toegepaste elecktromechanica

EDWM7

Banned
Ik ben van plan om volgend jaar toegepaste elecktromechanica te volgen aan HOgent. Maar het ding is dat veel mensen zeggen dat elecktromechanische ingenieurs wiskundig en wetenschappelijk sterk moeten zijn. Zal een prof bachelor mij dus te weinig wiskunde en fysica leren om een goeie elektromechanishe ingenieur te worden?

Kan het traject van een schakeljaar + ind ing elektromechanica mijn achterstand wegwerken?

Uw schakeljaar gaat vol zitten met theoretische vakken zoals chemie, fysica, extra wiskunde, fluidomechanica, etc
Als je daar zit ga je je nog eerder beklagen dat je de vraag ooit hebt gesteld.

Daarbuiten is het percentage ing's dat effectief pure wiskunde/fysica doet zeer klein. Daar moet je al speciaal achter gaan zoeken.

Als je nu al hebt besloten om je master te doen en het daarbij borend schakeljaar voor prof bachelors. Ga dan direct voor de academische bachelor in elektomechanica. Zo worden de moeilijke vakken gespreid over de 3 jaar en zit je niet met een schakeljaar waarbij ze alle lastige vakken in één jaar proppen.

Dat schakeljaar dient om een prof bachelor academische vaardigheden bij te brengen zoals "hogere wiskunde", regeltechniek en een paar andere theoretische vakken. Er zitten ook wel vakken bij die praktisch zijn.... Dus ja dat schakeljaar dient om u academische vaardigheden bij te brengen. Dus ze verwachten dat je al een goede basis wiskunde hebt. Moest je die basis niet hebben daar bestaan oplossing voor.

Voordat je het schakeljaar doet is het best om een zomercursus wiskunde te volgen als je niet zeker bent over jezelf. Deze zomercursussen worden overal aangeboden en er is zelfs eentje op edx van de kuleuven zelf om je wiskunde op niveau te brengen voor de richting te aan te vangen (https://www.edx.org/course/wiskunde-voor-startende-studenten-2).

elecktromechanische ingenieurs wiskundig en wetenschappelijk sterk moeten zijn
Ja wiskunde kan pittig zijn en de wetenschappen ook maar onthoud altijd dit is een richting in ind ing elektromechanica geen bach/mast wiskunde. Waarmee ik wil zeggen ja het kan wel zwaar zijn (zeer afhankelijk van persoon tot persoon) maar het is niet onmogelijk.

Mijn traject richting Ingenieur Elektromechanica:
TSO Elektromechanica -> Prof. Bachelor Autotechnologie -> Ingenieur Elektromechanica

Dus is zeker mogelijk maar zoals hierboven al aangehaald was Wiskunde, Fysica etc best wel pittig.

edit: Zie dat topicstarter reeds gebanned is dus zal weinig aan de info hebben. :laugh:

Terug
Bovenaan