdaad. Mijn zoon van 3 heeft gisteren ook enkele getrokken van mijn joint. Met mate.

Gisteren eens getest zonder middagdutje, geen succes.
's avonds oververmoeid, lastig willen gaan slapen, en dan heeft ze plots wat overgegeven in bed (wat letterlijk nooit voorvalt, is de eerste keer sinds ze geboren is...).
Wel grappig hoe ze dat dan verwoordt: "Ik heb uitgeslokken". Uitslikken is echt een véél logischer woord dan overgeven eigenlijk...
Deed mij hieraan denken:

Mijn vrouw spreekt er altijd Spaan tegen en ik Nederlands. Natuurlijk brabbelt de dochter zelf enkel nog maar, maar ze is bij momenten wel stil aan het observeren wanneer er Spaans wordt gesproken.
Baby Sylverscythe:

Screenshot-20230821-155755-810.png

gaat daar niet over, ze willen gewoon niets met prik in hun drank... zelfs spuitwater niet...

Ja ik gaf mijn kind ook enkel melk en water... En dan kom je bij de kinderarts wegens uitdroging en moet de dochter van net 2 jaar 3 dagen in het ziekenhuis blijven (dat was in juni). Advies: geef ze drank met suikers en niet enkel water. Water is niet voldoende voor zo'n kleintje, ze hebben vitamines en suiker nodig.

En nu ben ik dus zo'n moeder die haar dochter cola en capri suns laat drinken. :unsure: (de cola is wel maar paar slokken).

Ja ik gaf mijn kind ook enkel melk en water... En dan kom je bij de kinderarts wegens uitdroging en moet de dochter van net 2 jaar 3 dagen in het ziekenhuis blijven (dat was in juni). Advies: geef ze drank met suikers en niet enkel water. Water is niet voldoende voor zo'n kleintje, ze hebben vitamines en suiker nodig.

En nu ben ik dus zo'n moeder die haar dochter cola en capri suns laat drinken. :unsure: (de cola is wel maar paar slokken).
Wat een zever is dat?!?
Bedoelden ze niet "voorlopig tot ze helemaal terug op krachten is"?
Vitamines uit frisdrank en fruitsap uit brik halen. 🙄 Je zou bijna denken dat we niet weten dat kinderen GEZONDE voeding nodig hebben die bulkt van de vitamines. 🙈

Nee, ben er vrij zeker van dat ze echt wel bedoelden om het regelmatig te geven. Mijn dochter is ook niet de beste eter, dat moet ik er misschien wel bij zeggen.

Nee, ben er vrij zeker van dat ze echt wel bedoelden om het regelmatig te geven. Mijn dochter is ook niet de beste eter, dat moet ik er misschien wel bij zeggen.
Dan zou ik vooral een andere kinderarts zoeken. Suiker en vitaminen helpen niks tegen uitdroging, de oplossing tegen uitdroging is... Water.

Suiker en vitaminen tekort is een gevolg van de voeding, en heeft die dokter ook effectief bloed getrokken om dat vast te stellen? Want uit fruitsap en cola haal je zeker niet alle vitaminen hoor.

Tegen uitdroging heb je zout nodig, niet suiker. Ook drank met suiker en vitamienen is wss vers fruitsap geen frisdranken. Uw verhaal kan echt niet kloppen

We zijn stilletjesaan bezig met het zoeken voor een leuke activiteit voor het verjaardagsfeestje voor onze dochter van vijf.
Al lachende heb ik voorgesteld om met die bende kleuters naar de Ikea te gaan. Je kan ze voor een uurtje of twee/drie in het ballenbad droppen, nadien kunnen ze op de kinderafdeling eventueel nog wat spelen (verstoppertje). Als eten kan je dan gemakkelijk het kindermenu van vier balletjes in het restaurant nemen. Als je echt cheap wil gaan neem je een viertal maxi-menu's van twaalf balletjes en verdeel je die in portjes van vier onder de kinderen. Voor drinken kan je dan in de keukenafdeling wat glazen in je mandje gaan leggen en die gebruiken om aan de limonadefontein gratis drinken te tanken. Als dat tussen zo'n grote hoop mensen gebeurt, zal dat wel niet opvallen zeker? Als je op veilig wil spelen kan je dan in het restaurant één glas kopen om dat te gebruiken om onbeperkt bij te vullen. Je laat dan ieder kind zijn eigen drinkbus/beker meenemen om het daarna in over te gieten.

Het is al lachende gezegd, maar dit is toch in principe grotendeels legaal? :unsure:

Nee dat mag/kan niet.
Dacht dat ze er max 1 uur mochten zijn (toch x aantal jaar geleden)
Ik ken gevallen waar de politie werd gebeld als de ouders niet tijdig de kinderen kwamen halen.

Terug
Bovenaan