Ik vind dit een ontzettend deprimerende post in feite.250 euro (en meer) is nog altijd belachelijk weinig geld om uw kind een heel seizoen aan sport te laten doen, reken maar eens uit hoeveel dat per uur is. Goedkope opvang lijkt mij.
Als je afvraagt hoe dat komt? Het echte verenigingsleven staat gigantisch onder druk, maar mensen lijken dat niet te beseffen. Er zijn amper nog vrijwilligers, alsook amper nog trainers te vinden. Vroeger had je de echte clubmensen, die gratis training kwamen geven omdat dat zo hoorde. En je had die met hopen. Nu vraagt een ietwat deftige trainer stevig door en die ligt niet wakker van de club, die gaat het jaar erna wel ergens anders training geven indien nodig - overal hebben ze hem nodig. Trainers worden dan nog eens weggejaagd door belachelijk gedrag van ouders en leden die er nog amper respect voor hebben en voor het minste komen zagen. Vroeger was de trainer de baas en er was niemand die er maar aan dacht om eens die man/vrouw te gaan uitkafferen voor een futiliteit. Iedereen wil ook alleen maar training van 'goeie trainers'.
Subsidies gaan al jaren gigantisch bergaf, (sport)verenigingen (ik kan niet praten over El Kaouakibi's verenigingen in de grote stad, want daar blijkt nog veel meer geld te zitten) krijgen nog een habbekrats waar ze tegelijkertijd belachelijk veel onnozel papierwerk voor moeten in orde brengen.
Zwart geld is aan banden gelegd, samen met sponsoring (zeker in de kleinere sporten, voetbal ben ik minder in thuis) die ook in een serieuze neerwaartse spiraal zit. Vroeger had je veel lokale Boma's die met een rolletje geld de club kwamen steunen, zolang je ze maar eens even op een troon zette. Nu draaien alle lokale ondernemingen zich heel snel weg en moet je wat geluk hebben dat er zelfstandigen hun kinderen actief zijn in de club. Dan geven ze tenminste nog iets.
Aan de topics op dit forum snapt iedereen wel dat het leven serieus duurder is geworden is en nog veel duurder aan het worden is. De kantines, zalen, kleedkamers moeten deze winter ook warm gestookt worden. Degene die huren van de gemeente gaan het volgend jaar serieus voelen in de huurprijs en degene met eigen beheer gaan misschien wel al eens een paar graden minder zetten. De gemeente verhuurt trouwens niets gratis aan sportclubs, huurkosten zijn een serieuze hap uit het budget.
Om af te sluiten, die 250 euro is waarschijnlijk maar de helft wat uw kind kost aan de club op jaarbasis. Daarvoor moeten ze vaak nog een heel jaar tappen, spaghettiavonden organiseren, wafels verkopen, ontbijten leveren, etc om hun jaarbudget te halen. Evenementen waar ze ook nog amper helpers vinden. Ik raad iedereen wiens kind bij een club is een handje te helpen waar je kan, je doet daar elke vereniging een gigantisch plezier mee. Er zijn al veel clubs verdwenen in de laatste 15 jaar en er gaan er nog meer verdwijnen.

Want ze heeft zo een gps, telefoon horloge ding. Die zit dan 2 uur bij ons, vriendin wandelt met haar terug waar blijkbaar haar papa thuis gekomen was.
. Ik maakte enkel het punt dat die prijs voor een heel jaar sport echt niet overdreven is.