Tips na ongeluk

Uiteindelijk moet je even in eigen boezem kijken.
Met welke wagen heb je het liefst een botsing? Uw bedrijfswagen of uw privé wegen?
Ik denk toch heel duidelijk de eerste. Daar heb je ineens uw verklaring waarom mensen door de band genomen minder voorzichtig zijn met hun bedrijfswagen en waarom er dus meer ongelukken gebeuren met een bedrijfswagen betrokken.
 
Uiteindelijk moet je even in eigen boezem kijken.
Met welke wagen heb je het liefst een botsing? Uw bedrijfswagen of uw privé wegen?
Ik denk toch heel duidelijk de eerste. Daar heb je ineens uw verklaring waarom mensen door de band genomen minder voorzichtig zijn met hun bedrijfswagen en waarom er dus meer ongelukken gebeuren met een bedrijfswagen betrokken.
Liefst met geen enkele wagen, die wagen is vervangbaar, of dat nu een bedrijfswagen of privé wagen is (ik heb nog nooit een bedrijfswagen gehad, rij wel geregeld met een camionet van het werk), maar als je zelf lichamelijke gevolgen hebt na een ongeval, dat is veel erger.

Ik had daarstraks bijna prijs op vrijdag de 13de, bijna een kleine kettingbotsing aan de N80 in Hasselt aan de lichten om de snelweg op te rijden.
 
Uiteindelijk moet je even in eigen boezem kijken.
Met welke wagen heb je het liefst een botsing? Uw bedrijfswagen of uw privé wegen?
Ik denk toch heel duidelijk de eerste. Daar heb je ineens uw verklaring waarom mensen door de band genomen minder voorzichtig zijn met hun bedrijfswagen en waarom er dus meer ongelukken gebeuren met een bedrijfswagen betrokken.
Momenteel liefst met mijn privéwagen :unsure:
 
Het verschil salariswagen/privé zal hem vooral in rijstijl moeten zitten. De afstand woon-werk blijft identiek, misschien iets meer privé km's wegens quasi gratis rijden...
 
Het verschil salariswagen/privé zal hem vooral in rijstijl moeten zitten. De afstand woon-werk blijft identiek, misschien iets meer privé km's wegens quasi gratis rijden...
Die stelling is ook al vaak ontkracht. Bedrijfswagens doen meet kilometers, maar privégebruik ligt in lijn met particuliere wagens
 
Over welke wagen gaat het?
Hoeveel kost hij? Want goed een wagen van 10 jaar oud dat begint al te tellen natuurlijk.
Ford Focus. Bouwjaar 2011-2012. 1.6 TI-VCT. Benzine.

Ik krijg 7650 nog voor de mijnen. Hij vraagt 8000 voor de zijne.

Natuurlijk had ik hem dat al gezegd hoeveel ik voor de mijne kreeg. Silly me.

@MrKend54l Wat denk je? Ik weet dat je nog veel af weet van auto's. :)
 
Laatst bewerkt:
Vind ik ook wel veel voor eentje van 10j, maar anderzijds als hij zoveel krijgt nog van de verzekering, zal dat wél een correct bedrag zijn zeker? Het is nu niet dat verzekeringen met geld gooien natuurlijk..
 
Ik heb geen flauw benul van de waarde van wagens na enkele jaren.
Als ik de mijne toch nog laat herstellen, kan ik evengoed ook miserie krijgen. Die andere heeft dan tenminste een nieuwe motor. Maar het blijft een wagen, ge moet wat geluk hebben ook denk ik dan.

Eerst zien wat de verzekering zou geven om hem te laten herstellen.

Dan het onrecht wat proberen te relativeren en we zijn weer vertrokken.
 
Vraag: we kochten begin 2020 nieuwe suv, full option 177pk t-gdi motorisatie. We hebben omnium 30 maanden. We kochten die wagen voor 28K, zo betaald. Zou het lonen om die omnium te verlengen? Wagen heeft nu nog maar 17000km op 1,5 jaar tijd, waarvan 3000 vakantie km's. Krijg je bij omnium sowieso de nieuwprijs als je zo iets tegen komt als TS?

Ik zou anders de omnium daarom verlengen...
 
Krijg je bij omnium sowieso de nieuwprijs als je zo iets tegen komt als TS
Hangt van je contract af. Maar er is sowieso een depreciatiecurve. Vaak wordt de wagen aan 100+% verzekerd, en is er een periode in het begin van het contract dat als je dan iets voorhebt, je ook die volledige waarde uitbetaald krijgt. Maar vanaf de auto ouder wordt of er meer kilometers op komen (whichever comes first), dan begint er een teller te lopen, en gaat er x% af per maand. En dat kan snel gaan. Na een vijftal jaar krijg je bvb nog maar de helft van de nieuwwaarde.

Het type verzekering heeft erg vaak geen invloed op de terugbetaling, het is juist de dekkingsgraad. Omnium is sowieso aan te raden wanneer de auto nog nieuw is, en niet volledig afbetaald (anders kan het wel eens voorvallen dat je bij een perte totale nog moet afbetalen voor een auto die je niet meer in je bezit hebt). Als de auto 100% je eigendom is, dan heb je de keuze wat je doet.
 
Vraag: we kochten begin 2020 nieuwe suv, full option 177pk t-gdi motorisatie. We hebben omnium 30 maanden. We kochten die wagen voor 28K, zo betaald. Zou het lonen om die omnium te verlengen? Wagen heeft nu nog maar 17000km op 1,5 jaar tijd, waarvan 3000 vakantie km's. Krijg je bij omnium sowieso de nieuwprijs als je zo iets tegen komt als TS?

Ik zou anders de omnium daarom verlengen...
Als je een omnium met 30 maanden waardebehoud hebt gekozen zou het een beetje 'stom' zijn om die na 1 jaar al te stoppen. Kon je evengoed een goedkopere omnium nemen die minder lang waardevast was.
Na 5 jaar maakt dit trouwens niet meer uit die %, dan is het sowieso in werkelijke waarde ( bepaling door expert).
 
Als je een omnium met 30 maanden waardebehoud hebt gekozen zou het een beetje 'stom' zijn om die na 1 jaar al te stoppen. Kon je evengoed een goedkopere omnium nemen die minder lang waardevast was.
Na 5 jaar maakt dit trouwens niet meer uit die %, dan is het sowieso in werkelijke waarde ( bepaling door expert).
Ik zou hem verlengen tot 36 maanden ofzo
 
Ik zou hem verlengen tot 36 maanden ofzo
Denk dat dat een goeie periode is. Ik persoonlijk raad aan om je omnium zeker te nemen zolang er een evt krediet op loopt. Of na 3-4 jaar over te schakelen naar een kleine omnium bijvoorbeeld. Steentje in de ruit komt wel frequent voor :)
 
Ford Focus. Bouwjaar 2011-2012. 1.6 TI-VCT. Benzine.

Ik krijg 7650 nog voor de mijnen. Hij vraagt 8000 voor de zijne.

Natuurlijk had ik hem dat al gezegd hoeveel ik voor de mijne kreeg. Silly me.

@MrKend54l Wat denk je? Ik weet dat je nog veel af weet van auto's. :)
MrKendl kent enkel BMW.
Maar bon, heb eens gezocht online, en is blijkbaar correcte prijs. Er zijn er goedkoper, maar meer km, er zijn er ook veel duurder. Had eerlijk gezegd lager verwacht, maar om een of andere reden zijn die nog geld waard. :unsure:
 
Tussen vragen en krijgen zit toch soms een groot verschil hoor... Ik zeg 5500€ waard. Als je het echt wil weten,plaats een (nep) adv online en zie welke boden/mails je ontvangt.
 
Tussen vragen en krijgen zit toch soms een groot verschil hoor... Ik zeg 5500€ waard. Als je het echt wil weten,plaats een (nep) adv online en zie welke boden/mails je ontvangt.
Goh, als de hele markt 10k+ vraagt en de buurman 8k, lijkt me dat ok. Je kan nog afbieden ook he, zeg dat je voor de teruggaveprijs van de verzekering akkoord gaat en da's vrijwel zeker in orde voor die buurman.
Daarnaast ook de bedenking dat een verzekering echt niet meer gaat geven dan de marktprijs, integendeel.
 
Weet dat door het ganse "tekort aan chips" debacle prijzen van tweedehands wagens ook serieus gestegen zijn.
 
Terug
Bovenaan