Tips voor gras maaien?

Ik heb in april een stiga estate 598 gekocht. Ik kan niet zeggen als ik tevreden ben, want sinds die er is, vraagt de zoon van 10 elke 4-5 dagen om het gras te maaien, dus ik zal eens aan hem moeten vragen 🤣
En zo heb je dus een uitstekende investering gedaan :p

toevallig net dezelfde gekocht.

Ffs alle voorspellingen dat het minstens tot woensdagavond droog ging zijn en misschien zelfs langer. Begint het gisteren om 22u enorm te kletteren.

Ik wil het nu toch voor een eerste keer maaien. Ergens eind april is er gezaaid. Gelezen dat je best wacht met eerste keer maaien als het minstens 10 cm is, en dat is het ook op sommige plekken, andere niet, maar goed.
De microklaver is voorlopig ook niet echt micro te noemen :unsure:

Ik heb maandag het gras afgereden, per ongeluk een standje te laag (dat gebruik ik voor het gras van de gemeente). Hopelijk recovert het nog wat. Ziet er wat gelig uit.

Ik heb maandag het gras afgereden, per ongeluk een standje te laag (dat gebruik ik voor het gras van de gemeente). Hopelijk recovert het nog wat. Ziet er wat gelig uit.
Dat groeit daar wel weer uit. Stukken die ik lange tijd niet maai en dan wel eens doe, zijn dan ook bruin/geel, maar tegen de volgende maaibeurt is dat al bijna niet meer te merken (mits wat regen).

Gras is zowat het grootste onkruid dat er is, je moet al veel doen om dat kapot te krijgen.

Ik heb een vraag mbt mijn grasmaaier. Wanneer moet je de olie eigenlijk vervangen. Ik heb die maaier nu een jaar of 4 denk ik. Waarvan 2 jaar ik een 1400m2 grasveld maai, tegenwoordig nog maar 300m2. Is dat op draaiuren? Of jaarlijks, waarmee ik dan veel te laat ben.

De motor is een Briggs & Stratton 675EXi Series 5PK

Ik denk dat 70 procent van mijn gazon klaver is, maar dat stoort mij totaal niet.
Ja zullen wel zien wat het wordt. Hier is (normaal) microklaver mee ingezaaid, alleen lijkt het nu erg groot en niet zo micro. Misschien veranderd het nog na maaien.

Gras is zowat het grootste onkruid dat er is, je moet al veel doen om dat kapot te krijgen.

Challenge accepted :p
't Is te zeggen, mijn gras is een jaar of 2-3 geleden eens serieus verdroogd en sindsdien is het toch meer niet-gras onkruid en paardenbloemen die er groeien ipv gras.

Iemand voorstellen voor een degelijke grasmaaier op batterij of benzine? Ik heb eentje van central park gekocht en daar heb ik enorm veel spijt van. Batterij trekt niet voldoende voor mijn hele tuin (+- 400m²) en extra batterijen ... zijn nergens te vinden.
Ik heb er al enkele jaren 1 van EGO, deftig materiaal. Ondertussen heb ik ook een heggenschaar en grastrimmer gekocht van EGO.

Deze moet perfect 400m² kunnen: https://egopowerplus.be/producten/grasmaaiers/lm1903e-sp

Iemand voorstellen voor een degelijke grasmaaier op batterij of benzine? Ik heb eentje van central park gekocht en daar heb ik enorm veel spijt van. Batterij trekt niet voldoende voor mijn hele tuin (+- 400m²) en extra batterijen ... zijn nergens te vinden.
Ik heb gewoon een Makita (DLM460PT2 blijkt). Destijds voor een wat duurder model gegaan omdat ik zo'n 600 m² gazon heb. Als ik regelmatig maai en dat niet te hoog staat doe ik heel de oppervlakte met een oplaadbeurt. Als het langer staat moet ik opnieuw opladen na zo'n 2/3.

Deze.

Ik heb het op zich nooit erg gevonden om gras te moeten maaien. Maar je moet er wel tijd én goesting voor hebben op die paar sporadische momenten dat het weer in België het eens toelaat om te maaien. Met een zitmaaier heb je dan toch net een beetje meer speling.

Ik rij graag gras af, maar heb er gewoon geen tijd voor. Ik ben maandag begonnen met hagen en gras. Elke avond tussen 20.00 en 22.00. We zijn 4 d verder en ik ben 4/5 met gras klaar en 3/4 met de hagen. Denk/hoop dat ik vanavond klaar raak, dan kan ik volgende week met de moestuin beginnen.

Mijn madam is in lente/zomer een tuinweduwe :laugh:

Blijkbaar heeft de madam een zitmaaier gekocht voor mijn verjaardag :laugh: Een half jaar zagen over een zitmaaier doet blijkbaar iets. En ik vermoed dat ze me ook af en toe s avonds binnen wil hebben.

Tis wel een andere dan je prentje maar lijkt er heel goed op. Binnenkort zit cege ook met een muziekje in de tuin rond te cruisen

Ik rij graag gras af, maar heb er gewoon geen tijd voor. Ik ben maandag begonnen met hagen en gras. Elke avond tussen 20.00 en 22.00. We zijn 4 d verder en ik ben 4/5 met gras klaar en 3/4 met de hagen. Denk/hoop dat ik vanavond klaar raak, dan kan ik volgende week met de moestuin beginnen.

Mijn madam is in lente/zomer een tuinweduwe :laugh:

Blijkbaar heeft de madam een zitmaaier gekocht voor mijn verjaardag :laugh: Een half jaar zagen over een zitmaaier doet blijkbaar iets. En ik vermoed dat ze me ook af en toe s avonds binnen wil hebben.

Tis wel een andere dan je prentje maar lijkt er heel goed op. Binnenkort zit cege ook met een muziekje in de tuin rond te cruisen

herkenbaar. Als je al weinig tijd hebt en het is zo'n voorjaar gelijk dit jaar waar alles in de tuin maar blijft exploderen dan wordt het moeilijk :)

Die van het prentje, wat ik ook heb, heeft een gat langs de stoel voor een frisse pint in te zetten. Hopelijk heeft die van jou dat ook 😀

Welke gigantische tuinen hebben jullie allemaal wel, damn :unsure:

26 are hier. Maar alleen de voorste 6 zijn gazon. De rest is kippenwiede, bloemenweide etc. En dat is niet echt te doen met een gewone zelftrekker.

Volgende week moogt ge dan terug aan uw gras beginnen makker :D

Van onze tuin is een 350 a 400 m2 gras, met een zelftrekker is dat op een 45 minuten toch gedaan.
De vorm is ook belangrijk, als je bv een gigantische vijver hebt in de tuin maakt dat de afstand die je moet afleggen om hetzelfde oppervlakte af te rijden een pak groter dan bij een vierkant grasperk.

Terug
Bovenaan