Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nja, op zich wel leuk als ze snel kunnen fietsen zonder zijwieltjes, maar het is ook maar hoeveel belang je daaraan hecht.
Als ze niet kunnen fietsen zonder zijwieltjes dan is het ofwel niet fietsen ofwel telkens zagen om te oefenen, vaak tegen hun zin.
Hier hebben ze een paar maand terug beide leren fietsen, ene net 7 en andere 5,5.
Wat gemiddeld gezien waarschijnlijk aan de late kant is. Tja.
Héél koddig om ze daarmee hun plan te zien trekken en er zoveel plezier in te hebben.
Kinderen worden wel veel te snel groot.![]()
)Zeker en vast: 'ja'.Op dat vlak zijn oudere kinderen misschien wel gemakkelijker omdat die minder aandacht vragen?
Ik denk het wel. Onze jongste heeft bijv veel minder controle over zijn fiets, oudste rijdt veel zekerder.Ligt dat nu aan het feit dat ie al 7 is (wel aan de kleine kant, draagt nog steeds kledij van 5-6 jaar) dat hij een beter gevoel voor evenwicht al heeft, dunnow...
Ik vind dat het wel nut heeft. Eerst en vooral vlot leren trappen, want daarmee starten was al moeizaam. En verder kan je ze al laten wennen aan waar ze moeten rijden, wachten, kijken, ...Onpopulaire mening wss maar blijf weg van die zijwieltjes, voor niks goed.
Loopfiets en dan overschakelen naar fiets, vasthouden aan de rug of met stok en oefenen. Ze zijn daar sneller met weg dan je denkt. En of ze nu 2,5 zijn of 4 wanneer ze pas kunnen fietsen, dan is het zo.
Met zijwieltjes leren ze juist niks, enkel op loopfiets oefenen ze hun evenwicht. Van zodra ze op de loopfiets kunnen rondfietsen met hun voeten van de grond, overschakelen naar degelijk fiets met trappers.

Zeker en vast: 'ja'.
5 en 7 hier en het wordt steeds makkelijker.
Mijn vrouw is er vandaag mee thuis: jongste is nog aan het ontbijten/tekenfilms aan het kijken en oudste is zelf iets van Lego in elkaar aan het steken.
Zij is ondertussen met de was bezig. Vroeger hadden ze haar verplicht om mee te spelen of waren ze in de wasmand gekropen.
Ik denk het wel. Onze jongste heeft bijv veel minder controle over zijn fiets, oudste rijdt veel zekerder.
Betere motoriek hoe ouder ze worden denk ik.

@Tomski
Ieder doet wat hij/zij het beste vindt voor hun kinderen.
Geen waardeoordeel, maar traag gaat blijkbaar ook zoals bij ons.
En dan nog met het minste miserie.![]()
Euh.. die gaat gewoon naar de opvang tijdens de vakanties hoor, altijd al zo geweest! Enkel het bouwverlof is ze thuis omdat er dan geen speelpleinwerking is. Ook tijdens de korte schoolvakanties sturen we haar naar die duurdere kampjes.Klinkt eigenlijk erg hé, zo spreken over je eigen kind. Ik vraag me toch af hoe andere mensen dat aanpakken die wekenlang met een kleuter opgezadeld zitten. Op dat vlak zijn oudere kinderen misschien wel gemakkelijker omdat die minder aandacht vragen?
@Tha_nOn had het mij eerder afgeraden, ik heb deze fietsstoel gekocht in de plaats en de dochter gaat qua kleding ondertussen maat 122 (7j) en zit daar nog comfy op.iemand ervaring met zo een ding, zou het voor de jongste willen kopen want de oudste wil nu samen met ons es mee gaan fietsen, maar de jongste zie ik er nog niet toe in staat. En diene is wel ondertussen al te groot voor het fietsstoeltje.
![]()

Een stevige sjaal onder hun oksels en zo omhoog houden. Veel makkelijker en sneller dan de methode met de stok. Met die stok stabiliseer jij de fiets, wat een onnatuurlijke manier van fietsen is. Met de sjaal geef je ze zelf de middelen om de fiets en het lichaam te stabiliseren, zonder dat ze onmiddellijk vallen. Wel iets lastiger voor de ouders.Onpopulaire mening wss maar blijf weg van die zijwieltjes, voor niks goed.
Loopfiets en dan overschakelen naar fiets, vasthouden aan de rug of met stok en oefenen. Ze zijn daar sneller met weg dan je denkt. En of ze nu 2,5 zijn of 4 wanneer ze pas kunnen fietsen, dan is het zo.
Met zijwieltjes leren ze juist niks, enkel op loopfiets oefenen ze hun evenwicht. Van zodra ze op de loopfiets kunnen rondfietsen met hun voeten van de grond, overschakelen naar degelijk fiets met trappers.
Mijn dochter vraagt al sinds de eerste week om terug naar school te gaan, dus dat zal wel vlot lopen.Euh.. die gaat gewoon naar de opvang tijdens de vakanties hoor, altijd al zo geweest! Enkel het bouwverlof is ze thuis omdat er dan geen speelpleinwerking is. Ook tijdens de korte schoolvakanties sturen we haar naar die duurdere kampjes.
Voor ons eigen gemak maar evengoed voor haar sociale ontwikkeling, 2 maand nauwelijks leeftijdsgenoten zien zou haar weinig goed doen... Ben er ook zeker van dat de stap terug naar school VEEL moeilijker zou lopen in september mocht ze thuis blijven.

Onze dochter is tijdens het jaar ook altijd thuis (vanaf september naar school) en dat is zwaar ja. Peuters/kleuters vragen heel veel "entertainment".Mijn vrouw staat in het onderwijs, dus het is vooral zij die op onze dochter - bijna 3 - moet passen in de grote vakantie tijdens de weken dat ik moet werken. Ze wordt er wel een beetje moedeloos van, want een kleuter is best aandachtsbehoevend. Volgend jaar gaan we ze toch wel eens naar een speelweek sturen en misschien een aantal dagen in de kinderopvang zodat mijn vrouw wat ademruimte krijgt. Die moet ook wat voorbereidingen doen voor haar klas en met een kleuter in huis is dat amper doenbaar, tenzij je ze een hele dag voor het scherm zet.
Komende twee weken heb ik verlof, dus dan kan ik de "last" mee helpen dragen.
Klinkt eigenlijk erg hé, zo spreken over je eigen kind. Ik vraag me toch af hoe andere mensen dat aanpakken die wekenlang met een kleuter opgezadeld zitten. Op dat vlak zijn oudere kinderen misschien wel gemakkelijker omdat die minder aandacht vragen?