Tips na ongeluk

Chauffeur tegenpartij neemt smartphone en begint daarop te tokkelen. Daarna gaat die persoon in zijn wagen zitten prutsen aan de dashcam.

Politie arriveert. Dashcam is gewist en de batterij van de smartphone van meneer is plots plat.
hmm, beelden van de camera wissen terwijl die net zijn versie van de feiten zouden kunnen bewijzen, indien die de waarheid zouden zijn.
Dit is gewoonweg schuld bekennen!

Ze gaan daar wel een PV voor gemaakt hebben en zelfs nog een navolgend voor die gestolen fiets.

Hij heeft gewoon een VPV gekregen omdat hij het vroeg en het originele pv is naar de rechtbank gegaan en het kopie ervan naar die minderjarige.
Al geven ze u een coupon van den Aldi, het doel is een officieel document te verkrijgen met daarin de geconstateerde feiten en de verklaring.
Je wilt iets in handen hebben om uw geld te zien, en dat is met dat VPV toch aardig gelukt.

hmm, beelden van de camera wissen terwijl die net zijn versie van de feiten zouden kunnen bewijzen, indien die de waarheid zouden zijn.
Dit is gewoonweg schuld bekennen!
Nee, dat is het niet :). Het is nogal raar om te doen, dat wel, maar je bekent geen schuld door uw dashcam beelden te wissen.

Tip: als iemand die duidelijk ik fout is zo een scene maakt, dan krijg je toch ineens acute nek en rugpijn.

Tip 2: investeer in dashcam.
Handig als alles achter de wagen gebeurt.

Sowieso zou in instinctief met grote scène uitstappen alsof m'n nek pijn doet. Ook zou ik alles uit de kast halen om zoveel mogelijk geld te trekken...

Edit: met moeite uitstappen alsof je kreupel bent.

Handig als alles achter de wagen gebeurt.

Sowieso zou in instinctief met grote scène uitstappen alsof m'n nek pijn doet. Ook zou ik alles uit de kast halen om zoveel mogelijk geld te trekken...

Edit: met moeite uitstappen alsof je kreupel bent.
Uitstappen? Gewoon met je hoofd op je stuur liggen op de claxon en niet meer bewegen.

Tip 2: investeer in dashcam.
Dat vind ik dus echt handig aan mijn auto, ik heb steeds dashcam beelden van 7 minuten voor een ongeluk (of wanneer ik claxonneer) tot drie minuten nadien.
Vooruit, achteruit, links en rechts. Ik zou die beelden ook pas laten zien op het moment dat die klojo zijn vals verhaal heeft verteld, dan heb je die persoon helemaal bij zijn pietje

Geen dashcamervaring, maar lijkt me evident dat enkel eentje vooraan ook zou volstaan?
Auto remt zachtjes, staat volledig stil, enkele seconden later de aanrijding. (versie bestuurder 1)
Vs
Auto smijt alles toe, een fractie van een seconde later zit er ene in zijn gat (versie bestuurder 2)

Voor zover ik weet
1) PV krijg je nooit, enkel een afschrift of VPV. PV dient de rechtsbijstand op te vragen bij de rechtbank, kan soms maanden duren
2) Beter een europees aanrijdingsformulier zodat je met RDR kan werken, zo is meteen alles geregeld. Bij een PV moet je dat afwachten en ben je maanden verder
3) Gezien al oudere wagen is kans op totaal verlies al groter denk ik... In principe zou je met dat geld moeten een gelijkaardige wagen ( leeftijd/km) moeten kunnen kopen. Dat is dan discussiëren met de expert indien de waarde te laag zou zijn.
4) Groene kaart zegt dag van vandaag maar weinig meer. Je kan een kaart hebben tot 01.01.2022 voor iemand die maandelijkse betalingen doet, maar als hij stopt met betalen ( en opgezegd is) heeft hij nog st eeds zijn groene kaart. Enfin, witte kaart vanaf nu :) . Als hij al vervallen is zou ik zeker gebeld hebben ( of politie laten bellen) om de geldigheid te verifiëren.
5) commentaarveld op het EAF maakt weing uit. Schets en de vakjes primeren.
@Mr.Anderson

Heb het onlangs ook gehad waarbij ik net in ene zijn gat zat. Persoon die links af sloeg en plotseling stopte voor niks en haar auto terug in achteruit stak. Ik keek net naar rechts om te zien of er geen verkeer kwam en kon daardoor net niet op tijd stoppen. Maar heb geen dashcam en mevrouw begon uiteraard te liegen dat ze al in achteruit stond. Ook niks kunnen aan doen hoor, in fout....

Gouden tip voor iedereen: Dashcam.

Deze heb ik zelf ook pas aangekocht nadat een voertuig me al achteruitrijdend heeft aangereden. Uiteraard gaf die dat niet toe. Gelukkig kon ik er dankzij de rechtsbijstand een rechtszaak van maken en heb ik zo uiteindelijk mijn gelijk gehaald.

Na het ongeval onmiddellijk eentje gekocht. Enkele jaren later reed opnieuw iemand tegen me. En ja hoor, opnieuw kreeg het verhaal een twist. De verzekering van de tegenpartij wou niet tussenbeide komen, lieten ze me weten. Maar deze keer had ik wel beelden. En plots kwamen ze wel met een bedrag over de brug…

Dat is inderdaad een gouden tip, ik heb in het verleden 2 keer een ongeval gehad met vluchtmisdrijf door de tegenpartij. Gelukkig had ik beide keren de nummerplaat kunnen zien, de tweede keer had ik er zelfs een foto van kunnen trekken met de gsm.
Maar daarna heb ik toch wel beslist op een dashcam te installeren. Heb die tot nu toe nog niet nodig gehad voor mezelf, maar de beelden zijn wel al eens gebruikt voor een ongeval van anderen dat ik gefilmd had.

Voor zover ik weet
1) PV krijg je nooit, enkel een afschrift of VPV. PV dient de rechtsbijstand op te vragen bij de rechtbank, kan soms maanden duren
2) Beter een europees aanrijdingsformulier zodat je met RDR kan werken, zo is meteen alles geregeld. Bij een PV moet je dat afwachten en ben je maanden verder
3) Gezien al oudere wagen is kans op totaal verlies al groter denk ik... In principe zou je met dat geld moeten een gelijkaardige wagen ( leeftijd/km) moeten kunnen kopen. Dat is dan discussiëren met de expert indien de waarde te laag zou zijn.
4) Groene kaart zegt dag van vandaag maar weinig meer. Je kan een kaart hebben tot 01.01.2022 voor iemand die maandelijkse betalingen doet, maar als hij stopt met betalen ( en opgezegd is) heeft hij nog st eeds zijn groene kaart. Enfin, witte kaart vanaf nu :) . Als hij al vervallen is zou ik zeker gebeld hebben ( of politie laten bellen) om de geldigheid te verifiëren.
5) commentaarveld op het EAF maakt weing uit. Schets en de vakjes primeren.
@Mr.Anderson

Heb het onlangs ook gehad waarbij ik net in ene zijn gat zat. Persoon die links af sloeg en plotseling stopte voor niks en haar auto terug in achteruit stak. Ik keek net naar rechts om te zien of er geen verkeer kwam en kon daardoor net niet op tijd stoppen. Maar heb geen dashcam en mevrouw begon uiteraard te liegen dat ze al in achteruit stond. Ook niks kunnen aan doen hoor, in fout....
bedankt. Eindelijk iemand die mijn kant support

ah jij werkt bij de politie? bij de verzekering? Bij een advocatenkantoor?
Ik kreeg hierbij al licht het schijt. Maar het feit dat dit nog steeds kinderlijk doorgaat is echt belachelijk. Mag ik mijn oordeel vellen als iemand met een blijkbaar bekwaam beroep?

Waarvan is VPV een afkorting? Vereenvoudigd proces-verbaal. Bon, wat zullen de mensen waartegen ge zevert bedoelen? Dat is toch overduidelijk? Daarvan krijgt ge inderdaad, indien ge dat wenst, direct een kopie van. Ja het originele pv krijgt ge niet mee naar huis. Dat is vanzelfsprekend. Wat een zeverdiscussie toch!? Wat verwacht ge ook te winnen als ge zelf nul niemendalle opwerpt als tegenbewijs of argument? Klaar uit wat ge zelf bedoelt, wat ge denkt dat de tegenpartij bedoelt en leg zelf een bewijs voor. Vertel in het ergste geval uw anekdotale bewijs. In het beste geval verwijst ge naar een wettekst, circulaire of interne richtlijn. Nu zit ge gewoon naast elkaar te lullen omdat gij weigert iets anders te doen dan roepen "Neenee ge zit verkeerd!!!"

Verschillende mensen hebben verduidelijkt wat er bedoeld wordt en de post die ge laatst quote zegt exact hetzelfde als die voorgaande mensen, maar gij kiest ervoor om dit te zien als support voor uw gelijk. Strikt gezien hebt ge gelijk over uw stelling van het originele pv en wanneer ge dat kan krijgen, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Maar gij gaat in tegen mensen die verduidelijken wat er wordt bedoelt, terwijl ge aan dat eerste gegeven vasthoudt. Dat is waanzin. het enige wat ge doet is iedereen zijn autoriteit aanvechten ipv de inhoud zelf. Zo kunt ge 0 progressie maken in eender welke discussie.

Ik kan u tevens ook op een briefke geven dat de vereiste om bij de politie/verzekering/advocatenkantoor te werken echt belachelijk is. Kriebels krijg ik daarvan. Een irritante eerstejaars rechten kan u het bovenstaande vertellen en een dakloze met een aftandse smartphone aangesloten op de wifi van de McDonalds ook.

Laatst bewerkt:
Een gunstige Eq en Iq test voor het behalen van een rijbewijs zou al veel miserie vermijden. Een bepaald percentage van de bevolking zou eigenlijk nooit met een wagen mogen rijden. De grootste psycho met een B-rijbewijs kan morgen gewoon een Dodge Ram kopen.

Vroeger was men eerlijk en hoffelijk als men een fout maakte, maar nu met die nieuwe klote generatie ouders; die de schoolresultaten aanvechten en leren aan hun kinderen dat liegen en bedriegen ok is, die met bedrijfwagens rijden die niet in verhouding staan tot hun intelligentie, die op hun smartphone tokkelen terwijl ze op het linkervak rijden aan 130 ( want ze flitsen toch niet op dit stuk)....

Nu heb je misschien inderdaad een Dashcam en goede rechtsbijstandverzekering nodig in deze tijden
.

Terug
Bovenaan