Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vraagje: We beginnen uit te kijken voor een speeltuig in de tuin, dat toch liefst een aantal jaar mee kan, met schommel, glijbaan/klimtoren. Zijn er hier ouders met ervaring of wat zijn de aanraders qua merk of winkel waar te kopen?
Wickey is een bekend merk met kwaliteitsspeeltuigen (volgens mijn schoonzus toch), maar montage is niet eenvoudig. Die bieden wel een montageservice aan, maar dat is niet zo goedkoop. We zijn er ook naar aan het zien. Voor montage is een vlakke ondergrond zonder wortels ook belangrijk en dat is bij ons een beetje een uitdaging, dus dan moeten we ook nog eens gaan investeren in een grondwerker die een plek wat wil egaliseren.

Kostelijke zaak.

Zo herkenbaar van dat 'cocolaatje' en niet willen eten. En op de schoot willen zitten en dan mijn eten opeten. ('t is nochtans hetzelfde).

Ik overweeg trouwens om letterlijk eens een 'toevluchtsoord' te boeken. Een mini soloreis zonder kids, zonder vent. Mensen die dat al eens gedaan hebben? Waar zijn jullie naartoe gegaan?

Ik overweeg trouwens om letterlijk eens een 'toevluchtsoord' te boeken. Een mini soloreis zonder kids, zonder vent. Mensen die dat al eens gedaan hebben? Waar zijn jullie naartoe gegaan?
Helemaal alleen nog niet maar wel al aantal keer op weekend met vriendinnen en dat is voor mij ook goed om de mentale batterijen terug op te laden.

Zo herkenbaar van dat 'cocolaatje' en niet willen eten. En op de schoot willen zitten en dan mijn eten opeten. ('t is nochtans hetzelfde).

Gewoon een b&b gedaan niet te ver weg. Lees: een half uur rijden. Ik was gewoon kapot dus wou rusten. Dan wil ik niet bezig zijn met boeken en uitzoeken maar gewoon zo min mogelijk doen! Enige wat ik daar heb gedaan was lezen, wandelen en Netflixen.

Iemand goeie podcast tips voor daddy in spé? Die van Sieg De Doncker vind ik maar meh.
Er zijn er wel een paar van slaapcoaches die je al kan lezen :p
Ook die rond mild ouderschap zijn misschien wel interessant vond ik wel interessant.

Maar dat zijn specifiek "opvoedingspodcasts" he, ik vind dat interessant, maar het is niet bepaald "leuk" om naar te luisteren.

Volgende maand terug naar de NKO, dan wordt er bepaald of de kuur puffer/neuspsray iets heeft uitgehaald en of ze nu buisje krijgt.
Er zou ook licht gehoorverlies zijn werd er gezegd bij de laatste controle.
Sindsdien als we haar zeggen dat ze iets doet wat we niet willen kijkt ze zo met eensmile op haar gezicht.
Precies of ze wilt zeggen, maar ik hoor jullie niet hoor :p

Dit weekend voor de eerste keer op de kermismolen geweest, vond ze fantastisch!

Het gaat allemaal veel te snel :(

Dit zo hard, hoe lastig het ook is, ik geniet er 100% van wetende dat het vroeg of laat gedaan is
Ik probeer er ook van te genieten, ook al zou het soms handig zijn dat ze zelfstandiger zijn en het minder gedoe is om zowat elke handeling te doen. Als ik de babyfoto's bekijk voel ik wel vertedering, maar ook wel ergens opluchting dat het gedaan is. Dat had unieke momenten (zoals een slapende baby op je borst - dat is onbetaalbaar), maar de explosieve kakpampers, het nachtelijke huilen en de enorme verhuis voor een fucking sleepover mis ik dan weer minder. :p

Dat laatste is het zeker. Wees gerust dat ze moeite doen op school (en dat mijn vrouw als zorgjuf ook wel eens wat extra toesteekt), maar het is lastig. Nu heeft hij bvb alle vlaggen van de landen van de wereld mee naar school (dat interesseerde hem onlangs). Binnenkort vragen we ze op en krijgt hij wat extra zakgeld voor op reis (hij zal wel nog mogen uitrekenen hoeveel die dollars waard zijn). Gewoon iets om alleen bezig te kunnen zijn als er niemand met hem kan bezig zijn en hij niet wéér eens wat extra wiskunde wil krijgen.

Het is ook niet dat hij uitzonderlijk slim is, hij is wel getest en heeft een héél hoge verwerkingssnelheid. Zelf als kind dezelfde 'problematiek' gehad, maar daar eigenlijk minder last van ondervonden (allez, ik toch, mijn ouders mss veel meer :p).

En ik weet dat het eigenlijk een soort van luxeprobleem is, de aandacht MOET imho ook vooral gaan naar kinderen die het moeilijker hebben (omdat die vaak thuis ook minder ondersteuning kunnen krijgen), maar 't zou wel leuk zijn mocht je hier in de buurt zo een klasje hebben waar bij af en toe eens naartoe kan en wat extra uitdaging zou kunnen krijgen zonder dat hij zich daarom terug anders moet voelen (in het eerste leerjaar zat hij het laatste van het jaar quasi voltijds alleen te werken, tot hij op het einde naar het tweede kon gaan om dan mee te gaan naar het derde)
Dat was voor mijn vrouw dan de reden om over te gaan naar thuisonderwijs.

Ga wel niet akkoord met je stelling dat de aandacht moet gaan naar kinderen die het moeilijker hebben en dat jullie met een luxeprobleem zitten.

Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong hebben ook extra nodig om te functioneren net zo goed als degene die minder meekunnen.

Denk dat er wel cijfers zijn van schooluitval bij kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong

Er zijn een aantal organisaties die hiermee bezig zijn o.a. hoogbloeiers

Iemand goeie podcast tips voor daddy in spé? Die van Sieg De Doncker vind ik maar meh.
Voor mij persoonlijk, een podcast waarin ze oplossingen om normaal te kunnen functioneren met een slaapgebrek.

Al die opvoedingstips zijn goed, maar ik was daar niets mee omdat ik door zo moe te zijn, de kleine gewoon ff in een kist wou opsluiten zodat ik kon slapen.

Ons tweede zoontje is vorige woensdag geboren met een geplande keizersnede. Een heel andere ervaring dan bij zoontje 1, waarbij ik 10u in arbeid was en volledige ontsluiting had. De epidurale zetten vond ik nu heel eng, dat gebeurde pas in het OK en ik was wel vrij angstig. Ik had ook schrik voor de pijn en het herstel achteraf maar dat valt tot nu toe beter mee dan de 1e x.
Dezelfde dag halen ze de blaassonde er al uit en loop je zelf al terug naar het toilet, het infuus met pijnstilling gaat er de dag nadien al uit. In 2020 was dat nog helemaal anders, blaassonde bleef 2 dagen zitten en je kwam pas dan de 1e keer uit bed onder begeleiding van de kiné. Hoewel ik het nu allemaal absurd snel vond gaan, komt het het herstel wel ten goede precies 🤷🏻‍♀️ We konden zondag al naar huis. Net gepast om zoon 1 mee te gaan afzetten voor zijn eerste dagje school 🙂

Baby’tje stelt het goed, heeft een goede appetijt en de borstvoeding lukt prima.
De combinatie pasgeboren baby en peuter is wel heel pittig 🥵
Hij is niet echt jaloers hebben we de indruk maar de vermoeidheid van school, de terrible two’s, bezig zijn met zindelijkheid, baby in huis resulteren in enorme driftbuien 😬

De combinatie pasgeboren baby en peuter is wel heel pittig 🥵
Hij is niet echt jaloers hebben we de indruk maar de vermoeidheid van school, de terrible two’s, bezig zijn met zindelijkheid, baby in huis resulteren in enorme driftbuien 😬
Om het met een draak van een cliché te zeggen

1+1 is niet gelijk aan 2 als het om kinderen gaat kwam drukte.
Voor mij was die periode hels om dan te weten dat het voor mama nog veel zwaarder was.

Eens te uwe draai gevonden komt het goed.

En 2 +1 is wel 3, ook bij kinderen :)

Om het met een draak van een cliché te zeggen

1+1 is niet gelijk aan 2 als het om kinderen gaat kwam drukte.
Voor mij was die periode hels om dan te weten dat het voor mama nog veel zwaarder was.

Eens te uwe draai gevonden komt het goed.

En 2 +1 is wel 3, ook bij kinderen :)
Is toch iets wat je bij veel koppels hoort met 2 kinderen. Aan de ene kant heb je de koppels die zeggen "het is veel gemakkelijker, want je hebt ervaring en de kinderen houden elkaar bezig" en aan de andere kant heb je koppels die zeggen "denk maar niet dat 2 kinderen 2 keer zo zwaar is, want het is eerder 20 keer zo zwaar" :unsure: .

Is toch iets wat je bij veel koppels hoort met 2 kinderen. Aan de ene kant heb je de koppels die zeggen "het is veel gemakkelijker, want je hebt ervaring en de kinderen houden elkaar bezig" en aan de andere kant heb je koppels die zeggen "denk maar niet dat 2 kinderen 2 keer zo zwaar is, want het is eerder 20 keer zo zwaar" :unsure: .
Nu het eerste stukje klopt ook wel, paar dan zijn we een paar maanden/jaren verder.

Er zijn hier momenten in huis dat ze hier met zijn 4 samen met Lego zijn aan het spelen en ik hun een uur niet hoor.

Maar een baby en een 2,5 jarige spelen nog niet samen en hebben beide veel aandacht nodig en meestal nog tegelijkertijd.

Vraagje: We beginnen uit te kijken voor een speeltuig in de tuin, dat toch liefst een aantal jaar mee kan, met schommel, glijbaan/klimtoren. Zijn er hier ouders met ervaring of wat zijn de aanraders qua merk of winkel waar te kopen?
Ik vind al die dingen echt heel duur voor het aantal keren dat er effectief mee gespeeld wordt. Dat zijn typisch toestellen die in een echte speeltuin thuis horen, in mijn eigen tuin zou ik eerder een veel goedkoper Smoby-ding zetten...

Ik vind al die dingen echt heel duur voor het aantal keren dat er effectief mee gespeeld wordt. Dat zijn typisch toestellen die in een echte speeltuin thuis horen, in mijn eigen tuin zou ik eerder een veel goedkoper Smoby-ding zetten...
Zijn die Smoby-zaken niet voor jongere kinderen dan van die houten tuinschommels en dergelijke?

Wij hebben dit gekocht:

Imo een voltreffer. Ze zitten constant in dat huisje. Vorig weekend moest m'n vriendin werken en heb ik met de bengels gepicknicked in hun huis.
Zij hebben het proper gemaakt, picknickdeken gelegd, tafel (omgedraaide doos) voorzien. Echt mega leuk.

Ik zou er nog iets van dakbekking op willen leggen (nu lekt het bij felle regen wat binnen door de weren in het hout. Dan nog ramen en een deur.
't was wel prijzig maar als dat 10 jaar mee gaat voor 3 kinderen, is dat de investering wel waard imo.

Terug
Bovenaan