Een vraag hier voor degene met meerdere kinderen (of degene met bewust maar één kind).
Onze dochter is nu 11 maand, en mijn vrouw wil graag langzaam denken aan een tweede. Ik heb niet persé iets tegen een tweede, maar toch kan ik er momenteel geen ja op zeggen. Mijn dochter is een zalig kind op vlak van doorslapen, heel goedlachs en vrolijk, dus echt wel chance daarmee.
Ik heb schrik dat de tweede volledig tegenovergesteld gaat zijn.
Ook zit ik ergens met de vrees dat bij een tweede de (beperkte) vrije tijd helemaal weg gaat zijn. Nu krijgen we het nog wel geregeld dat elk zijn hobby's heeft en dat er iemand eens een dag weg is in het weekend, maar dat zie ik met twee kinderen toch minder vlot gebeuren. Ik heb echt wel nood aan dat stukje "ik-tijd", maar wil mijn vrouw ook niet opzadelen met alle lasten.
En als laatste, hoe kan je in godsnaam al je kinderen even graag zien? Ik weet wel dat ze dat zeggen, maar ik kan me oprecht niet voorstellen dat ik even stapelzot ga lopen van een mogelijke tweede als dat ik nu zot ben van mijn dochter

da's ook een gevoel waar ik me moeilijk over kan zetten.
Nog mensen die dit hadden en hoe hebben jullie die knop omgedraaid (of niet omgedraaid) en wat heeft de doorslag gegeven?