Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Maar ik zeg niet graag gewoon neen. Ik geef graag wat uitleg waarom. Ik vind hem te jong voor een gsm. Maar dan ga ik me aan weerwoord mogen verwachten dat zijn klasgenoten ook zo jong zijn.

Ik ben geen fan meer van deze maatschappij :(

Hier ook onlangs die vraag gehad. De onze is 9. "Jamaar de helft van de klas heeft er al 1."
"Ja dat wil ook zeggen dat de helft van de klas er geen heeft he."
Is voor mij toch ook nog een jaar of 2 te vroeg. tegen einde 6e leerjaar wil ik er nog eens over nadenken.

Ik meen mij te herinneren dat mijn stiefdochter in 't lager wel een gsm had, maar dan echt zo'n superbasic ding waar ze mee gebeld kon worden en evt sms'en (wat ze nooit deed). Gewoon zodat ze bereikbaar was.

Onze bijna 8 jarige:

Papa, krijg ik ook een gsm? Mijn 2 vrienden op school hebben al 1.

:wtf:

Teh fuk? Hoe pakken jullie die vraag aan? Dit vind ik toch wel echt nog te jong.
Mjah, wat is een eigen gsm? Misschien hebben die thuis zo een afdankertje van de ouders zonder sim kaart waar ze enkel wat spelletjes op kunnen spelen?
Dat vind ik nog anders dan echt een nieuwe gsm met sim kaart krijgen .

En tja ik zou gewoon zeggen dat je hem te jong vindt, dat elk gezin eigen regels en afspraken maakt en dat dit één van de afspraken is binnen jullie gezin. 🤷
En niet vergeten de klassieker: " En als je vriendjes van een brug springen doe jij dat dan ook?"
😉

Maar ik zeg niet graag gewoon neen. Ik geef graag wat uitleg waarom. Ik vind hem te jong voor een gsm. Maar dan ga ik me aan weerwoord mogen verwachten dat zijn klasgenoten ook zo jong zijn.

Ik ben geen fan meer van deze maatschappij :(
Ik vraag dan wat ze gaan doen met de gsm, hoe ze die gaan betalen enz... Maar ook welke regels er zullen zijn over het gsm verbruik enz.. hierdoor kwam hij zelf tot de conclusie dat het geen zin had om nu een eigen gsm te hebben

Pffff, zo frustrerend is het. Ik heb de verhalen van @Holocene gelezen, van zijn kind die steeds ziek werd en prees mezelf dat die van ons weinig tot niet ziek was tot 1 jaar. Sindsdien is het echt het ene na het andere. Sinds vorige week zondag sliep ze weer door omdat ze weer beter was en dan gisteren weer koorts. Nu alweer 2 dagen ziek en dus ook slecht slapen. Haar longen zitten precies weer vol. Misschien het RSV was weer "even" komt kijken? De moed zakt in onze schoenen. In de eerste plaats voor onze dochter, maar ook voor ons. Ook op de crèche ging het eindelijk weer beter.

@Mulan we hebben ook calmomel gegeven en kan moeilijk zeggen of het nu wel of niet werkt. Maar we blijven het geven onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet". Merci voor de tip in ieder geval.

Op 6 weken tijd is de onze welgeteld 5 dagen naar school kunnen gaan.
Plan van aanpak van de pediater is nu om wekelijks naar de kine te gaan zodat het tempo snel opgevoerd kan worden indien nodig (er zat alweer een reutel op de longen) en tot april standaard te puffen.

Het schijnt dit jaar enorm te zijn zei de pediater, kinderen die ze al jaren niet meer heeft gezien die nu het ene na het andere betrappen.
Ook al 2x bloedafname gehad, eerste keer voor Mycoplasma uit te sluiten, deze keer voor kinkhoest. Niet dat ze er veel aan kunnen doen maar na kinkhoest is tot 4 maand hoesten niet abnormaal bvb.

Veel sterkte aan alle ouders in elk geval, wij hebben het geluk dat ze zich zelden ziek voelt/gedraagt waardoor het toch anders aanvoelt. :support:

Hier ook weer een zieke. Antibiotica was donderdag compleet uitgenomen, de dag ervoor had ze alweer vuiligheid in haar oor staan. Maar aan haar gedrag was het niet te merken. Vrolijke meid die vrijdag haar beste beentje voor heeft gezet bij de opvolging van de prematuurtjes. Ze zit zowat op leeftijd en waar er nog wat achterstand is, zien ze dat ze er wel zal komen 💪. Zaterdag is ze gaan slapen met een temperatuur tegen de koorts aan (wat prikkelbaar, verder niets te merken) en gisteren zat ze aan 39°. Madammeke ligt gelukkig nu nog te maffen, maar hopelijk kunnen we in de voormiddag nog naar de huisarts. Het rotte is dat behalve vuiligheid uit haar oor, er geen kuchje, heesheid of snotneus is. Het enige dat er kan gedaan worden, is wat Brufen/Perdolan geven en hopen dat die snel werkt.

Mijn dochter blijft maar vragen naar Sinterklaasliedjes. Wanneer stopt die waanzin? De kerstman boeit haar niet veel.
Hier ook, niet normaal man. Vannacht vergeten de babyfoon iets stiller te zetten. Op max volume wakker worden om 3u snachts met IK HOOR JE WEL MAAR IK ZIE JE NIET, WIEDEWIEDEWIET. Daarna doodleuk terug in slaap gevallen. Wat gaat er toch soms om in dat hoofdje :unsure: :biglaugh:

@Wilcao courage :( hier ook twee zieke (bon, 1.5 want de oudste is al iets beter)

Had het al gepost maar terug weggedaan omdat ik hier precies altijd maar klaag :p

De oudste wéér kortademig (wel 1.5maand goed geweest, nieuw record waarschijnlijk) dus van puffer naar aerosol overgeschakeld. De jongste gaf gisteren bij iedere voeding superveel terug (normaal nooit) dus toch eens naar de spoed/van wacht gegaan maar allemaal ok blijkbaar... Ze heeft dan bij thuiskomt meteen terug overgegeven. Daarna wel 6u geslapen en vanochtend ok gedronken.

"Het is allemaal een fase" daar hou ik mij aan recht :unsure: maar het is met momenten toch echt wel immens lastig/frustrerend.

Laatst bewerkt:
Mijn dochter blijft maar vragen naar Sinterklaasliedjes. Wanneer stopt die waanzin? De kerstman boeit haar niet veel.

Ik presenteer u de gecombineerde wijsheid van deze thread:
Oh, maar het is een fase, en na deze fase komt een volgende fase he :D
Wat mensen er dan niet bij zeggen is dat het leven van kleine kinderen een aan één schakeling is van de ene fase na de andere, de ene al vervelender dan de andere :laugh:
Het is een... periode? :unsure:
Hopelijk een fase
alweer een tijdje in een fase
"ahja, maar dat is een fase, dat gaat wel over".
Het is maar een fase?
een fase waarin hij zijn papa in alles nadoet.
Hij zit in de fase
Wss weer een fase
En als die fase door is hebt ge heel even rust en dan begint de volgende fase... Of een herhaling van een eerdere fase.
Het is effectief maar een fase ja. Gaat naadloos over in de terrible threes 👌.
't is maar een fase :unsure: :smile:
een nieuwe fase in haar leven :)
Het is een fase, beste man.
Het is gewoon een fase!
Tzijn allemaal fases 🤫
Dit is geen fase!
Hopelijk ook maar een fase :unsure:
Wees gerust, die fase gaat over ...

Na 18 jaar
Hopelijk is het een (korte) fase.
In die fase zitten we dus
Het is een fase
Je kan er volgens mij weinig aan doen, het is een fase 😅😝
"tis een fase"
ik hoop dat het een fase is
Maar, uiteraard, het is een fase!
even een fase
Het is een ... fase? :unsure:
Hopelijk is het maar een fase zeker :unsure:
Ik ga er nog vanuit dat het een fase is
het is allemaal een fase

De onze is pas eind januari naar de crèche beginnen gaan, en heeft zo de eerste winter grotendeels veilig thuis gezeten. Tot hiertoe weinig ziek geweest, wel natuurlijk eens een oorontsteking ofzo, maar nog niet echt iets om je zwaar zorgen over te maken.

Vorige week dan aan het hoesten, en woensdag ze huilend uit bed gehaald. Ze gloeide letterlijk van de koorts, rood aangeslagen en 39.5 °C. Even paniek maar na wat kleren uit te doen, een bad te nemen, en een dosis paracetamol kwam ze op haar effen. Dag erna naar de pediater en infectie op de luchtwegen die richting haar longen aan het gaan was. Puffer en aerosol voorgeschreven, dus ik zag mezelf al de dochter vastklemmen terwijl die schreeuwend dat masker moest ophouden. Gelukkig hebben we dan na de eerste keer gecombineerd met in de zetel naar wat liedjes van Sarah (Ketnet) te kijken, en is het gewoon een rustig kind. Morgen laatste keer aerosol, ik hoop dat we het kerstverlof halen zonder een nieuwe infectie.

Hier ook onlangs die vraag gehad. De onze is 9. "Jamaar de helft van de klas heeft er al 1."
"Ja dat wil ook zeggen dat de helft van de klas er geen heeft he."
Is voor mij toch ook nog een jaar of 2 te vroeg. tegen einde 6e leerjaar wil ik er nog eens over nadenken.

Onze oudste wordt 12 in het 6de en dan krijgt die er een. Maar gelukkig heeft hij zelf zoiets van "Kheb dat niet nodig, kheb een tablet thuis om te spelen". Bij zijn papa heeft hij er dan weer wel al drie jaar een.

Als ik kinderen zie bij ons in de sportclub zijn er sommige die er al één hebben in het 4e leerjaar. Dat vind ik persoonlijk toch wel heel jong o_O. Not gonna happen.

Als ik kinderen zie bij ons in de sportclub zijn er sommige die er al één hebben in het 4e leerjaar. Dat vind ik persoonlijk toch wel heel jong o_O. Not gonna happen.
Ben er ook geen voorstander van om dat vroeg te geven, maar lijkt me wel handig voor jeugdbeweging/sportclub/...
Stel: training is onverwacht afgelast of veel vroeger gedaan, dan kunnen ze tenminste iets laten weten.

Dat is dan eigenlijk nog geen ramp om 1u à 2u met hun vingers te staan draaien, maar als ze zelf met de fiets ernaartoe gaan en ze hebben iets voor, dan is een gsm toch ook wel heel handig.

Ben er ook geen voorstander van om dat vroeg te geven, maar lijkt me wel handig voor jeugdbeweging/sportclub/...
Stel: training is onverwacht afgelast of veel vroeger gedaan, dan kunnen ze tenminste iets laten weten.

Dat is dan eigenlijk nog geen ramp om 1u à 2u met hun vingers te staan draaien, maar als ze zelf met de fiets ernaartoe gaan en ze hebben iets voor, dan is een gsm toch ook wel heel handig.
Want noch de trainer noch andere teamgenoten kunnen iets laten weten? 😉

Terug
Bovenaan