Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze kleinste is sinds Maart naar de peuterschool (wordt in Augustus 2 jaar), en die is verdorie elke maand al 1-2 weken ziek thuis geweest. Wij proberen, uit respect naar de andere kinderen/ouders en om ervoor te zorgen dat ze goed geneest, haar altijd thuis te houden in zulke omstandigheden, maar de Maandag erop zetten we ze af en de helft van die kinderen loopt rond met snotneuzen en loopt te kuchen en te puffen. Om gek van te worden. We werken beiden wel thuis, maar van veel werken komt er eigenlijk niets in huis met zo'n klein kind dat continue aandacht vereist. Gelukkig is de workload bij mij heel laag en kan ik op 3-4 uur alles zonder problemen klaar krijgen, maar waar ik vroeger de overige tijd kon invullen met ontspanning of af en toe eens wat proberen te leren, komt daar in die weken niks van in huis.
En als klap op de vuurpijl word ik ook telkens ziek voor een paar dagen omdat ze papa een kusje wil geven, of eens knuffelen, of gewoon met haar handen haar snotneus afveegt en daarna haar handen proper maakt aan mijn kleren... Zelf ook weer 2 dagen al aan't snotteren, koortsig en vermoeid.
Mannekes, met onze eerste hadden we dat precies toch niet zo.

Oei, morgen de laatste (halve!) schooldag van onze peuter in het onthaalklasje en ik heb niks voor de juffen 😬 Nuja, hij is pas ingestapt op 22 mei dus het zal ons wel vergeven worden zeker 🤷🏻‍♀️
Ik denk dat het vooral lijkt alsof elke ouder iets heeft omdat dat opvalt/over gepraat wordt maar ben vrij zeker dat dat heus niet het geval is.

Als ik tijd heb schrijf ik morgenvroeg nog een kaartje met de jongens maar het is hier zo chaotisch dat ik vrees dat dat er wel eens van tussen zou kunnen glippen.

Shit da's een ding? Fuck nog iets dat ik gegarandeerd ga vergeten.
Ziet dat uw partner in het WhatsApp groepje van de klas zit. Het cadeau op het einde van het jaar is zowat het enige nuttige wat uit zo'n groep komt.

De redenen waarom uw partner en niet gijzelf in die groep moet zitten zijn in deze thread al genoeg aan bod gekomen. :p

Wat kopen jullie op het einde van het jaar of leggen jullie samen met de Whatsapp-groep voor een megalomaan cadeau?

Mijn vrouw is leerkracht en krijgt graag juffentassen (om uit te drinken, geen Delvaux), chocolade of bloemen. Voor de kleuterjuffen van het instapklasje heeft iedereen samengelegd voor vrijetijdscheques van de lokale gemeente. Dat is een nuttig cadeau.
Voor de jongste gewoon bijgelegd met de rest van de klas, daar hebben ze ook van die vrijetijdsbonnen van gekocht, wat nog wel nuttig is inderdaad.
Bij onze oudste hebben we een doosje van die chocolade kleurpotloden gekocht, gisteren afgegeven bij z'n rapport en z'n meester was daar oprecht blij mee, was een cadeautje dat hij nog nooit gekregen had.

Een vraagje voor de mensen met een isofix kinderstoel die 360° kan draaien. Ik zie dat er zo'n haak aanzit, om aan de stoel van de auto te bevestigen. Is dat nodig die te gebruiken of is dat alleen als je hem met de gordel vastmaakt? Want als je de stoel wilt draaien, om het kind eruit te nemen, moet je steeds die haak ook los maken?

Alvast bedankt

Een vraagje voor de mensen met een isofix kinderstoel die 360° kan draaien. Ik zie dat er zo'n haak aanzit, om aan de stoel van de auto te bevestigen. Is dat nodig die te gebruiken of is dat alleen als je hem met de gordel vastmaakt? Want als je de stoel wilt draaien, om het kind eruit te nemen, moet je steeds die haak ook los maken?

Alvast bedankt
Ik weet niet wat je bedoelt met die haak eerlijk gezegd. De onze staat op zo'n isofix platform (en dat is dan vastgemaakt met die twee haken en zo'n poot), en dat platform zelf kan draaien.

Alvast bedankt
Wij hebben een Maxicosi Axiss Fix, zit via Isofix vast onderaan de zetel en met een haak. Wij hebben nog nooit die haak moeten losmaken omdat die langs de binnenkant zit, niet langs de kant van de autodeur. Wel geen systeem met autogordel.

Wat mij wel geholpen heeft om de autostoel en gebruik voor te stellen, is het model te googlen en vaak zijn er sites zoals Babypark die een filmpje met uitleg of review hebben.

Alvast bedankt
Wij hebben ook zo een ding, altijd met die haak ook vastmaken. Je kunt die stoel perfect draaien als die vastzit met die haak, dus je moet dat nooit losmaken, ziet er dan ongeveer zo uit:
maxi-cosi-autostoel-axissfix-authentic-graphite-a314392

Wij hebben eentje van Cybex (geen idee of dat een Pools merk is of ook gekend in West Europa), met een stoel die 360 graden kan draaien op zo'n onderstel:
pol_pm_Cybex-Baza-One-Isofix-do-Fotelikow-Aton-s2-b2-i-size-61451_1.jpg

Die staat dan met de poot op de grond, en heeft 2 haken aan beide kanten om vast te maken aan de isofix aansluiting in de zetel. Je ziet het op de foto ook een klein beetje uitsteken rechtsbovenaan.
Om die te installeren heb ik ook gewoon het model + youtube gegoogled om er aan uit te komen :)

Alvast bedankt
Die haak is wel degelijk nodig om aan de veiligheidseisen te voldoen.

Wij hebben ook zo een ding, altijd met die haak ook vastmaken. Je kunt die stoel perfect draaien als die vastzit met die haak, dus je moet dat nooit losmaken, ziet er dan ongeveer zo uit:
maxi-cosi-autostoel-axissfix-authentic-graphite-a314392
Nooit losmaken? Nog geen kotsende kleine uit die stoel moeten halen, dus. :unsure: We hebben exact die stoel. Intussen weten we ook al goed hoe we die kunnen propermaken, haha.

Kinderen zijn bijna 6 en 3, kotsen in de auto is toch ook nog maar 1x voorgevallen bij de oudste als hij klein was. Toen was hij ook gewoon ziek helaas.

Wegens dat mijn wagen een onverwoestbare 17 jaar oude Japanse tank is heb ik enkel isofix bevestigingen in de zetel en niet de top tether aansluiting in de koffer.
De Kinderkraft xpedition 360° is dus enkel toepasbaar in de wagen van mijn vrouw.
Dan eentje gekocht met enkel de isofix bevestigingen onderaan en de rugleuning vastmaken met de gordel. Weer tegen de limieten van de wagen aangelopen, de zetels hielden nog niet echt rekening met isofix en ik krijg die haken er al geen kanten in zonder dat de kinderstoel 45° omhoog kijkt. Die is dus voor oma.
Het is geëindigd met de installatie van de gratis stoel van Solidaris. Draait niet maar eenmaal je het in de vingers hebt lukt dat ook wel. Maar ik kan me levendig voorstellen dat als je ook maar iets van een zwakkere rug hebt zo'n roterende stoel een verlichting is. Mijn afkeer van SUV's heeft ondertussen ook een deuk gekregen.

De kleine heeft na 11 maand ook nog niet voor kotsertje gespeeld. Wel hangt de achterzetel vol geprakte koek. Dit weekend eens de stofzuiger en spons bovenhalen.

Mijn vermoeidheid van 2 dagen terug was dus geen vermoeidheid alleen. We hebben hier met zijn drietjes 2 dagen buikgriep gehad en alle openingen eens uitvoerig getest. Het was een verademing dat de kleine vannacht plots weer 12 uur aan een stuk geslapen heeft, want mama en papa zijn er nog niet helemaal.

Die haak is wel degelijk nodig om aan de veiligheidseisen te voldoen.
Ik ga er dan vanuit dat je die riem zo mag aanspannen, dat je die stoel nog kunt draaien? Dus met andere woorden, niet heel strak.

Merci voor de informatie allemaal!

Terug
Bovenaan