Tips voor arme mensen

De logeerkamer en bureau in je huis verhuren aan expats aan 1500 euro per week. Voor de rest van de dag enkel nog lattes van 8 euro drinken samen met andere Dansaertvlamingen. Chill!
ExPats, zijn dat mensen die eerst Pat als naam hadden en dan van naam veranderd zijn?

Het start allemaal met je morning routine; ik sta persoonlijk elke dag om half 5 op en luister 30 minuten naar een mediterende podcast. Daarna neem ik een koude douche en drink ik een groene smoothie. Na mijn douche loop ik 28km, net genoeg om mijn hartslag rond de 80 te krijgen. Wanneer ik thuis kom is het 8 uur en kan mijn dag echt starten. Rechtstreeks naar den dop, daarna wat masturberen op one time one nightstand en savonds wat wachtpinten binnenkletsen in tfrituur.

Eigenlijk wel straf dat er hier nog niemand een vermelding heeft gemaakt van investeren op de beurs. Gewoon aandelen kopen, op de beurs haal je een gegarandeerd rendement van 10%, en als je op BG het Economie forum volgt, denk ik zelfs dat je een miljoen milard rendement haalt (dus 100 miljoen miljard percent).

ExPats, zijn dat mensen die eerst Pat als naam hadden en dan van naam veranderd zijn?
Nee dat zijn patsers die hun pantserwagens hebben moeten verkopen omdat ze arm bleken

Dat je arm geboren bent kan je niets aan doen
Dat je arm trouwt wel

Een basic keuken kost tegenwoordig al gauw 20 000 euro. Als je elke dag een hot meal kookt en die keuken gaat 15 jaar mee, heb je nog altijd 5 euro per maaltijd betaald. Tel daar de expenses voor eten voor op, de stroom die je verbruikt tijdens het koken, en al de tijd die je waste die je aan werken kunt besteden (ik weet niet hoeveel arme mensen facturen aan hun clients, pak een schamele €100/u), en je komt uit dat warm eten maken zowat de grootste overbodige opex is in je personal life. Eet gewoon brood, oats (altijd steel cut, nooit rolled), vitamin-sups en af en toe een maaltijdshake. Geen keuken, geen time wasted. Van de plaats die vrijkomt in je huis maak je je personal gym, want investment in yourself is superbelangrijk !! !!

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wel straf dat er hier nog niemand een vermelding heeft gemaakt van investeren op de beurs. Gewoon aandelen kopen, op de beurs haal je een gegarandeerd rendement van 10%, en als je op BG het Economie forum volgt, denk ik zelfs dat je een miljoen milard rendement haalt (dus 100 miljoen miljard percent).
Ge moet dat allemaal niet volgen. Gewoon kopen wanneer ze laag staan en verkopen wanneer ze hoog staan. Gewoon met TA en het geld stroomt binnen.

Pas op, rijk ben je dan nog niet, ik heb hier nog zonet gelezen dat je meer dan 20k€ net per gezin moet verdienen per maand om rijk te kunnen zijn. Maar ook dat is mogelijk als je gewoon je best doet
Als je ´echt rijk wil worden, haal je het niet met gewoon hard werken en je best doen. Hier zijn mijn twee belangrijkste tips
1. Onderzoek met wat JIJ een echte positieve meerwaarde kunt bieden in de samenleving.
2) Durf risico's nemen. Ik heb bijvoorbeeld mijn webwinkel met covid-helende kristallen net aan een private equity-firma verkocht net vóór heel die markt is ingestort. Risico's nemen is vallen en opstaan. Het feit dat andere mensen pech hadden met die timing en ik geluk, is het offer dat ik maakte om nu te staan waar ik sta.
3- Standvastigheid. Niet zomaar equity verkopen als het heet onder je voeten wordt. Rijkdom bouw je uit op de lange termijn.

Laatst bewerkt:
9fa47166-2c69-4afd-b213-a62328827519_text.gif

Nog iemand tips?

Dat ze overal wegblijven, want ze lopen in de weg.
En als ze niet in de weg staan, worden ze toch maar uitgelachen.

Laatst bewerkt:
Gewoon stoppen met arm zijn. Arm zijn is een mindset, en je moet durven je daarover te zetten.

• Een rijke partner zoeken
  • Een YouTube- of Instagramkanaal aanmaken en iets buitengewoon uitzonderlijk doen (zoals met speelgoed spelen, 500x uw gameroom tonen, vettig eten, de 10 beste meditatieboeken aanprijzen, uw ochtendroutine bespreken, financieel advies geven terwijl je er zelf niets van kent, ...)
  • Huishoudtips: afval van thuis meenemen om te sorteren op het werk, kuisproducten van het werk meenemen voor thuis, wc rollen van het werk meenemen (tenzij het van die bruine gerecycleerde zijn)
  • Algemene kosten besparen: elke avond op het werk uw waterfles vullen, het eten van uw collega's uit de frigo opeten, koffie drink je op het werk en niet thuis, ...
  • De lotto winnen
  • Een bedrijf starten in tuinaanleg en enkel voor rijke wensen werken. Lifecoach kan ook
Genoeg opties hoor.

Je doet zo'n hippe "spaarchallenge" waarbij je de eerste week van het jaar € 1 spaart, de tweede week van het jaar € 2, ... etc. tot je de 52e week van het jaar € 52 in een spaarpotje steekt, na één jaar heb je dan al €1378!

Maar het zijn losers die daar stoppen, de eerste week van volgend jaar ga je gewoon verder met € 53! En dan € 54! ... Na een tijd staat er een oneindige grote som op je spaarrekening zolang je geen rekening houdt het met feit dat je levensduur en inkomen waarschijnlijk beperkt zijn.

Je doet zo'n hippe "spaarchallenge" waarbij je de eerste week van het jaar € 1 spaart, de tweede week van het jaar € 2, ... etc. tot je de 52e week van het jaar € 52 in een spaarpotje steekt, na één jaar heb je dan al €1378!

Maar het zijn losers die daar stoppen, de eerste week van volgend jaar ga je gewoon verder met € 53! En dan € 54! ... Na een tijd staat er een oneindige grote som op je spaarrekening zolang je geen rekening houdt het met feit dat je levensduur en inkomen waarschijnlijk beperkt zijn.
Na die 53! en 54! ben je serieus binnen hoor.

• Huishoudtips: afval van thuis meenemen om te sorteren op het werk, kuisproducten van het werk meenemen voor thuis, wc rollen van het werk meenemen (tenzij het van die bruine gerecycleerde zijn)
  • Algemene kosten besparen: elke avond op het werk uw waterfles vullen, het eten van uw collega's uit de frigo opeten, koffie drink je op het werk en niet thuis, ...

Rijk ga je er niet van worden. Maar ik denk dat heel wel mensen zich aan bovenstaande durven bezondigen.

Op werk kakken, drinken, koffiepads meenemen (bv bij ons liggen ze gewoon voor het grijpen), wc-rollen meenemen, papier meenemen…

Dat je ouders arm zijn daar kan je mss niks aan doen, maar als je schoonouders arm zijn, dan ben je een oen!

Terug
Bovenaan