Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die van ons heeft zo autistische trekken soms echt waanzin die driftbuien dat daarbij horen, kom er onnozel van.

Deze week nog...

Zijn broek moest af, hij begint te dansen en te doen, je kent het wel, alles behalve zijn broek af te doen.
Mama "ik tel tot 10 en dan ben ik naar boven"
Elias "dansen dansen dansen"
10 tellen later, mama gaat naar boven...
Elias roepen tieren, mama neeeeeee help met mijn broek mamaaaaaaaaaa

Zodus wat gebeurt er, hij krijgt zijn broek niet af, blijft steken aan zijn voeten. En strompelt naar boven.
"Mama je moet terug naar beneden komen voor mijn broek"
* Mama doet broek boven af

Niet goed héé...

Die kleinen gaat gewoon terug naar beneden, om daar terug zijn broek aan te doen en om die dan toch ook zelf terug uit te doen op de zelfde plaats waar hij oorspronkelijk dacht zijn broek aan te doen.

En zo zijn er wel vaker dingetjes.
Super herkenbaar bij ons dochter van 3, die van 5 begint daar eindelijk uit te groeien.

Mijn vriendin mag haar haar niet samenbinden van onze jongste (~3 jaar). Van zodra hij het in de gaten krijgt, moet ze de elastiek verwijderen. Zolang het daarbij blijft, is het nog wel grappig.

Mijn vriendin mag haar haar niet samenbinden van onze jongste (~3 jaar). Van zodra hij het in de gaten krijgt, moet ze de elastiek verwijderen. Zolang het daarbij blijft, is het nog wel grappig.
Die van ons komt altijd mijn bril afnemen als ze de kans heeft. Ik heb me maar terug maandlenzen besteld want die bril blijft dat niet overleven. Ze heeft ook een fascinatie voor mijn haar ...

Nu dit is mijn aanvoelen, die van de vrouw gaat anders zijn.

Zij geeft ook nog aan de kinderen thuisonderwijs, waardoor zij er alleen voorstaat van 7h smorgens tot 16h30, daarna gaat zij werken en neem ik over.

Ik kan mij nog ontspannen van thuis op mijn werk, zij heeft dat niet.

Hoe houdt ze dit vol? Amai, dat zou ik niet kunnen, klinkt heel zwaar. (Dit zeg ik zonder oordelen ofzo, ik ben oprecht nieuwsgierig.)

Ja dat begrijp ik. Ik was ook een tijdje thuis voor onze oudste, die drie maal per week therapie kreeg om te leren praten. En daarnaast werkte ik dus ook 's avonds en in de weekenden en dat was echt moordend. Ik ging eraan tenonder, dus we hebben dat toen toch herbekeken.

Bewust voor 4 kinderen gekozen? Ook niet evident lijkt me. Gewoon al het praktische van een auto te kopen waar iedereen in past bijvoorbeeld.

Dat van groter huis/auto/... is niet perse een minpunt als je het kunt betalen denkik.

Ik vind dat wel een voordeel van kinderen dat ze 'nut' geven aan je tuin/huis/grote auto enzovoort. Op kleiner niveau bijvoorbeeld, kan ik me wat amuseren met een speelpark neer te zetten in de tuin of een boomhut te bouwen en het wordt dan ook nog is gebruikt. Of de tuin überhaupt. Mijn vrouw heeft graag haar moestuin en plantjes, de kinderen spelen er in. Dus als ik er niks mee doe hoef ik me niet schuldig te voelen :p.

Heb er zelf wel nog geen 4, maar dat is wel het plan (bezig voor de 3e nu, mik op 2 jaar tussen elk).

Op dat van meer of minder van je verschillende kinderen houden vind ik ook wat abstract. Je kan toch ook zowel van je partner als kind houden. Het is ook allemaal anders dus niet echt vergelijkbaar zolang je niet at gunpoint gedwongen word om te kiezen welke blijft leven.

Laatst bewerkt:
Misschien onze situatie wat verduidelijken.

Tot Corona gingen onze kinderen wel naar school ( hadden er toen 3, 4de onderweg, de 2 oudste gingen naar school), maar het liep niet goed.

Oudste diagnose van hoogbegaafdheid, 2de zwaar vermoeden van hoogbegaafdheid gezien hij nog "sterker" was dan zijn oudste broer. School ontkende alles en en wezen naar ons als oorzaak voor het gedrag van de kinderen.

Tijdens Corona kon mijn vrouw ook niet werken en gaf dan les aan de 2 oudste (zaten beide nog in de kleuterklas) Gedrag van de kinderen veranderen positief, waarop we besloten om kinderen thuis te houden en thuisonderwijs te geven.

Ondertussen zijn het 4 kinderen waar ze les moet aan geven, elke op hun eigen niveau. Daarbij komt dan nog het huishouden en haar voorbereidingen voor haar praktijk, telefoons/ vergaderingen, waardoor ze eindelijk alles wel doet maar niet de volle 100% zoals zij zou willen.

Na al deze jaren is ze gewoon op en kan te weinig haar batterijen opladen.

We hebben ondertussen inspectie gekregen vanuit het departement onderwijs, waarom ik ze haar hebben gecomplimenteerd over haar manier van lesgeven. Wat er natuurlijk voor zorgt dat ze bevestiging heeft dat ze grof bezig heeft. Bijkomend komt ze dagelijks door haar job in aanmerking met scholen en leerkrachten die problemen verkeerd aanpakken, waardoor ze een bevestiging krijgt dat naar school gaan niet de beste oplossing is voor de ontwikkeling van onze kinderen.

Morgen moet ons ventje onder narcodse voor een blaas onderzoek.
Na 2 blaasontstekingen als jongen moet dat blijkbaar verder onderzocht worden.

Ze gaan hem sonderen en echo nemen.

Ocharme, tijd geleden gesproken van "de slaapdokter", maarja "ik wil niet slapen bij de dokter, ik wil in mijn bed slapen".

Nu hebben we gewoon gezegd dat de dokter eens moet kijken hoe hij ademt met een maserktje, meer moet die niet weten zeker... 't ventje is 4 jaar.

Maskertje op en zal wel snel weg zijn en zal zich ook niet meer herinneren dan dat denk ik.

Hoe leg je dat anders uit aan zo'n manneke.

Morgen moet ons ventje onder narcodse voor een blaas onderzoek.
Na 2 blaasontstekingen als jongen moet dat blijkbaar verder onderzocht worden.

Ze gaan hem sonderen en echo nemen.

Ocharme, tijd geleden gesproken van "de slaapdokter", maarja "ik wil niet slapen bij de dokter, ik wil in mijn bed slapen".

Nu hebben we gewoon gezegd dat de dokter eens moet kijken hoe hij ademt met een maserktje, meer moet die niet weten zeker... 't ventje is 4 jaar.

Maskertje op en zal wel snel weg zijn en zal zich ook niet meer herinneren dan dat denk ik.

Hoe leg je dat anders uit aan zo'n manneke.
Hier eentje van bijna 4 die het laatste half jaar al twee keer onder narcose is geweest.
Ik heb hem voorbereid door enkele kleuter boekjes met hem te lezen over kindjes die geopereerd worden. En heel duidelijk uitgelegd wat hem te wachten stond.
Dit kan wel een akelige ervaring zijn voor zo kindjes hoor. Het maskertje moet bijvoorbeeld ook opblijven tot ze in slaap vallen en als ze tegen stribbelen of het niet willen ophouden dan gaan ze dat wat forceren en dat 'onder dwang' op zijn gezichtje houden tot hij in slaap is.
Ook het wakker worden na de narcose kan heel heftig zijn. Mijne heeft echt een uur aan een stuk zitten wenen en zich ellendig gevoeld. Na een uur begon dat pas stilletjes te beteren.

Veel succes morgen!

IMG_1023.jpeg

Allé de narcose en bijhorend onderzoek goed verlopen. Super flink geweest de hele tijd.
Mama en papa hebben een klein beetje geweend toen hij in slaap ging en al slapend terugkwam :rofl:

Wat de blaasontsteking betreft hebben ze geen afwijkingen kunnen vinden, dus dat is ook goed nieuws.

Wat de blaasontsteking betreft hebben ze geen afwijkingen kunnen vinden, dus dat is ook goed nieuws.
Kan zijn drink- en plasgedrag het probleem zijn? Dochter had begin vorig schooljaar ook terugkerende blaasontstekingen. Ben ik eens gaan navragen hoeveel ze dronk op school omdat haar fles nooit leeg was... Bleek dat ze zo min mogelijk dronk op school zodat ze zo min mogelijk naar het toilet zou moeten gaan "want de toiletten zijn vies en koud". 🙈
Nu krijgt ze een snoepje voor een lege drinkfles overdag en als ze naar het toilet gaat op school of de speelpleinwerking. Sindsdien gelukkig geen blaasontstekingen meer!

Hij heeft nu wel nog geen pipi gedaan vandaag na zijn narcose en bijhorende sondering.
Moest pipi doen in het ziekenhuis, maar deed pijn en nu durft hij niet meer duwen.

Zucht, hopelijk doet hij deze nacht gewoon pipi in zijn bed of toch morgenvroeg pipi, anders zitten we daar weer mee é en krijgt hij misschien nog last van zijn nieren.

Hij heeft nu wel nog geen pipi gedaan vandaag na zijn narcose en bijhorende sondering.
Moest pipi doen in het ziekenhuis, maar deed pijn en nu durft hij niet meer duwen.

Zucht, hopelijk doet hij deze nacht gewoon pipi in zijn bed of toch morgenvroeg pipi, anders zitten we daar weer mee é en krijgt hij misschien nog last van zijn nieren.
Mocht die het ziekenhuis verlaten zonder dat die pipi gedaan had?
Wij zijn twee keer pas naar huis mogen gaan nadat hij geplast had.

Mocht die het ziekenhuis verlaten zonder dat die pipi gedaan had?
Wij zijn twee keer pas naar huis mogen gaan nadat hij geplast had.

Had daar een klein plasje gedaan blijkbaar, maar niet veel.

Terwijl ik dit typ hoor ik moeder en kind boven een klein feestje vieren en dansen

"pipi gedaan pipi gedaan joepie joepie GEEN BLOED joepie joepie"

#HetLevenZoalsHetIs
#GeenBloedInDePlasser

Edit:

Blijkbaar had madam gezegd als hij nooit meer pipi doet dat zijn buik gaat ontploffen 🤣

En dan riep hij MAMA DA WIL IK NIE EH IK GA PIPI DOEN

Laatst bewerkt:
Echt al ontelbare maanden geen problemen gehad snachts. De nacht voor we op reis vertrekken beslist mevrouwtje om ieder halfuur wakker te worden :unsure:

Terug
Bovenaan