Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Iemand ervaring met https://babyballers.be/ ?

Zou graag mijn dochter hiervoor inschrijven, ziet er wel leuk uit om samen te doen :) (en met nummer 2 op komst ook wat rust voor de mama de zaterdagmiddag)
Niet specifiek daarmee (ben niet zo'n fan van kinderen op die leeftijd al "richting" een specifieke sport te duwen). Maar hier in de gemeente hebben we bvb dit:
https://www.heist-op-den-berg.be/Bewegingsschool
Wat neerkomt op een soort grote "the floor is lava" :P En dat vond ze echt heel leuk om te doen. Ook duidelijk gemerkt dat haar grove motoriek hierdoor beter werd en vooral dat ze meer zelfvertrouwen kreeg.

Zou graag mijn dochter hiervoor inschrijven, ziet er wel leuk uit om samen te doen :) (en met nummer 2 op komst ook wat rust voor de mama de zaterdagmiddag)
Ja wij hebben dat dit jaar 6 maanden gedaan. Ons zoontje was de minimum leeftijd van 1,5 om er aan te beginnen maar eerlijk gezegd is dat gewoon te vroeg. Het zijn vooral oefeningen in spelvorm met/zonder bal. Op zich is alles wel top geregeld hoor. Maar als ik zie hoe veel mijn kind heeft bijgeleerd in het afgelopen halfjaar (hij is er nu net voorbij de 2) dan had ik er mee gewacht.

Ja wij hebben dat dit jaar 6 maanden gedaan. Ons zoontje was de minimum leeftijd van 1,5 om er aan te beginnen maar eerlijk gezegd is dat gewoon te vroeg. Het zijn vooral oefeningen in spelvorm met/zonder bal. Op zich is alles wel top geregeld hoor. Maar als ik zie hoe veel mijn kind heeft bijgeleerd in het afgelopen halfjaar (hij is er nu net voorbij de 2) dan had ik er mee gewacht.

Gelijkaardig verhaal hier, zoontje van toen dik anderhalf jaar. Die was meer aan het rondlopen en alle hoeken van de sportzaal aan het ontdekken dan iets anders. :laugh: Heel dat spel was bij momenten één grote chaos van rondlopende kinderen en (groot)ouders. Ik vermoed dat het bij de iets oudere kinderen van 3-4 jaar wel wat beter loopt. Heeft trouwens maar een week of 6 geduurd want toen was er de tweede coronagolf... de laatste les die nog is doorgegaan waren er al een pak minder deelnemers, dat was opmerkelijk aangenamer eigenlijk. :unsure:

Ondertussen is hij 4,5 en ingeschreven in de voetbalclub. Benieuwd wat dat gaat geven. :tongue:

Bijna 1 jaar en eindelijk voelen we het eerste tandje doorkomen .
Hier begon dat rond maand 8. Niet dat het veel uitmaakt, je hebt zelfs een laag % van kinderen die met een tandje worden geboren. Wij hadden geluk dat het maar enkele nachten waren dat ze ervan wakker lag, tot nu toe toch.

Hier begon dat rond maand 8. Niet dat het veel uitmaakt, je hebt zelfs een laag % van kinderen die met een tandje worden geboren. Wij hadden geluk dat het maar enkele nachten waren dat ze ervan wakker lag, tot nu toe toch.
Er zit ook gewoon heel veel variatie op. De onze had een volledig gebit op 1 jaar en 9 maand, terwijl ze niet specifiek vroeg een eerste tand kreeg.

Gisteren voor de eerste keer alleen met de dochter naar de zoo geweest.
Heerlijke dag gehad.
Heel vroeg daar, direct naar helemaal vanachter gegaan.
Nauwelijks volk en tegen dat de grote massa toekwam waren we alweer naar huis.
Zalig!

Enige ambetante tegenwoordig is dat ze altijd mama zegt.
Op alles, wilt ze haar tut, mama, wilt ze haar drinkfles, mama, moet ze wenen omdat ze niet aan iets kan, mama.
Maakt me niet uit dat ze lastig is om iets, maar het isaltijd mama.
En we weten dat dat niet is omdat ze bij mama wilt zijn maar omdat ze dat goed kan uitspreken :p
Na een hele dag ben je dat wel beu ze

Op alles, wilt ze haar tut, mama, wilt ze haar drinkfles, mama, moet ze wenen omdat ze niet aan iets kan, mama.
En we weten dat dat niet is omdat ze bij mama wilt zijn maar omdat ze dat goed kan uitspreken :p
Bij ons zegt de dochter constant papa, op de schattigste manieren ever.
Mama komt er enkel uit als ze kwaad is, of als ik niet in de buurt ben.
Maar als ze een pijntje heeft, ben ik wel de enige die haar mag knuffelen en komt ze me echt zoeken. 🥰

Was hier ook.
Wel blij dat na maanden van grootouders die zeiden dat haar lastigheid wel aan het doorkomen van het tandje lag eindelijk achter ons konden laten.
Hier was het ook constant vanaf onze dochter ook maar een beetje "humeurig" was
"Het zal waarschijnlijk wel een tandje zijn" :unsure:

Terwijl wij zeer veel geluk hebben gehad en onze dochter eigenlijk nooit last heeft gehad van haar tandjes. *Knock on wood*

Hier was het ook constant vanaf onze dochter ook maar een beetje "humeurig" was
"Het zal waarschijnlijk wel een tandje zijn" :unsure:

Terwijl wij zeer veel geluk hebben gehad en onze dochter eigenlijk nooit last heeft gehad van haar tandjes. *Knock on wood*
En als het geen tandje is, zal het wel een sprongetje zijn, of krampjes, of het is een periode, of dit of dat.

Lijkt me altijd zo'n nutteloos rondje "verklaringen waar je niets mee bent" van anderen.

Gisteren voor de eerste keer alleen met de dochter naar de zoo geweest.
Heerlijke dag gehad.
Heel vroeg daar, direct naar helemaal vanachter gegaan.
Nauwelijks volk en tegen dat de grote massa toekwam waren we alweer naar huis.
Zalig!

Hier is ook zo'n periode geweest, maar dan was het effectief mama die alles moest doen. Ook niet echt tof als papa...
Uitstapjes naar dierentuin blijven hier wel een groot succes.
En als het geen tandje is, zal het wel een sprongetje zijn, of krampjes, of het is een periode, of dit of dat.

Lijkt me altijd zo'n nutteloos rondje "verklaringen waar je niets mee bent" van anderen.
Ik vind dat wel enorm frustrerend.
"Ja, misschien is ze wat ziek, of krijgt ze een tandje, of een sprongetje, of ..."
Het kan ook gewoon niks zijn en dat ze zich ff lastig voelt he...

Ik vind dat wel enorm frustrerend.
"Ja, misschien is ze wat ziek, of krijgt ze een tandje, of een sprongetje, of ..."
Het kan ook gewoon niks zijn en dat ze zich ff lastig voelt he...
Het ook gewoon vaak de typische menselijke reflex om iets te verklaren denk ik. Dan is er ooit een of andere random ingreep geprobeerd, lijkt het probleem opgelost te zijn (mogelijk vanzelf), en dát is dus de oplossing zie.

Onze dochter had de eerste maanden krampjes, je kon er je klok gelijk op zetten: ergens tussen 19u en 21u begon die een half uur te schreeuwen. Niet leuk natuurlijk om dat aan te zien, dus beginnen rondvragen.
- De pediater schreef ons iets homeopathisch voor, met als enige stof die in enige noemenswaardige concentratie aanwezig was: alcohol
- Een schoonzus zweerde bij gripe water, een soort kruidenmengsel.
- Mijn schoonmoeder kwam dan weer af bij een mengsel met honing.
- De meter van mijn vrouw, die als verpleegster met baby's werkt, kwam af met een massage met een hardgekookt ei, dat kwade invloeden opslorpte.

En zo had iedereen een remedie tegen iets dat vanzelf overgaat.

Het ook gewoon vaak de typische menselijke reflex om iets te verklaren denk ik. Dan is er ooit een of andere random ingreep geprobeerd, lijkt het probleem opgelost te zijn (mogelijk vanzelf), en dát is dus de oplossing zie.

Onze dochter had de eerste maanden krampjes, je kon er je klok gelijk op zetten: ergens tussen 19u en 21u begon die een half uur te schreeuwen. Niet leuk natuurlijk om dat aan te zien, dus beginnen rondvragen.
- De pediater schreef ons iets homeopathisch voor, met als enige stof die in enige noemenswaardige concentratie aanwezig was: alcohol
- Een schoonzus zweerde bij gripe water, een soort kruidenmengsel.
- Mijn schoonmoeder kwam dan weer af bij een mengsel met honing.
- De meter van mijn vrouw, die als verpleegster met baby's werkt, kwam af met een massage met een hardgekookt ei, dat kwade invloeden opslorpte.

En zo had iedereen een remedie tegen iets dat vanzelf overgaat.
Exact hetzelfde gehad. Krampen, en dan naar osteopaat, protectis, massages, ...
Niks heeft geholpen, en uiteindelijk is het gewoon over gegaan...

Nog erger "de voorkeurshouding"...
1) "Ja, uw dochter heeft een voorkeurshouding naar rechts, ge moet naar osteopaat om dat te corrigeren"
2) We gaan naar osteopaat, die geeft wat oefeningen. Na paar weken hoor ik die zeggen "ja, ze ligt nu precies toch al wat vaker naar rechts"
3) Volgende keer bij kinderarts "welke kant is die voorkeurshouding?" "Rechts he"... "maar de osteopaat zei links"
4) Terug bij osteopaat "neenee, voorkeurshouding is zeker links ze"

Er was dus helemaal niks voorkeurshouding te zien...

Exact hetzelfde gehad. Krampen, en dan naar osteopaat, protectis, massages, ...
Niks heeft geholpen, en uiteindelijk is het gewoon over gegaan...

Nog erger "de voorkeurshouding"...
1) "Ja, uw dochter heeft een voorkeurshouding naar rechts, ge moet naar osteopaat om dat te corrigeren"
2) We gaan naar osteopaat, die geeft wat oefeningen. Na paar weken hoor ik die zeggen "ja, ze ligt nu precies toch al wat vaker naar rechts"
3) Volgende keer bij kinderarts "welke kant is die voorkeurshouding?" "Rechts he"... "maar de osteopaat zei links"
4) Terug bij osteopaat "neenee, voorkeurshouding is zeker links ze"

Er was dus helemaal niks voorkeurshouding te zien...
Ik heb geen idee over de voorkeurshouding, kende dat zelfs niet :unsure:
Sowieso vind ik het vreemd hoe osteopathie zo ingeburgerd is geraakt voor baby's.

Ik heb geen idee over de voorkeurshouding, kende dat zelfs niet :unsure:
Sowieso vind ik het vreemd hoe osteopathie zo ingeburgerd is geraakt voor baby's.
Was stuithouding hier, dan is dat blijkbaar iets waar ze wel extra op focussen. Ze had in de baarmoeder ook letterlijk altijd in dezelfde houding gelegen.

“Amai, zo’n grote buik! Het is zeker voor een van dees dagen?”
Ik moet nog 8 weken, echt niet gediend met zo’n opmerkingen. 🙄
Hier ook gelijkaardig 😅 vriendin is +-6maand zwanger

"Zeker dat er geen twee inzitten?!" "Van de vorige zwangerschap was je toch niet zo rond?"

Het helpt natuurlijk niet dat de dochter ook vaak "baby buik" zegt tegen mijn vriendin, vervolgens haar tshirt omhoog trekt en "amai!" roept :laugh:

Terug
Bovenaan