Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Daar beginnen wij niet aan. Die van ons zijn ook altijd vuil (ze zitten op een halve buitenschool, maar ik zet die bij thuiskomst met hun voeten in de wasbak om al het zand weg te wassen, was hun handen en eventueel hun gezicht maar that's it.

Wij steken de kinderen overigens maar 1 keer per week in bad :unsure:. Waar halen jullie de tijd om dat dagelijks te doen? En is eigenlijk ook gewoon niet nodig hé.
Hier om de 2 a 3 dagen. Dagelijks lukt ook niet hier. Vooral omdat het altijd een gesleur is om die peuter mee te krijgen en het nog altijd drama is om haar haren te wassen.

Hier enen in het 2e middelbaar.
Heeft 1 week examens.

Maandag: Wiskunde
Dinsdag: vaardigheidsproef Frans
Woensdag: Geschiedenis + vaardigheidsproef Nederlands
Donderdag: ICT + vaardigheidsproef Engels
Vrijdag: Aardrijkskunde + Natuurwetenschappen

Al elke examenperiode tot nu toe "maar" 1 week. En idd van veel vakken geen examens. Nederlands, Frans en Engels zijn "vaardigheidsproeven". Dus begrijpend lezen, luistertoets, opstel schrijven...
Wat is het verschil juist tussen een examen en een vaardigheidsproef?

Wat is het verschil juist tussen een examen en een vaardigheidsproef?
Een vaardigheidsproef is lezen, luisteren of schrijven.
Terwijl een examen (voor de taalvakken dan) eerder woordjes of teksten vertalen, werkwoorden vervoegen,... zal zijn zeker?

Dochterlief kreeg vanmorgen een soort aardbeien/banaan/yoghurt ijsje (dat we vergeten waren dat we ooit gemaakt hadden...)

"Eerst opwarmen" :p Iemand snapt het concept nog niet :D

Een vaardigheidsproef is lezen, luisteren of schrijven.
Terwijl een examen (voor de taalvakken dan) eerder woordjes of teksten vertalen, werkwoorden vervoegen,... zal zijn zeker?
Ah ok thanks. Maar beide staat op punten en telt voor "het rapport"? Want dan is daar weinig verschil in (voor mij).

Dochterlief kreeg vanmorgen een soort aardbeien/banaan/yoghurt ijsje (dat we vergeten waren dat we ooit gemaakt hadden...)

"Eerst opwarmen" :p Iemand snapt het concept nog niet :D
Gisteren: pastasalade.
"Die is te koud mama, in de microgolf!"
20 seconden en het eten was te tolereren blijkbaar. 😑

Gisteren: pastasalade.
"Die is te koud mama, in de microgolf!"
20 seconden en het eten was te tolereren blijkbaar. 😑
Nu om eerlijk te zijn; ik hou ook niet van (ijs)koude pastasalade.
Zelfde met bv gebak dat in de frigo wordt bewaard. Dat moet bij mij op kamertemperatuur bewaard worden.
Boterhammen bewaar ik ook nooit in de frigo. Alleen het gedacht alleen al...

Door combinatie lage bloeddruk en ijzertekort (dat niet opgelost kan worden door voeding of supplementen) ben ik de laatste weken meermaals flauw gevallen, gelukkig zonder erg voor de baby. Vandaag het nieuws gekregen dat ik twee ijzerinfusen krijg de komende twee weken. Momenteel ben ik amper in staat mijn woning alleen te verlaten dus heel blij dat er op korte termijn oplossingen komen.
Wel heel verveeld door de zogezegd goede adviezen die iedereen klaar heeft “eet meer spinazie”, “gebruik meer zout”. Dat zijn in mijn geval geen structurele oplossingen.

Niet de plezantste nacht achter de rug. Gisteravond wou de kleine niet slapen.
Normaal valt hij rond 19u in slaap maar hij was dus superactief. Rond 22u45 viel hij dan toch in slaap, om na een kwartier nog eens wakker te worden.
Om 3u weer van dat, en maar liggen woelen. Telkens we er heen gaan en je houdt zijn handje vast ofzo dommelt hij weer in, maar vanaf je weg gaat is het weer ambiance.
Rond 5u dan maar beslist om in de living te gaan slapen samen met de kleine. Vanaf hij daar onder zijn dekentje lag was hij superrustig, en na een half uurtje gewoon rondkijken als een blok in slaap.
Ik moet zeggen dat ik daar ook nog een uurtje half goed geslapen heb.
Vannacht kamperen we vast beneden.

Niet de plezantste nacht achter de rug. Gisteravond wou de kleine niet slapen.
Normaal valt hij rond 19u in slaap maar hij was dus superactief. Rond 22u45 viel hij dan toch in slaap, om na een kwartier nog eens wakker te worden.
Om 3u weer van dat, en maar liggen woelen. Telkens we er heen gaan en je houdt zijn handje vast ofzo dommelt hij weer in, maar vanaf je weg gaat is het weer ambiance.
Rond 5u dan maar beslist om in de living te gaan slapen samen met de kleine. Vanaf hij daar onder zijn dekentje lag was hij superrustig, en na een half uurtje gewoon rondkijken als een blok in slaap.
Ik moet zeggen dat ik daar ook nog een uurtje half goed geslapen heb.
Vannacht kamperen we vast beneden.
Misschien van de warmte? Of valt dat mee op z'n kamer?

Misschien van de warmte? Of valt dat mee op z'n kamer?
Vast van de warmte idd. Het was 27°C op zijn kamer.
Hij zit graag in zijn slaapzak of onder een dekentje maar met deze temperaturen is dat geen optie.

Volgend jaar wil ik in heel mijn huis airco's hangen.

Hier is hij weer aan het hoesten. Echt lang ipv de normale drie kuchjes.
Is ook moeilijk in te schatten hoe we hem bij deze temp moeten kleden. Geen aircos in huis dus goed warm. Ramen staan 's nachts open; en hij ligt in dunne slaapzak en dan zonder deken. 's nachts leggen we dan dun deken op hem.

Welke soort zonnewering gebruiken jullie in de auto?

Heb voor de moment zo van die gratis schermen met een zuignap, maar dit bedekt toch niet alles. Je hebt ook zulke 'sokken' dat over je deur getrokken wordt, maar dit oogt ook niet...

Iemand ervaring met verduisterende folie?

Welke soort zonnewering gebruiken jullie in de auto?

Heb voor de moment zo van die gratis schermen met een zuignap, maar dit bedekt toch niet alles. Je hebt ook zulke 'sokken' dat over je deur getrokken wordt, maar dit oogt ook niet...

Iemand ervaring met verduisterende folie?

Je kan je ramen laten blinderen. Met wel de meeste folies zijn vooral voor de looks en houden beperkt warmte tegen.

Je kan expliciet vragen voor een speciale folie die tot 80% van de warmte en 99% van de uv tegen houdt. Is echt een voelbaar effect, achter het glas valt de warmte helemaal weg.

Als je zin hebt in een dagje aan zee, dan kan ik dat doen voor je ;-)

Ah ok thanks. Maar beide staat op punten en telt voor "het rapport"? Want dan is daar weinig verschil in (voor mij).
In 't eerste jaar had die van ons 'een toetsweek', zoals in 't lager. Uiteindelijk zijn dat ook gewoon examens maar plakken ze die naam er niet op, dan is dat minder indrukwekkend en hebben ze misschien wat minder stress voor. En dan bouwt dat op, ik geloof dat ze pas volgend jaar (in 't vierde) voor alle vakken examen heeft.

Hier is hij weer aan het hoesten. Echt lang ipv de normale drie kuchjes.
Is ook moeilijk in te schatten hoe we hem bij deze temp moeten kleden. Geen aircos in huis dus goed warm. Ramen staan 's nachts open; en hij ligt in dunne slaapzak en dan zonder deken. 's nachts leggen we dan dun deken op hem.

tog-waarde-nl.jpg

hier op afgaan
tog waarde staan meestal op de slaapzak ergens.
Als je de ramen openzet s'nachts proberen erop te letten dat de bries niet rechtstreeks over hem waait.

hier op afgaan
tog waarde staan meestal op de slaapzak ergens.
Als je de ramen openzet s'nachts proberen erop te letten dat de bries niet rechtstreeks over hem waait.
En dat is dan zonder deken of nog met een deken over hem?

Vandaag terug naar de dokter gegaan omdat ze kort van adem was en blijkbaar was het geen oorontsteking zoals de dokter van wacht dacht, maar een infectie. Dus wij mogen ook eens de puffers gaan proberen :unsure:

Terug
Bovenaan