Dat is praat van ouders met 1 kindEn als laatste, hoe kan je in godsnaam al je kinderen even graag zien? Ik weet wel dat ze dat zeggen, maar ik kan me oprecht niet voorstellen dat ik even stapelzot ga lopen van een mogelijke tweede als dat ik nu zot ben van mijn dochterda's ook een gevoel waar ik me moeilijk over kan zetten.
, dat is ook iets wat je alleen kan ervaren als je meerdere kinderen hebt. Als vader van 2 kinderen vind ik het zelfs een heel rare uitspraak/vraag of ik mijn kinderen 'even graag zie'. Die zijn een totaalpakket zoals Killalot zegt, ik maak daar geen onderscheid in.Mijn vrije tijd is alleszins niet veranderd van 1 naar 2 kinderen. Wij hebben daar thuis nog altijd dezelfde afspraken met elkaar over, wat perfect lukt. Ik ben ook iemand die echt me-time nodig heeft of goed te blijven functioneren. Die eerste 1-2 jaar als ze nog baby/klein zijn natuurlijk heel intensief, dat kan ook niet anders. Heel die babyperiode is ook niet mijn favoriete periode als vader. Wel eerlijk: wij hadden wel het geluk dat nummertje 2 een droombaby was, doorslapen na 4 weken en amper last met dat kind
(in ruil hadden wij dan alles in de volle Corona periode, wat zeker niet evident was).Ik wou vroeger zelf ook maar 1 kind, maar ik ben achteraf eigenlijk heel blij dat we voor 2 gegaan zijn. Verder moet iedereen zijn eigen keuze daar over maken, laat u niets opdringen door anderen. Maar laat u nu ook geen angst aanpraten.
Laatst bewerkt:
da's ook een gevoel waar ik me moeilijk over kan zetten.

, tot daaraan toe, maar ik zag ook al het boze oog