Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik zit daar niet bij, alleen de mama's :cool:
Ik ook niet, dat is enkel mijn vrouw. Ik heb ooit op het schoolfeest eens geopperd voor een WhatsApp groep voor de vaders ook aan te maken maar we waren het er over eens dat dat enkel voor vetzakkerij zou zijn en hebben het dan maar niet gedaan want dat zou niets praktisch opleveren 😁

Dat is iets waar ik niet naar uit kijk en gelukkig hier nog niet aan de orde is.

Of... er is al een groepje en ze willen mij er niet bij. 😱😁
Ik heb dat enkel bij de oudste, er is weinig contact/Samenhang bij de klas van de jongste. En dat valt veel goed mee. Wordt alleen gebruikt bij vragen over huiswerk/school of uitnodigingen verjaardagsfeestjes. Ca va zo :p

Wij hebben ook voor beide kinderen zo'n groep, maar dat valt inderdaad heel goed mee. En is vaak ook gewoon zeer handig.

Acute virale infectie nummer 300 :crazy:
Hier nog steeds op de sukkel. Ze is wel nog actief maar begint echt weinig te eten / drinken van de fles. Doorheen de dag drinkt ze wel veel water maarja... Ook op en af koorts, koortsvrij. Nu alweer stress voor de komende week hoe op te lossen met werk etc.

Ik weet dat we er niet alleen in zijn in het frequent ziek zijn maar het mag nu echt wel eens stoppen

Wij zijn sinds vrijdag opnieuw aan de pufjes. Ze was al een week aan het hoesten terug, dus zijn we maar opnieuw gestart. De dokter had voor de zekerheid toch nog nieuwe voorschriften meegegeven. We waren er dus 3 weken vanaf. Hoewel ik het idee heb dat het ondertussen beter gaat, dus ik hoop nog deze week te doen en dan toch terug te stoppen.

De grootouders nemen hier altijd een boterham met choco mee om ons gezag te ondermijnen (ge kent het wel...)
Kan je uw ouders/schoonouders daar dan niet op aanspreken dat je zoiets echt niet apprecieert?
En hoe kunnen ze trouwens jullie gezag daarmee ondermijnen, mag jullie kind geen choco eten?

Dochterlief heeft haar eerste ritje op de paardemolen beleefd. 🥰

Haar er weer af krijgen was een ander paar mouwen. 🤦🏻‍♀️

Laatst bewerkt:
Kan je uw ouders/schoonouders daar dan niet op aanspreken dat je zoiets echt niet apprecieert?
En hoe kunnen ze trouwens jullie gezag daarmee ondermijnen, mag jullie kind geen choco eten?
Tuurlijk wel, maar niet elke middag... We zetten dat standaard niet op tafel en ze eet ook gewoon gezonde dingen als je het niet aanbiedt. Een beetje hetzelfde als dat je ook niet wil dat ze er elke keer frieten voor zouden bakken...

Maar het storende is vooral dat ze dat dan stiekem proberen te doen he. Maar je wil er ook geen commentaar op geven, want ja, ze komen al babysitten...

Dit weekend zaten we in een of ander bergdorpje in Duitsland. Zondagochtend bij de dochter een tekenbeet ontdekt en geen pincet of dergelijke bij natuurlijk. Ook niemand in de omgeving die wat had en alle winkels dicht :( Dichtstbijzijnde ziekenhuis op 45 minuten rijden. Dat is het dan maar geworden. Kosten vielen goed mee, maar volgende keer nemen we toch maar een pincet of een tekenverwijdertool mee.

Midweekje Center Parks overleefd. Onze oudste heeft zich super goed geamuseerd, de ouders ook, maar we hebben het toch onderschat. :unsure:
Grootste fout is dat we een huisje hebben gepakt met maar twee slaapkamers -allez ja, eerder ruimtes waar er nét een bed in past- waardoor de nachten met een baby van drie maand oud toch wel vermoeiender waren dan gedacht. Blijkt nu ook dat onze jongste steeds minder graag vanachter in zijn maxi cosy zit. In een rit van een uur en een kwartier toch drie/vier keer moeten stoppen omdat hij precies wagenziek werd. Enige dat hielp is om hem met de maxi cosy vooraan te zetten. En voor een stoeltje is hij echt nog wel wat jong. Gaat leuk worden als we over anderhalve maand naar Zwitserland gaan mogen tuffen. :unsure:

Terug
Bovenaan