Herman De Croo
Well-known member
Ik was dit jaar een beetje mijn gazon uit het oog verloren. Hoe krijg ik dit nog terug goed?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

.
Ook bemest nadien met DCM Vital green..

DCM Vital green!Heb sinds enkele weken deze plakken in mijne gazon, hoe los ik dat op?
Wat zand, bijzaaien en bemesten?
Bekijk bijlage 29623

Welke verhouding Adblue in water raad je aan?Ik vind de prijs van DCM Vital green te hoog, maar DCM is sowieso een duur merk natuurlijk. Ben meer fan van NPK 12-10-18 (van Triferto bvb) en af en toe wat Adblue spuiten om de donkergroene kleur goed te behouden. Veel goedkoper en even goed (of zelfs beter) resultaat.
Dit is een goed filmpje om alle uitleg te krijgen:Welke verhouding Adblue in water raad je aan?
Mogelijk zit je met engerlingen. Maak eens een stukje gras los en kijk eens of er larven zitten.Heb sinds enkele weken deze plakken in mijne gazon, hoe los ik dat op?
Wat zand, bijzaaien en bemesten?
Mogelijk zit je met engerlingen. Maak eens een stukje gras los en kijk eens of er larven zitten.
Kunnen ook larven van langpootmuggen zijn, die lijken op engerlingen maar zijn donkerder. En die komen hard af op een vochtige gazon.Daar had ik ook al aan gedacht maar tuin is 400m2 groot en de rest ziet er oke uit.
Het is wel zo dat bij extreem hevige regenval daar dikwijls een plas water staat dus zal mss te verzadigd zijn?
Is toch dubbel zo duur, in Gamma zelfs 20 euro voor 5l wat 4x zo duur is. En ik ga er vanuit dat de meesten van ons wel eens aan/voorbij een tankstation komen waar je Adblue kan tanken.Adblue 11€ voor 5l in de hubo. Valt nog mee als ge dan toch niet zoveel nodig hebt.

Idd groen is groenEn als uwe gazon er niet perfect moet uitzien kunt ge dat gewoon maaien alsof er niks gebeurd is. Misschien wel wat hoger maaien dan gewoonlijk.