Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Voor ouders met middelbaar schoolgaande kinderen, hoeveel examens hebben jullie kinderen?

Onze dochter (1e jaar) heeft examens van nu vrijdag tot en met volgende week vrijdag. Van een heel aantal vakken heeft ze geen examens. Niet omwille van lerarentekort (gelukkig daar geen last van), gewoon "standaard". En dan heeft ze nog 1 dag extra examens ivm leerlingen van andere klassen van haar school.

Hoe zit dat bij jullie?

Ik had beter gewezen. Erbij mogen liggen van 23u30 tot 1u30. En mijn download van Diablo IV was net klaar toen ze wakker werd. Tot zover mijn uurtje kassen voor het slapengaan.
Hah idem. Ik zei gisterenavond nog tegen mijn vriendin "chance dat zij er geen last van heeft, dat enkel wij afzien"

Vannacht opgelopen van 03:00 tot 05:30 :crazy:

Momenteel is het boven 26 graden. Volgens mij kleden we de kleine wat te warm, bodytje zonder benen of mouwen met een dunne katoenen slaapzak.
Hij is toch een keer of 3 wakker gekomen, wat absoluut de gewoonte niet is. Tel daarbij op dat je eigen slaap niet zo super is in dit weer.
Ik gatoch eens informeren on een warmtepomp met airco over het huis te laten plaatsen.

Je zegt het zelf, je slaapt zelf niet zo goed met dit weer.
U kind gaat daar ook last van hebben.
Bij ons is het duidelijk te zien dat ze even hard zweet als de papa, toch iets dat ze van mij heeft :p

Je zegt het zelf, je slaapt zelf niet zo goed met dit weer.
U kind gaat daar ook last van hebben.
Bij ons is het duidelijk te zien dat ze even hard zweet als de papa, toch iets dat ze van mij heeft :p
Hier (+- 22 graden) was ze gisterenavond heel de tijd bezig. "koud, dekentje hebben, heb het koud..." (doet ze sinds ze met korte mouwen slaapt)
Dus... ik stop ze onder haar deken (ik lig er op die moment nog naast). Een paar minuten later. "Beetje zweet", ik voel eens, ligt ze daar bijna te zwemmen in haar eigen zweet.
Idiot...

Na het onweer gisteren vlug alles opengezet, maar zo veel verkoeling kwam er niet.
Op de kamer van de kleine bleef het toch 27 °C. Vanavond ga ik de waaier zetten in de hoop nog wat extra tocht te steken.
Helaas is het nog altijd zo warm op het moment dat hij gaat slapen. Laatste nacht geprobeerd met enkel een bodytje, maar tegen 5u was het weer ambiance.
Dat dat warm weer maar rap vermindert zodat hij weer in zijn slaapzak mag. Ik heb echt de indruk dat hij dat ding mist.

Laatst bewerkt:
Voor de andere kotserkes: hoe zit het daar bij jullie?
Gisteren nog 39, vanmorgen net onder de 38 zonder medicatie. Ik dacht dus om ze een half dagje naar school te sturen met dafalgan... En net toen ik wou vertrekken kotste ze haar ontbijt (een halve actimel) terug uit! 🙈

Na het onweer gisteren vlug alles opengezet, maar zo veel verkoeling kwam er niet.
Op de kamer van de kleine bleef het toch 27 °C. Vanavond ga ik de waaier zetten in de hoop nog wat extra tocht te steken.
Helaas is het nog altijd zo warm op het moment dat hij gaat slapen. Laatste nacht geprobeerd met enkel een bodytje, maar tegen 5u was het weer ambiance.
Dat dat warm weer maar rap verminderd dat hij weer in zijn slaapzak mag, ik heb echt de indruk dat hij dat ding mist.
We hebben een klein ventilatortje dat voor wat tocht zorgt geïnstalleerd. Anders is het echt bakken en braden in haar kamer.
Ze was wel doodop gisteren maar uiteindelijk toch goed geslapen.

Voor de andere kotserkes: hoe zit het daar bij jullie?
Gisteren nog 39, vanmorgen net onder de 38 zonder medicatie. Ik dacht dus om ze een half dagje naar school te sturen met dafalgan... En net toen ik wou vertrekken kotste ze haar ontbijt (een halve actimel) terug uit! 🙈
Hier is het bij die ene keer kotsen gebleven. Geen koorts meer maar temperatuur flirt wel met de 38c.

Wel huidirritatie op haar rug van het zweten + een zeer pijnlijk klinkende hoest, straks eens gaan luisteren bij de dokter.

Hopelijk snel beterschap bij jullie!

Voor ouders met middelbaar schoolgaande kinderen, hoeveel examens hebben jullie kinderen?

Onze dochter (1e jaar) heeft examens van nu vrijdag tot en met volgende week vrijdag. Van een heel aantal vakken heeft ze geen examens. Niet omwille van lerarentekort (gelukkig daar geen last van), gewoon "standaard". En dan heeft ze nog 1 dag extra examens ivm leerlingen van andere klassen van haar school.

Hoe zit dat bij jullie?

Veel te weinig :)

Ik heb er 3 in het middelbaar, de oudste heeft 1,5 week examens, de jongste 1 week, van maandag tot vrijdag, 1 examen/dag. In mijn herinnering had ik vroeger 3w aan een stuk examens

Bluey heeft toch ook soms een minder goede invloed :p

Bluey wil ook niet altijd gaan slapen :D En dan kwam Elias hier af "wat als ik nu eens alle bedden weg doe, dan kan ik niet meer slapen"
Dat was een quote uit bluey

Maar allé, liever Bluey 's morgens vroeg dan fking Blippi of Diana

Buster is soms nog wel eens grappig

De onze hier net ook heel het bed onder zitten spoegen, 27 graden op de kamer :( we proberen het zo snel mogelijk gekoeld te krijgen, maar met die klote temperaturen 's nachts geen evidentie. Nu wat water gegeven en even verfrist, hopelijk kan ze nog wat slapen.

Ik dacht dat iedereen hier lage EPS waarde had in zijn huis ?
Yup, maar da's ook het ambetante als die warmte eenmaal binnen zit. Ze blijft ook lang hangen. Enige dat helpt dan is het schuifraam heel breed openzetten en dan koelt het normaal relatief snel af. Alleen zijt ge der weinig mee als het tot 21u nog zo warm is.

Is enkel een probleem als we enkele dagen niet thuis zijn (zoals dit weekend), dan accumuleert die hitte gewoon in huis.

Hoe zit dat bij jullie?
Bij mijn stiefdochter was dat ook zo, in het eerste jaar. Toen had ze vier of vijf examens denk ik, zo de belangrijkste vakken. Nederlands, wiskunde, Frans en euh, nog iets zeker. Dan is dat beginnen opbouwen, maar nog steeds heeft ze er weinig naar mijn gevoel. Ze zit nu in het derde en heeft negen examens tussen 12 juni en 23 juni. Aardrijkskunde valt bijvoorbeeld al weg omdat ze er tijdens het jaar op alles door was. Sommige richtingen hebben acht examens, anderen elf.

Ze heeft ook maar één vak per dag, ik herinner mij dagen met twee vakken per dag, één 's ochtends en één in de namiddag. En ook gewoon van álle vakken.

Zijn er hier nog mensen met kinderen, die niet getrouwd zijn?
Indien ja, hoe hebben jullie het geregeld bij overlijden en dergelijke?

Op dit moment zijn we wettelijk samenwonende met 2 kinderen, maar er is niks geregeld.
Dus moest er op dit moment één van ons 2 overlijden, dan gaat het vruchtgebruik van het huis wel naar de langstlevende, maar de kinderen krijgen dan de blote eigendom en hebben dus ook wat in de pap te brokken bij verkoop en dergelijke.

Een tijdje terug zijn we bij een notaris geweest en deze sprak al verrassend snel van trouwen.

Dus ik zou hier eens willen rondhoren, hoe jullie dit aangepakt hebben.
Ons kinderen zijn nog niet getrouwd ;)

En nu serieus, wij zijn getrouwd een paar maand voor we ons huis gekocht hebben. Hoofdzakelijk om de reden die jij nu beschrijft.

Wij waren toen wel al 11j samen en zwanger van ons 3e kindje.
We spraken al langer van trouwen, maar we bleven dat maar uitstellen. We zijn beide enorme uitstellers, introvert, staan niet graag in de belangstelling en een trouwfeest kost toch wel veel geld e.

Dus uiteindelijk beslist vlug te trouwen voor de wet en een simpel etentje met ouders, grootouders broers en zussen. Met het gedacht om dan wat later een feest te geven.

Ondertussen 9 jaar later, en van dat feest is nog niets in huis gekomen 😅 :ROFLMAO:

Hoe onbegrijpelijk ook, ik durf mijn hand niet in het vuur steken dat ik zoiets niet had kunnen tegen komen...

Wisselende dagen dat je uw kinderen naar de crèche brengt, kind dat muisstil ligt te slapen op de achterbank, stress van werk/relatie, slaaptekort, ...
Idd.

Ik ben zo ooit na een late shift naar huis gereden. Het was pas toen ik de sleutel in het slot stak van de voordeur en ik deze niet open kreeg dat ik doorhad dat ik aan het huis stond waar we al 6 maand niet meer woonden.
Gelukkig waren die mensen niet thuis, want leg dat maar eens uit dat je om 22u30 in hun huis probeert binnen te geraken.

Als ik de kinderen van school ga halen haal ik eerst de 2 jongste op en rij dan door naar de school van onzen oudsten. Daarbij kom ik aan een kruispunt waar ik naar links moet voor zijn school, en rechts naar ons huis. Toch zeker 2x per maand dat ik naar rechts ga.

Hoe zit dat bij jullie?
Hier enen in het 2e middelbaar.
Heeft 1 week examens.

Maandag: Wiskunde
Dinsdag: vaardigheidsproef Frans
Woensdag: Geschiedenis + vaardigheidsproef Nederlands
Donderdag: ICT + vaardigheidsproef Engels
Vrijdag: Aardrijkskunde + Natuurwetenschappen

Al elke examenperiode tot nu toe "maar" 1 week. En idd van veel vakken geen examens. Nederlands, Frans en Engels zijn "vaardigheidsproeven". Dus begrijpend lezen, luistertoets, opstel schrijven...

Terug
Bovenaan