Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zoonlief wordt momenteel geopereerd aan zijn oogje.
Deze keer ben ik meegegaan tot hij sliep. Ik vond het toch akelig om te zien.
Maar de kleine man was zo super flink. Flinker dan de mama. 🤭
En nu maar wachten.

Gisteren gemerkt dat er redelijk wat haar van onze kleine meid in haar bedje lag en 's avonds gezien dat ze ook al een kaal plekje op haar hoofd heeft. Ze slaapt de laatste nachten onrustiger, hetzij door de warmte, hetzij door het verwerken van al het nieuwe dat ze kan. Lees: ze schreeuwt ieder uur wel eens, zonder echt wakker te zijn. We denken dus dat ze in haar slaap aan haar haren trekt.

Is hier nog iemand wiens kind dit gedaan heeft, en tips heeft hoe het 'af te leren'/voorkomen, haar haar groeit eindelijk en ik kijk er naar uit om er staartjes in te mogen maken.

Edit: Ik heb het ook al gegoogled en dat had ik niet mogen doen. 😭
2 weken haartrekken en een bezoek aan de dokter later.

Dochterlief liep rond met een nektapijt en was vanboven zo goed als kaal door haar 'werk'. Gevolg, madame heeft nu een broske - Gisteren de tondeuse door haar weinige haar gehaald.

Wat zei de dokter?
Dat het een gedrag is dat we moeten proberen 'afleren', vandaar haren kort en nagels kort en schoon houden. Zodat ze niet meer kan trekken.

Er is niets dat wijst dat ze jeuk heeft, maar er stonden ook krabbekes op haar hoofd, als we over een week of twee nog steeds nieuwe zien, dan moeten we terug gaan, dan kan het toch zijn dat er iets jeukt.

Die van ons (11 maanden) heeft blijkbaar een vriendje op de crèche. Ene van 3 jaar die de hele tijd met haar wilt spelen en naast haar zitten tijdens het eten. Dat vindt de papa precies 29 jaar te vroeg :unsure: .

Die van ons (11 maanden) heeft blijkbaar een vriendje op de crèche. Ene van 3 jaar die de hele tijd met haar wilt spelen en naast haar zitten tijdens het eten. Dat vindt de papa precies 29 jaar te vroeg :unsure: .
De mijne heeft al ene uitgekozen om mee te trouwen: precies de mama want hij is ietske jonger en de langste slungel van de kleuterspeelplaats! 🤣

Die van ons heeft er gisteren ene verschillende keren vol op de mond gekust (18 maand)
Ze zou die jongen ook verschillende keren geslagen hebben.
Ze haalde haar dan weg en dan werd die jongen heel boos, kroop naar haar en begon haar kusjes te geven op haar hand :ROFLMAO:

Het begin van een SM relatie volgens mij :unsure:

Die van ons zit ook blijkbaar heel de tijd de andere baby'tjes kusjes te geven in de creche, een echte player, zoals zijn papa :cool: :unsure:

En hij heeft deze nacht eens voor de allereerste keer een volledige nacht doorgeslapen! :o
Het heeft maar 13 maanden geduurd. Hopelijk gaat het geen eenmalig ding zijn :unsure:

Die van ons zit ook blijkbaar heel de tijd de andere baby'tjes kusjes te geven in de creche, een echte player, zoals zijn papa :cool: :unsure:

En hij heeft deze nacht eens voor de allereerste keer een volledige nacht doorgeslapen! :eek:
Het heeft maar 13 maanden geduurd. Hopelijk gaat het geen eenmalig ding zijn :unsure:
Als wij hier naar speeltuin gaan, begint de dag ook pas nadat ze iedereen geknuffeld en gekust heeft...

Net terug van een tripje naar de speeltuin. Was nog maar de eerste keer dat we gingen, en ze heeft zich zo geamuseerd, piepedood en nog niet willen vertrekken.

Speeltuin Klein Rome aan de Mixx in Herselt, aanrader.

Net terug van een tripje naar de speeltuin. Was nog maar de eerste keer dat we gingen, en ze heeft zich zo geamuseerd, piepedood en nog niet willen vertrekken.

Oh, dat is dichtbij 1 van de grootouders (Hulshout), dus daar gaan we zeker wel eens langs gaan!
Merci voor de tip!

We zijn hier net, inderdaad een heel leuk en grote speeltuin, met veel speeltuigen voor kleinere kinderen ook!
Iets meer schaduw had wel gemogen :D

Onzen oudsten is 1 van zijn voortanden kwijt. Ik weet dat iedereen daar es doormoet, maar ga toch die schattige muil melktanden missen :(

In de namiddag ben ik ook even geweest. Daar was buiten ons niemand in die hele speeltuin. Na een plaspauze Even gaan kijken of we ergens iets konden gaan drinken, en ik zag in de verte door een deur een tafeltje met paraplu. Dat bleek Herselt Feest te zijn, compleet met jeugdanimatie. Mede door de timing een top tip, maar de speeltuin zelf is ook zeker de moeite (maar dan als het wat minder warm is).

In de namiddag ben ik ook even geweest. Daar was buiten ons niemand in die hele speeltuin. Na een plaspauze Even gaan kijken of we ergens iets konden gaan drinken, en ik zag in de verte door een deur een tafeltje met paraplu. Dat bleek Herselt Feest te zijn, compleet met jeugdanimatie. Mede door de timing een top tip, maar de speeltuin zelf is ook zeker de moeite (maar dan als het wat minder warm is).
Wel, wij dus voor de middag. Inderdaad weinig bezoekers ook. Tegen de middag kwam er een lading vaders met kinderen aan maar dat was het wel zowat.

Maar voor zo'n gratis "gemeentespeeltuin", toch 1 van de betere die we al gevonden hebben.
Dochter was vooral zot van die trampoline op de Konijnenberg :D

En als het geen Herselt Feest is kan je in de brasserie die ook in het hoofdgebouw zit terecht.

En er achter is een stuk bos waarin je kan wandelen als ze oud genoeg zijn ook.

Terug
Bovenaan